Saako sähköautoa ladata polttoöljykäyttöisellä generaattorilla?

Anonyymi

Siis sellainen, että Massikka puksuttamaan muutamaksi tunniksi ja Teslan akku on täynnä.

Käyttövoimahan tulisi siis polttoöljystä.

29

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polttoöljykö sitä akkua lataa? !!!!!! Voi pyhä yksinkertaisuus.

    • Anonyymi

      Juu miksei sitä saa. kukapa sitä kieltää.??? Agrekaatti vaan teslan peräkontiin, niin ei tartte jonotella latausasemilla, kun voi pysähtyä vaikka johonki levähdysaluelle lataamaan teslaa, tai e- golffia. yms..

      Maksaahan se tietysti jonkun verran, mutta tulee se halvemmaksi, jos jää tien päälle, ja joutuu tilaamaan hinausauton.

      • Aggregaatti, josta saat 16 A ulos, maksa tonnin ja painaa n. 100 kg. 16A lataus kestää esim. Tesla model 3 6 h 5% -40%. Kantamaa tulee reilut 100 km. Polttoainetta palaa 25 l.

        Ei ole hyvä idea.


      • Anonyymi

        Miten sen polttoöljyn laita on. Sehän on liikennekäyttöön kielletty, tosin eihän se tuolla korvessa niin nuukaa ole tähänkään saakka ollut. Hinaaminen, jos tien päälle jää on helpompaa, kuin sähköauton, myös paljon yleisempää.


    • Anonyymi

      Lataa mieluummin isänmaallisesti suomalaisella sähköllä kun voit. Ei tarvitse maksaa Putinille raakaöljystä, Ja onhan se öljy paljon kalliimpaakin energian tuotossa, jollet käytä generaattorin hukkalämpöjä talosi lämmitykseen.

      Siirrettävän aggregaatin yhteyteen kannattaa asentaa suolavaraaja, ja lämmöt voi käyttää myöhemmin. 100 kWh akun lataus kuluttaa noin 300 kWh, eli noin 25 litraa polttoöljyä. Lopuilla 200 kilowattitunnilla lämmittää taloaan jopa päiviä. Sitten ei tarvitse maksaa erikseen talon öljylämmityksestä Putinille, vaan riittää, että maksaa Putinille vain generaattorin polttoaineista.

      • Anonyymi

        Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?

        Järkevämpää on ladata akut ajon aikana tuulivoimalla. Katolle vain potkuri pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?

        Eikö siihen vetokoukkuun kannattaisi laittaa "viides pyörä" ja siihen dynamo.
        Aina kun auto liikkuu, niin dynamo lataisi akkua ja koska dynamo on niin pieni, niin vastusta ei tulisi juuri lainkaan.

        Toki pitkässä matkassa se viidennen pyörän renkaan dynamon puoleinen kylki kuluu, että pitää vaihtaa uusi päällysrengas, mutta se on pieni hinta maailman pelastamisesta.

        Ps. Kiinassa tehdään halpoja päällysrenkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?

        Voit hankkia samalla itsehinkkaavan Toyota Variksen se on jo valmiiksi yhtä älytön keksintö, kuin omasi ja jesarilla koottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevämpää on ladata akut ajon aikana tuulivoimalla. Katolle vain potkuri pyörimään.

        Kyllä Toyota kehitteleekin sellaista "vastatuulivoimatekniikkaa" ajatus perustuu tuulen vastuksen kasvuun nopeuden neliössä. Alkuvauhti otetaan akusta ja noin 45 kilometrin tuntinopeuden kohdalla voimalaitos alkaa tuottaa jo työntövoimaa. tehokkaimmillaan on 110 km /h. kohdalla. Hanke on yhtä järkevä, kuin kevythybridi. Hanke etenee vastatuulessa.


      • Anonyymi

        Kuinkahan paljon noin suuren akun lataaminen
        nykyisellä kallishintaisella sähköllä kuluttaisikaan. Eskolan mukaan sähköauton hyötysuhde on kuljettajan painosta riippuen 2-16%, otetaan tuo V.Eskolan mainitsema 2%, joten voimme tehdä aivan hyvin johtopäätöksen, että 100 kwh akun lataamiseen kuluu 211 kwh. On siis huomattavasti edullisempaa ja tehokkaampaa ladata pienempää ja kevyempää akkua esim. Akkuporakoneen akkua se ei tarvitse tehoa, kuin 5Ah.


    • Anonyymi

      Naapurilla on sähkömopo, vai onko se skootteri. peräkärryssä hinaa bensa-agregaattia, lataa. jos pidemmällä matkalla sähkö loppuu. Liekö tuo järkevää???

      • Anonyymi

        Hondan agrigaatti on oiva keksintö, käy nätisti ja kulutus olematon?


      • Anonyymi

        Se on vähän sama, jos laittaisi laturin joka pyrään lataamaan akkua ja olisi keksinyt ikiliikkujan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vähän sama, jos laittaisi laturin joka pyrään lataamaan akkua ja olisi keksinyt ikiliikkujan.

        Ei mut nyt mä hokasin. Pannan polttokennolaturi lataamaan akkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mut nyt mä hokasin. Pannan polttokennolaturi lataamaan akkuja.

        Polttokennoagregaatti voisi olla virtapankkina sähköautolle pidemmillä reisuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mut nyt mä hokasin. Pannan polttokennolaturi lataamaan akkuja.

        Vetytoiminen polttokenno, akku ja moottori...nerokasta. se on......... ei hitto se on Mirai. Ei oikein vakuuta.


    • Anonyymi

      Se on monelle varmaan yllätys että iso TESLA ladattuna dieselagrikaatilla kuluttaa vähemmän kuin pieni volvo... Eli tuossa aloituksessa on jonkinverran jopa järkeä eli iso sähköauto kannattaa ladata dieselillä ennemmin kuin tuhlata se huonon hyötysuhteiseen polttomoottoriin.
      Kaikki suomeen tuotava raskas polttoöljy kannattaisi polttaa sähköksi noin 50% hyötysuhteella voimalaitoksessa ja ladata sähköautoon. Polttomoottorissa liikettä tuova hyötysuhde on 10-25%

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hammentava-tulos-dieselgeneraattorilla-ladattu-sahkoauto-kulutti-vahemman-kuin-pieni-dieselauto/6772958#gs.jrtp2t

      • Anonyymi

        Volvo on tehnyt saman testin ihan tosissaan 2 saman kokoista, dsl ja sähkö. Tankki piripintaan täyteen ja akku 100%. Peräkanaa sama reilu 150 kilometrin lenkki. Diesel tankkiin niinpaljon kuin sopi ja18 kva dsl generaattorilla (tankki täynnä) sähköauton akku täyteen, genu seis ja tankki täyteen. Tosi on generaattori kulutti vähemmän, kuin dsl auto. Mitä siitä päteltiin, eipä juuri mitään, mitä jo tiedettiin. Vakiokierros dsl moottorin, joka on oikein mitoitettu, energiahyötysuhde on reilusti parempi, kuin auton. Merenkulussa dieselsähkökäyttö on aivan normaali konstruktio.


    • Sen laitteen nimi on suomeksi: AGREGAATTI.
      Miten tämä voi olla niin vaikeaa sellaisessa maassa kuin Suomi, jossa kaikki suorastaan pakotetaan käymään peruskoulu, siitä huolimatta, että joku näistä arvelee, että turhaa koko touhu!
      SE NÄKYY KYLLÄ!

      • Anonyymi

        Laskekaa miten vaan haluatte mutta dieseliä halvemmalla ette sähköllä pääse. Mulla on kohta mittarissa 600.000 ja keskikulutus 5 litraa sataselle. Jatkan vielä toisen mokoman, jos ei ihmeitä tapahdu. Monetkin akut olisi sähköautolla pitänyt tuohon kilometrimäärän jo vaihtaa. Kaikkien akkujen vaihto uusiin maksaa enemmän kuin dieselkustannukset 2 miljoonan kilometrin matkalta.. Huoletta voi ajaa kalliimmalla biodiesellä ja pienemmillä ympäristöpäästöillä verrattuna sähköauton.


      • Kotimaisten kielten keskus kyllä väittää, että se on aggregaatti.


      • kaha53 kirjoitti:

        Kotimaisten kielten keskus kyllä väittää, että se on aggregaatti.

        Hyväksyn korjauksen!


      • Anonyymi

        Jos informaatio ei miellytä omaa vakaumusta ja mielipidettä, tartutaan epäolennaisiin argumentteihin.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Kotimaisten kielten keskus kyllä väittää, että se on aggregaatti.

        Sähkötekniikka sanoo generaattori. tarkemmin kolmivaihevaihtovirtageneraattori, ettäs tiedätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkötekniikka sanoo generaattori. tarkemmin kolmivaihevaihtovirtageneraattori, ettäs tiedätte.

        Voihan se olla myös yksivaihevaihtovirtageneraattori tai tasavirtageneraattori. Tehot ilmoitenaan aina AC laitteissa KVA.


    • Anonyymi

      Ei saa ladata se olisi ympäristö rikos!!!!!

    • Anonyymi

      Maalaisilla on niitä tuulimyllyjä jaohojen tuotantoon.
      Siinä hyvä aihio sähkön tuotantoon.
      Kytke mitä kytket
      kytkemisjuoma ehkä jälkikäteen
      Älä kerro vihreille Satu Hassi Pena Linkola Erkki Pulliainen
      saat lisäveron perääsi

    • Anonyymi

      Saa ja pitää.

      Sotten pääsee sillä sähkösuristimella jopa 200 km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2972
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2847
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1612
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe