Miten muotoinen valituksen asumistuen takaisin perinnän estämiseksi. Puoliso jäi eläkkeelle viime helmikuussa jolloin otimme yhteyttä kelaan muuttuneiden olosuhteiden vuoksi. Puoliso joutui saman tien sairaalaan jonne soitti kaksi virkailijaa kysellen tuloista. Asiasta todettiin että tuki jatkuu kuten ennen. Puoliso varmisti että asia olisi varma ettei ikävää yllätystä ei tulisi. Näitä oli tapahtunut aiemmin koska puoliso teki työtä provisiopalkalla. Ikävä yllätys tuli toukokuussa kun ilmoitettiin että tukea oli maksettu liikaa. Nyt tuli ilmoitus takaisin perinnästä. Miten muotoinen valituksen?
Kela asumistuen takaisin perintä
6
216
Vastaukset
- Anonyymi
kelan virkailijat keräävät itselleen joulubonusta?
- Anonyymi
Mikä tilanne teillä on ollut ennen puolison eläkkeelle jäämistä. Oletko jo itse saanut asumistukea? Aika epämääräinen aloitus.. Asumistuki tarkistetaan yleensä siinä vaiheessa, kun puolisolle myönnetään eläke ja tuki maksetaan tasan kummallekin puolisolle. Ei tuollaisia asioita puhelimessa sovita. Tuki tarkistetaan hakemusten perusteella. Mikä on syy liika maksuun ja takaisin perintään, mitä takaisinperintä päätöksessä on syynä perintään?
Ei ollut meidän ideamme sopia asiaa puhelimessa emmekä ole sellaista olettanut. Otimme ensin yhteyden kelaan, koska olosuhteet olivat muuttuneet. Kysyin hakemuksen muotoiemista, joten aggressiivinen oletukseksi ei pidä paikkaansa. Asia on nyt uusintakäsittelyssä.
Kiitoksia takan sytykkeistä, laittakaa ulosottoon ja lopettakaa häiriköinti.
Ystävällisin terveisin asianomistaja.
???- Anonyymi
Tärkeintä että haet muutosta päätökseen ajoissa ja kirjallisena. Kerrot ihan niin kuin asia on. Siis teitä on informoitu väärin. Luvattu että tuki jatkuu ennallaan. Lopuksi vielä pyydätte takaisinperinnästä luopumista. Syystä että ei ole teidän virhe vaan kelan, olette pienituloisia jne.
Kiitos, vaikka myöhässä. Teimme perusteellisen oikaisupyynnön tapaukseen vaikuttavien lakipykälien ja tapauskuvaiksen kera. Juttu on uusintakäsittelyssä. Hyvää uutta vuotta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009