Joululaulut soi kaupoissa jouluvaloja laitettu valaisemaan pimeää vuodenaikaa. Oletko yllätynyt ?
Mikä joulusda ihastuttaa/vihastuttaa
5
90
Vastaukset
- Anonyymi
Vituttaa koko joulu. Miksi se pitää aloittaa yli kuukausi aiemmin paskaa jauhamalla.
- Anonyymi
Valojahan ei enää sanota jouluvaloiksi vaan kausivaloiksi.
Itse en enää niin joulusta perusta kun on mennyt vuosien varrella turhan kaupalliseksi.
Osta sitä, osta tätä jne... Takavuosina joulussa oli sentään jotain tunnelmaa ja suku kokoontui isosti syömään ja nauttimaan toistensa seurasta. - Anonyymi
Kaupallisuus harmittaa. Koska annetaaän ymmärtää, ettei mikään juhla tule ostamatta niihin liittyviä perinteisiä tuotteita. Tämä ei tunnu vähävaraisesta reilulta. Avustuksiakin tarjolla liian vähän. Jotka auttaisivat vähävaraiset lapsiperheet selviämään joulusta.
- Anonyymi
Valkoinen joulu ihastuttaisi. Joulun sää on aina vaikuttanut joulun tunnelmaan, ainakin omalla kohdallani. Lumi ja pakkanen vaan kuuluu Suomalaiseen jouluun. Mutta nykyään eteläisessä Suomessa oikeanlaisen joulusään näkee vain maisemallisissa joulukorteissa.
Ihastuttaa joulukuusi, joululaulut, kynttilät/tuikut, kun on hyvää juomaa ja ruokaa ja tunnelmointia lyhdyn välkkeessä ja hyvä musiikki soi, joulukorttien teko ja lähettäminen, lahjojen paketointi (nyt en aio ostaa kauheasti lahjoja, en tosin viimeksikään, mutta siskon tytölle ostin kyllä useamman lahjan, pientä lasta on kiva ilahduttaa, tosin käytännöllisiä ja tarpeellisia lahjoja yritän aina ostaa). Nämä asiat ainakin ihastuttaa.
Vihastuttaa? Hm. Se, jos riidellään ja jos juodaan liikaa alkoholia. Joulu on kulutusjuhlaa ja se vähän rasittaa, kun kaupoissa ei jaksaisi kauheasti juosta, mutta toisaalta jouluhyörinää ja jouluisia juttuja on kiva katsella kaupoissa ja joulumessuilla yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465377Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561947Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748