Potilaatko syypäitä kaikkeen?

Anonyymi

Päivystyksessä on ruuhka, koska siellä hoidatetaan vaivoja, jotka eivät sinne kuulu. Poliklinikalla lääkäri on myöhässä, koska potilaat ovat liian aikaavieviä. Terveyskeskukseen ei saa aikaa potilasruuhkan vuoksi, koska siellä hoidatetaan vaivoja, jotka pitäisi osata hoitaa itse. Sitten kun pääset lääkärin puheille, hän ripittää sinua, että noilla elämäntavoilla ei ole ihmekään jos sairastut. On siis potilaiden syy, että palvelu on huonoa. Näinhän se tuntuu olevan muuallakin. Asiakkaiden syy on, että kauppa on epäjärjestyksessä, ravintola sotkuinen, juna myöhässä. Ja henkilökunta vaan somettaa. 🙄

7

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainahan täytyy joku syyllinen saada miksi homma ei luista. Ja jos joku ajattelee että on itse täydellisyys niin silloin ei mistään voi itseä syyttää.
      Tietysti myös paikassa kuin paikassa työskentelevällä ihmisellä voi olla vain huono päivä ja silloin ei käyttäydy muita kohtaan välttämättä kaikkein ystävällisimmin.
      Tuskin kukaan kuitenkaan minnekkään menee hakemaan apua tai ostamaan jotain tms. jos ei ole tarvetta.

• Anonyymi

Päivystyksessä on ruuhkaa, koska siellä käy hoidattamassa itseään ihmisiä, joilla ei olisi mitään päivystysluonteista asiaa (kuten normiflunssa, yhden päivän kestänyt kurkkukipu, ampiaisen pisto jos ei ole mitään allergiaa... jne.)
      Johan sen tälläkin palstalla voi todeta, miten etenkin nuorten keskuudessa on kadonnut ns. maalaisjärki täysin!
      Apua minulla oli aamulla ripuli, onko nyt syöpä...

• Anonyymi

Aloituksen on ilmeisesti aiheuttanut lehtiartikkeli jossa lääkäri valitteli juuri tuollaisista turhista päivystyskäynneistä. Tuntuu että hoitotarvetta arvioiva sairaanhoitaja laittaa mieluummin potilaan eteenpäin lääkärille ettei häntä syytetä (yleensä potilaan taholta) siitä että hoito laiminlyötiin.

Jokin viikko sitten olin tuntitolkulla jonottamassa sairaalapäivystyksessä sydänoireiden vuoksi. Tuolloin sai hyvä palautteen miksi lääkärillä on päivystyksessä ruuhkaa. Lääkärin juttusilla ollessani hän joutui useampaan kertaan keskeyttämään tutkimukseni ja vastaamaan päivystyspuheluihin ja välillä kirjoittamaan muiden potilaiden lähetteitä eteenpäin.

• Anonyymi

Just oli lehtijuttuakin siitä että aina ei hoitajien ammattitaito riitä potilaan tilanteen arvioimiseen. Varmaan ihan totta, voisi ajatella.
      Sellainen systeemi olisi ihan hyvä että edes yksi lääkäri irrotettaisiin neuvoa antamaan esim. sellaiseen paikkaan jonne ihmiset soittavat vaivojaan kertoakseen.
      Kun hoitaja vastaa puhelimeen niin sitten hän voisi kysyä lääkäriltä neuvoa jos ei itse osaa vastata.
      Ei varmaankaan resurssit riittäisi johonkin tuon tyyliseen...

• Anonyymi

Moni lääkäri kohtelee potilaita niin kuin potilailla ei olisi aivoja .

• Anonyymi

Tottakai on! Minä määräsin itseni lääkekoukkuun, katkaisin tahallani jalan ja laitoin titaania väärään jalkaan. Minä! Kuvitelkaa itsenne vanhana tuollaisten armoille vaipat siinä housuissa hirveissä kivuissa? Täällä 1 vanhus hukuttautui. Löytyi rullaattori lammen vierestä, joten hän ei näitä Stalineja enää jaksanut myöskään.
      Eutanasia tulisi sallia.

• Anonyymi

Kun arvauskeskuksessa sanotaan " jos et pärjää kotona, mene päivystykseen ", niin silloin ihminen menee päivystykseen, jos ei kotona pärjää.
      Potilas ei ole siihen syyllinen, että on mennyt päivystykseen.
      Päivystyksessä sitten sanotaan " ei ole mitään akuuttia, mene terveyskeskukseen ".
      Tämä on tätä päivää, pompottelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe