Millainen hieronta niskalle?

Anonyymi

Hei. Minulla on vuosia jatkunut niska-hartiaseudun ongelmat ja usean kuukauden ajan olen saanut tuntemuksia myös vasemman puolen ohimolle. Lähinnä kireyden tunnetta tai kuin päässä olisi jotain ylimääräistä mikä painaisi. Myös jonkin verran elohiirimäistä tunnetta eli satunnaista väpätystä/muljahdusta tuntuu ohimolla ja joskus tunnen tuon muljahduksen myös sormella ohimolta. Päänsärkyä ei ole, huimausta harvoin eikä neurologisia ongelmia. Yläselän alueella on paljon kipeitä kohtia ja kireyttä, varsinkin vasemmalla puolella. Pään magneettitutkimuksessa ei löytynyt vikaa. Silmälääkäri ei myöskään löytänyt vikaa hetkelliselle vasemman silmän sumealle tunteelle. Mistä lähtisin hakemaan apua vaivaan? Voiko oireet olla hermopinteestä tai jostain muusta niska-hartia alueen vaivasta? Millainen hieronta voisi helpottaa oloa?

1

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävin tavallisella hierojalla ja hieman niska-hartiat rentoutui ja hieronnan aikanakin tuli väpätystä vasemmalle ohimolle. Kotona myös tuntui ohimolla myöhemmin tunnetta. Pari päivää otin rennommin enkä juuri koskenut niskaan enkä jumpannut, niin tuntui, että oireet helpotti. Nyt äsken tunnustelin kallonpohjaa ja siellä tuntuu jokin tiukka kohta vasemmalla puolella niskassa, heti siellä kallonpohjan luun vieressä, kuin jokin jänne mikä menee poikkisuuntaisesti kuin niska, siitä kun painelin niin alkoi kova väpätys ohimolla samantien ja nyt jatkuu kokoajan. Eli onko kallonpohjassa jotain jänteitä vai onko se verisuoni vai hermopinne vai mikä? Se taitaa olla ohimo-oireiden aiheuttajakohta. Oikealla puolella ei ole sellaista kireää kohtaa niskassa. Ajattelin onko kenelläkään kokemusta asiasta? Käyn huomenna fyssarilta kysymässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe