Rumpalin metronomi

Anonyymi

Olen joskus nähnyt jonkun bandin rumpalilla edessään metronomin pysyäkseen tahdissa. Onko yleinenkin käytäntö vai osoittaako sen käyttö vain epäpätevää rumpalia. Näin olen itse päätellyt ainakin kyseisestä rumpalista.

10

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä soittajan aika hyvä pitää olla jos pystyy metronomin tahdissa pysymään. Ihan yleistä sen käyttö on. Ei kerro pätevyydestä mitään.

• Anonyymi

Mieluummin ilman.

• Anonyymi

Kyllä ammattilaisetkin käyttää metronomia vaikka studiossa.

• Anonyymi

Mikke suuntaa suolle rumpusettinsä kanssa, oli sitten metronomi mukana tai ei.

• Anonyymi

Hyvä rumpali soittaa kappaleen rytmiin nähden aina hiukan etuajassa, laahaava komppi on kaikkein pahinta, oli rytmi säännöllinen tai ei.

• Anonyymi

Itse olen ymmärtänyt, että rumpali on pomo, eli rumpali voi ihan hyvin soittaa kuulosuojaimet päässä ja pleksin takana, muut seuraavat. Ihmisellä voi olla absoluuttinen säveltaju, mutten tiedä, onko kellään absoluuttista ajantajua. Silloinhan ei metronomia tarvitsisi, kun aika olisi aina vakio.

Itse olen epämusikaalinen ja aivojumpaksi käyn pianotunneilla. Vasta kovin monen vuoden jälkeen olen opetellut metronomin käytön, ja huomaan, miten heikko ajantaju on. Rummut on tietysti aivan eri asia. Onhan se silti kiva, jos kaikilla on sama näkemys siitä, millä nopeudella edetään. Metronomi auttaa asiaa.

• Anonyymi

Ei se mitään jos soittaa vähän edellä tai laahaa perässä, kunhan pysyy koko ajan samassa tempossa. Onhan näitä klovneja jotka soittaa alkuosan kappaleesta yhdellä tempolla ja keskiosan jollain muulla ja vielä loputkin parilla vaihtelevalla eri tempolla. Eli koko ajan vaelletaan sinne tänne. Siinä vasta onkin orkesterin mukava seurata johtajaa.

• Anonyymi

Nykytaidetta se on. Olen nähnyt bändejä missä orkesteri soittaa tiiviisti kasassa vaikka rumpali on aivan pihalla. Jokainen pistelee omiaan ja taaplaa tyylillään.

• Anonyymi

Pääsääntöisesti ammattilaisetkin vetää studiossa metronomilla.

• Anonyymi

Se on vain työkalu. Vaatii todella paljon harjoitustunteja oppia pysymään metronomin "kyydissä", mutta työkaluna se nopeuttaa ja helpottaa työtä. Studiotunnit maksavat, ja ammattilaiset haluavat tehdä "kerralla selvää". Siksi työkalujen käyttö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe