Eka Bemariko ostoon..

Anonyymi

320 bensa Touring -mallia hahmotellut saksanmaalta, siellä kun autoja riittää valita asti.. Yks mitä katsoin on 2006 mallinen ja vajaa 100thkm ajettu, automaatti. Mitä ensisijaista huomioitavaa on bemun vaihdelaatikoissa? Mitenkäs tekniikka yleensäkin noissa malleissa, mikähän on se paikka, mikä huolta aiheuttaa ensimmäisenä? Entäs korin kunto yli 10v ikäisissä bemareissa..

12

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikke pientä joutu kuiteski laitta aina noihi, mitäs toi bensa malli mahtaako kiihtyy tahmeasti?

    • Anonyymi

      Paaliin tuollaiset menee, ei niitä kannata tänne uittaa. Jos haluat vanhuksen niin kannattaa etsiä suoraan yli 30v vanhaa alkuperäisessä kunnossa olevaa peliä.

    • Anonyymi

      Korjaamolla seisoo 320i tupla turbo, 7v. ja 203 tkm , huollettu ja pidetty hellästi kuin kipeää kivestä, jakoketjun vaihto vuosi sitten ja nyt koko moottori korjauskelvoton. Maahantuoja pahoillaan moottorin häiriöstä mutta liian vanha ja liian paljon ajettu eli kalliiksi tulee. Joko paska moottori tai jakoketjun vaihdossa huolimattomuutta ja kaiken maksaa tyhmä Bemarin ostaja. Kannattaa harkita hankintaa....

      • Anonyymi

        Ja tuokin tarina tosi, uskotaan ihan varmasti, no ei!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuokin tarina tosi, uskotaan ihan varmasti, no ei!!

        Hei,
        Pahoittelut vastauksen viivästymisestä. On ollut erittäin ikävä kuulla autonne moottorin häiriöstä.
        BMW valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan auton käyttöiän aikana. Mikäli tällainen häiriö tapahtuu takuuaikana, niin kustannuksista vastaa luonnollisesti BMW. Takuunjälkeiset häiriöt käsittelemme aina tapauskohtaisesti Suomen kuluttajaviranomaisten ohjeistuksia käyttäen, jolloin päätökseen vaikuttaa mm. auton ikä, km-lukema ja historia.
        Omistamanne auto on rekisteröity TraFin mukaan 27/7 2012, jolloin auton myynyt BMW jälleenmyyjä on myöntänyt sille kahden vuoden takuun. Mainitsemallenne häiriölle ei valmistajalla ole valitettavasti ollut poikkeavaa Goodwill-mahdollisuutta n. 7 vuoden ikäiseen ja yli 200 tkm ajettuun autoon.


      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja..
        Juu, tuli jokunen päivä sitten päädyttyä saksalaismerkkiin ja ihan orkkis-saksalaiseen, ei siis bulvaani-maassa tehtyyn. BMW ei ollut merkki! On vielä alkujaan Suomessa rekisteröitykin eli ei itse tuotu.. Jos noista bemareista, kattelin joitain myyntilmoituksia, siis Suomen eri palstoilta ja sen huomas, että aivan ihmekilometreissä(suht vähän ajettu) koneita vaihdettu ja eri-asteisia remppoja jouduttu tekeen.. Mikä hvetti on mennyt autonvalmistajiin, kun ei voi enää, vaikkapa saksalaiseenkaan ns.laatubrändiin luottaa, ainakaan alemman hintaluokan autoissa.. Tai, syyhän on lie puhtaasti siinä, että osia valmistetaan ties missä halpismaassa, jossa työmoraali, standardit, jne. ei kuitenkaan yllä sille tasolle, mikä on alunperin ollut tarkoitus ja toinen juttu tietty, että joitain malleja tehdään kokonaankin halpis-maissa.. Se säästö se säästö, kustannuksissa ja tietty, "pääoman" nyky-ajattelu, että tuote tehtävä, autokin, ns.elinkaarimallin(auto kestää tietyn ajan tavanmukaista käyttöä) mukaan, jotta kauppa kävis.. Laatu, merkissä kuin merkissä -löytynee vasta kun hintaa on tarpeeksi ja autot valmistetaan täysin orkkismaassa. Juttelin vasta yhden Toyota-liikkeen omistajan kanssa ja hän, kun kyselin hieman Toyotoista, sanoi, että Japanissa valmistetaan vielä ainakin Camryt ja olikohan lava-autotkin(?) ja sitte tietty Lexus, joka Toyotan oma "mersu".. eli kalliimman pään autot tulee yleensä orkkismaasta ja siinä ainakin yksi, eikä ole vähäisin peruste -auton hankintaan..


    • Anonyymi

      Kakkia tuntuu olevan tarjolla baijerista, mites tollanen Mitsubishi hybrid olisko pähee?

    • Anonyymi

      Jos sulla ylimääräistä rahaa niin miksei, kohta pääset vaihtamaan jakoketjun, eikä ole halpaa, muutama tonni menee, samalla rahalla saa paremminkin kestävän kulkupelin.

    • Anonyymi

      Aina vaan tuntuu Saksasta riittävän noita 8 000 km vuodessa ajettuja isoja autoja Suomeen rahdattavaksi.
      Paikallisen autoliiton mukaan Saksassa joka 4. auto on kilometriväärennetty.

      Kannattaa terveellä epäilyllä suhtautua ilmoitettuun kilometrimäärään. Virallisella jälleenmyyjällä saattaa jopa pitääkin kilometrit paikkansa.
      Käytettyjä autoja myyvästä villistä liikkeestä ostetun auton kilometrit on todennäköisesti säädetty pienemmälle.

      • Anonyymi

        Onhan sitä, monenalaista autonmyyjää "tällä telluksella". Joissain merkeissä lienee(tämä kyllä vain arvaus) helppoakin, ammattilaisen kilometrit säätää myyntiä varten.. Itsellä oli aiemmin vm.2005, 1.8, 180C bensa mersu, joka tuli saksasta mulle. Siinä silloin alle 60tkm mittarissa. Moni sanoi minulle "ei voi olla noin vähän ajettu, sinua huijattu".. Näinhän se "massa" ajattelee, se kun niin helppoa olla käyttämättä omia aivoja ja että miettis hiemankaan sitä, mikä on tod. automäärä saksassakin ja sitä, minkä verrran niitä on myynnissä joka päivä, vaikkapa nyt saksan omia merkkejä, mersua, bemari, audia, jne.. Kun möin mesen tälle vuotta, n.89000km ajettuna, tarkistutin pyynnöstä kilometrit ns.merkkipajassa ja ohjainlaite-kompuutteri antoi 400km:n erolla saman lukeman, kuin mittarissa ja tuo ero johtuu siitä, että ohjainlaite-yksikkö päivittyy 500km:n välein vastaamaan mittarilukemaa.
        Jos noista saksankuvioista, mulle sanoi tuttu, joka autoja joskus hakee(tilauksesta) saksasta, että Berliinin alue sellainen, jota tulee välttää, jossa autot ehkä halvempia, kuin muualla, mutta helposti tulee huijatuksi, siellä kun monen kanasllisuuden "karvaranteita" -automyyjinä..
        Niin, aina kannattaa olla realisti auton ostossa, suomestakin ostettuna niin säästyy paljolta harmilta.


    • Anonyymi

      Öljyt kenttään ja dösällä himaan...

    • Anonyymi

      Uudet nahkabyysät baijerista, maito meijeristä ja uraani uralilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

      Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe