Kuukausi sitten hankkimastani fiikuksesta on muutamana päivänä alkanut tipahdella lehtiä vähitellen. Onkohan syy siinä, että vaihdoin muoviruukusta isompaan saviruukkuun, koska minulla on se käsitys, etteivät kasvit viihdy muoviruukussa ja jostain luin senkin, että fiikus viihtyy kokoonsa nähden pienessä ruukussa?
Onko siis kasvi menetetty kun kaiketi ne loputkin lehdet lähtevät, onko toivoa uudelle elämälle vielä, esim. kevään tullen?
Fiikus pudottaa lehtiään
2
148
Vastaukset
- Anonyymi
Enneminkin iso ruukku kun tekee paljon juuria, tarpeen mukaan. Minulla on melkoisen iso ja 30cm altakasteluruukku, hyvin on viihtynyt. Tekee talvellakin lehtiä kun vaan saa riittävästi (keino)valoa. Multa ei saa olla märkää jatkuvasti. Sain viihtymään kaksi mehikasvia juurella, ei tule niitäkään kasteltua liikaa.
- Anonyymi
Ai niin, saatoit tarkoittaa jotain isolehtistä fiikusta, niille riittää varmaankin suhteessa pienempi ruukku. Minulla tainnut olla limoviikunan lisäksi vain roskista pelastettu lyyraviikuna, mutta siihen tuli jatkuvasti vihannespunkkeja ja lopulta kuoli. Hankalia hävitettäviä, jostain niitä aina ilmestyy muutaman kerran vuodessa herkimpiin kasveihin, murattiinkin jos tuo sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903265
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301767
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341379- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319