Ilmanvaihtokoneeni lakkasi yllättäen toimimasta, poistopuolen moottori pyörii, mutta tulopuolen moottori ei sano mitään. Otin moottorin irti ja laitoin uuden tilaukseen. Sen jälkeen kuitenkin totesin ohmimittarilla moottorin sinisen johtimen ja mustan sekä ruskean johtimen välisten resistanssien olevan "parin sadan ohmin nurkilla". Sähkömoottoreista en paljoakaan tiedä, mutta omaan maalaisjärkeen tuntuisi siltä, että moottorin kelat ovat ehjät. Voisiko vika siis olla vain kondensaattoreissa? Tilasinko moottorin turhaan, vai voiko moottori olla rikki jos kelat näyttää ohmimittarilla tutkien noin 200 ohmia?
Kyselee nimin. "olispa mulla LC-mittari"
Ilmanvaihtokoneen puhallin rikki - vaiko konkka?
Anonyymi
2
1451
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin aloituksen olet tehnyt turhaan
- Anonyymi
Ei voi paljon sanoa kun ei ole koneen tyyppiä yms informaatiota.
Yleensä tulopuhallin pysähtyy jos kenno vetää jäähän (tai sen termari luulee niin), tällöin kuitenkin poistoilmapuhallin toimii normaalisti.
Kannattaisi ottaa yhteyttä sähkömieheen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209