Toimisko kolmikärkiset tms vai pitääkö olla ne perinteiset?
E-tec tulpat
9
157
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattasko testata ns kärjettömät BUHV tulpat, jos niistä löytyy lämpöarvoltaan sopivat. Toimi todella hyvin minun kakstahtisessa, tyhjäkäynti tasaisempaa ja täyden kaasun äänestäkin kuuli, että paremmin palaa, kuin Championeilla.
- Anonyymi
Voi olla hankalaa löytää sopivaa kärjetöntä tulppaa.
Etec tarvitsee pitkäkierteisen tulpan toisin kuin kaasutin 2-t koneet.
Etecin kannessa oleva tappi ohjaa pumpun ruiskeen hyvin tarkasti tulpalle, josta voisi päätellä että kärjetön tulppa ei mahdollisesti saisi riittävän rikasta seosta toimiakseen kunnolla koska normitulpan kärkien suunta on avoin ruiskuun päin ja kulma on ilmeisesti haettu kokeellisesti oikeaksi ja kärjettömässä tulpassa kulmaksi muodostuisi paljon normitulpasta poikkeava.
Voisin kuvitella että kärjettömän tulpan saisi etecissä toimimaan mikäli kansi rakennettaisiin kyseistä tulppaa ajatellen. Tehdas on päätynyt kärjellisiin tulppiin ja tähän on jokin syy, joten jättäisin kokeilematta. Kokeilu tulisi todennäköisesti eponnistuminen siten, että konetta olisi vaikea, jollei mahdoton käynnistää.
Mikäli kone suostuisi käymään voisi seurauksena olla esm. päästöjen kasvu, tehon lasku, koneen karstoittuminen ja sitä kautta käyttöiän lyhenenminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla hankalaa löytää sopivaa kärjetöntä tulppaa.
Etec tarvitsee pitkäkierteisen tulpan toisin kuin kaasutin 2-t koneet.
Etecin kannessa oleva tappi ohjaa pumpun ruiskeen hyvin tarkasti tulpalle, josta voisi päätellä että kärjetön tulppa ei mahdollisesti saisi riittävän rikasta seosta toimiakseen kunnolla koska normitulpan kärkien suunta on avoin ruiskuun päin ja kulma on ilmeisesti haettu kokeellisesti oikeaksi ja kärjettömässä tulpassa kulmaksi muodostuisi paljon normitulpasta poikkeava.
Voisin kuvitella että kärjettömän tulpan saisi etecissä toimimaan mikäli kansi rakennettaisiin kyseistä tulppaa ajatellen. Tehdas on päätynyt kärjellisiin tulppiin ja tähän on jokin syy, joten jättäisin kokeilematta. Kokeilu tulisi todennäköisesti eponnistuminen siten, että konetta olisi vaikea, jollei mahdoton käynnistää.
Mikäli kone suostuisi käymään voisi seurauksena olla esm. päästöjen kasvu, tehon lasku, koneen karstoittuminen ja sitä kautta käyttöiän lyhenenminen.Olet samaa mieltä kuin se, joka kirjoitti saman asian pari päivää sitten.
- Anonyymi
Kannattaako urheilla? Tuohon ei taida olla kovin monta "oikeaa" tulppamallia eikä niitä tarvitse olla yhtenään vaihtamassa.
Miksipä ei laittaisi juuri niitä tulppia, joita tehdas suosittelee? Asennettaessa on vain katsottava, että kärjen suunta tulee oikein.- Anonyymi
Ns, kärjettömillä ei tartteisi yhtään huolehtia kärkien asennoista, sehän on selvä, ja voi antaa laajemman kipinän. Eivätkä maksa edes Motonetissa paljon. Onkohan 5-6e kpl.
- Anonyymi
Oma näkemykseni on se, että moottorit on suunniteltu toimimaan tietyllä tavalla ja se koskee myös palamista ja palotilan muotoa.
"Parempi" tulppa ei ole välttämättä parempi koneelle, jota ei ole tehty sitä varten. Sitä voisi verrata vaikka matalaprofiilirenkaisiin autossa, jonka iskunvaimennus on tehty korkealle profiilille.- Anonyymi
Uistelupalstoilla aikoinaan joku kehui merguryn pintapurkaustulppia, joilla etec toimi hyvin.
- Anonyymi
Käytännössä:
Paaliin.- Anonyymi
Tulupattimetko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096