Minulla on alkanut välillä jalat ja useammin kädet puutumaan kun vaikka makaan sängyssä ja pidän puhelinta kädessä niin silloin ja myös kun joskus herään niin kädet on puutuneina mutta aina se on kyllä lähtenyt kun on liikutellut käsiä ja jalkoja ja käsiä myös särkee välillä mistä voisi johtua? Diabetes?
Jalkojen ja käsien puutuminen
4
531
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi ihmeessä epäilet diabetestä??? Kyseiset oireet eivät johdu missään nimessä diabeteksestä. Kyseiset puutumisoireet johtuvat melko varmasti hermopinteestä.
Uskokaa jo - googlen tarjoama vaihtoehto diabetes jalkasärkyihin on äärimmäisen harvinainen yksin esiintyessään. Pitää todellakin olla huonosti hoidettu diabetes ja sen aiheuttamia muita selvempiä oireita jo vuosia aikaisemmin, ennen kuin alkaa esiintyä särkyjä. - Anonyymi
Diabetekseen saattaa liittyä jonkinlaista hermosto-oireilua, jopa ihan neuropatia-nimistä sairauttakin. Puutuminen on yksi tällaisten hermostojuttujen oireista.
Kannattaa jutella vaikka alkuun diabeteshoitajalle asiasta.
Voihan se olla että on vain jotain muuta puutumista mutta asia kannattaa selvittää.- Anonyymi
Kuten tuossa aiemmassa viestissä kerrottiin, neuropatiaa esiintyy vasta kun diabetestä on sairastettu pitkään (muitakin diabetesoireita on jo) ja hoitotasapaino on huono, jolloin hermosto alkaa vaurioitua.
Satunnainen puutuminen, joka häviää asentomuutoksella on selvä oire hermopinteestä, eikä liity siis diabetekseen. - Anonyymi
Minulla on neuropatiaa jaloissa, eikä se oireile koskaan puutumisena, vaan vaihtelevana särkynä. Välillä se on jopa tuskallista, eikä siihen auta mikää lääke (on kokeiltu) eikä se enää parannu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707