Mihin viedä isovanhemmat jouluaattona syömään ?

Anonyymi

Asumme pääkaupunkiseudulla. Famun kunto alkaa olla nyt sen verran heikko että olisi vaihteeksi kiva viedä heidät itse jonnekin jouluaterialle. Valmiiseen pöytään . Olen ymmärtänyt, ettei pääkaupunkiseudulla oikein ole aattona mitään toimintaa. Risteilyille ei vanhat ihmiset jaksa ja varmasti kaipaavat yöksi omaan sänkyyn muutenkin.
Ei jaksa ymmärtää, ettei joulusta ole tehty jotakin yhteisöruokailutapahtumaa muutenkin monissa niissäkin kahviloissa/ravintoloissa, jotka kesäisin starttaavat älistikin popupeillaan. Kun olen yrittänyt selata jouluaattoillallis-paikkoja, täytyisi mennä yöpymään kylpylöihin/hotelleihin.

6

122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten olisi jouluateria ABC:llä?

• Anonyymi

Aikas karua ja liukuhihnafiilistä. Joku kartano tms. vanhan ajan rakennus olisi jopa tunnelmallinen, vaikkei sinne nyt välttämättä majoitutakaan tällä kertaa.

• Anonyymi

Entäpä Teille? Heistä olisi varmaan aivan mukavaa viettää jouluaatto kanssanne ja nauttia yhdessä jouluateria.

• Anonyymi

ABC:n noutopöytä on usein vieläpä parempi kuin "nimekkäiden" ravintoloiden pöperöt.

• Anonyymi

Laivoilla on ainakin joulukattauksia.

• Anonyymi

Kyllähän tuollainen abc-ruoka on tosi mautonta. En itse kehtaisi viedä ketään syömään huoltoasemalle, kuin äärimmäisessä tilanteessa.

Tietenkin teet ruuan vanhuksille itse, eikä se edes vaadi paljon. Paistat hyvän harmaasuolatun kinkun. Laatikot voit ostaa valmiina. Ennen uunissa lämmittämistä sekoitat joukkoon kermaa ja päälle voinokare ja laatikot maistuvat kuin itsetehdyiltä.

Tässä meidän perheen joulumenuu:
      kinkku
      lanttulaatikkoa
      porkkanalaatikkoa
      maksalaatikkoa
      keitetyt perunat
      rosolli
      graavilohi
      Lasimestarin silliä ja kolmea lajia kalasäilykkeitä lohesta, jotka teen itse muutama päivä ennen joulua.

Ei vaadi paljon ja on paljon parempaa kuin missään ravintolassa. Kinkun ostopaikka on kyllä tärkeä, ei mitään hookoota, atriaa tai snelmannia, vaan yritä löytää jokin pieni lähiruokafirma, niissä on parhaimmat kinkut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe