Voiko avustajan hommata oikeuteen kauempaakin. Esim jos asun Oulussa ja pätevä asiaan perehtynyt yksityinen asianajaja asuu Jyväskylässä. Vai pitääkö asianajaja olla paikkakunnalta missä asuu/lähistöltä. Olen siis pienituloinen ja haen maksutonta oikeusapua. Lääkerikoksesta siis kyse ja sakkoa tulossa tai max 3kk vankeutta (sakkoa vaaditaan). Mitä kuluja tulee jos otan avustajan esim Jyväskylästä ja asun Oulussa ja voiko avustajan vaihtaa jos on tehnyt jo kirjallisen sopimuksen?
Avustaja oikeuteen
4
184
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa ottaa avustaja jostakin "hevon kuusesta", jolloin mahdollisesti joutuu tulemaan kiireen takia asiallesi helikopterille. Kyllä valtio kyyrin maksaa - varmaan?
Tosiasiasiassa, jos meinaat valtion maksavan puolustuksesi, täytyy todella olla hyvä syy ottaa AA (avustaja) kauempaa..
Etkö itse osaa selittää asiaasi,(varmaan kiistät?) kun kyseessä tietojesi mukaanei ole kaiketikaan vakava rikso?- Anonyymi
Kyllä lääkerikos voi olla aika vakava, vaikka rangaistus mitätön onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä lääkerikos voi olla aika vakava, vaikka rangaistus mitätön onkin.
Lääkerikos on lähinnä apteekkarien laiminlyöntejä, tai jos joku tuo maahan laittomia lääkkeitä.
- Anonyymi
Avustajaa ei "oteta".
Voit anoa avustajaa vaikka toiselta puolen maapalloa, mutta kukaan ei tule auttamaan, koska valtio ei maksa matkakuluja. Eli samalta paikkakunnalta saat ehkä avustajan, jos niitä on tarjolla. Muutoin joudut tyytymään julkiseen oikeusavustajaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728