Pitääkö opiskelun aloittamisesta ilmoittaa kelaan ja työeläkeyhtiöön?
Kyseessä ihan pysyvä työkyvyttömyyseläke.
Juu, huomioin vain eläketietäjän vastaukset.
Opiskelu / työkyvyttömyyseläke
11
199
Vastaukset
- Anonyymi
Sitten kannattaa kysyä Facebookissa. Täällä ei Eläketietäjä vaikuta enää.
- Anonyymi
Kysy kelasta napatua tietoa:
Työkyvyttömyyseläkkeellä voi opiskella ja kouluttautua uuteen ammattiin. Pidempikestoisen ammattiin valmistavan koulutuksen jälkeen oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen arvioidaan uudelleen.
Näin ollen sinun on hyvä ilmoittaa Kelaan opiskelun aloittamisesta, vaikka se ei vaikutakkaan työkyvyttömyyseläkkeeseen tässä vaiheessa. Ilmoituksen voit tehdä vaikkapa viestillä asiointipalvelussa...Laitoin tämän vaikka en tietäjä olekkaan.Mutta näyttäs siltä että hyvä on ilmoittaa,tuskin siitä haittaakaan on ja eläkkeen maksu jatkuu kunnes tilanne muuttuu..Onhan se selvä jos valmistut ammattiin jolla on työvoimapula ja terveys sen sallii,niin voivat pohtia eläkkeellä olon edellytyksiä uudestaan. - Anonyymi
Aivan täysin yhteiskunnan resurssien haaskausta ja opiskelupaikan vientiä työhaluisilta, jos opiskelee vain opiskelun ilosta, eikä halua mennä töihin.
Eikö tuon opiskelun idea olisi saada uusi työ, jota pystyy tekemään?- Anonyymi
Muistakaa aloittajan vaatimus: vain Eläketietäjä kelpaa. Eli ei kannata aikaa käyttää.
- Anonyymi
Noh, voihan sitä tietysti jäädä sohvalle makaamaan... Onhan se kuitenkin parempi kuin pieni aivojumppa, vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, voihan sitä tietysti jäädä sohvalle makaamaan... Onhan se kuitenkin parempi kuin pieni aivojumppa, vai mitä?
Onhan se. Jos on päättänyt olla yhteiskunnan hylkiö, niin miksi haaskata resursseja. Niitä voi käyttää myös tarvitseviin. Koulutus on kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se. Jos on päättänyt olla yhteiskunnan hylkiö, niin miksi haaskata resursseja. Niitä voi käyttää myös tarvitseviin. Koulutus on kallista.
Tule sanomaan tuo minulle face to face, idiootti.
Ja joo, ei tarvitse ilmoittaa. Sain jo vastauksen asiaan.
Ahdistaako jotain idioottia kun ei ole itse saanut eläkettä? Niinpä, eli et ole tarpeeksi sairas. Mä oon. Ja sä oot siitä kateellinen? Hohhoijaa. Noh, onneksi sulta ei kukaan mitään kysy. Eli pidä sykkivä elin suussasi jatkossakin, tämä on käsky. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule sanomaan tuo minulle face to face, idiootti.
Ja joo, ei tarvitse ilmoittaa. Sain jo vastauksen asiaan.
Ahdistaako jotain idioottia kun ei ole itse saanut eläkettä? Niinpä, eli et ole tarpeeksi sairas. Mä oon. Ja sä oot siitä kateellinen? Hohhoijaa. Noh, onneksi sulta ei kukaan mitään kysy. Eli pidä sykkivä elin suussasi jatkossakin, tämä on käsky.Tuosta henkisen puolen sairaudesta ei oikein voi olla kateellinen.
- Anonyymi
Varsinaisia "Aivopieruja" näissä vastauksissa , ei täältä kannata kysyä , lapset täällä vaan melskaa pahaa-oloaan !
- Anonyymi
Jos aloittaja on päättänyt, että on henkisesti työkyvytön, niin mihin hän tarvitsee lisäkoulutusta? Jos hän etsii itselleen reittiä palata työelämään, niin koulutus on ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja on päättänyt, että on henkisesti työkyvytön, niin mihin hän tarvitsee lisäkoulutusta? Jos hän etsii itselleen reittiä palata työelämään, niin koulutus on ok.
Terapiaa se on koulutuskin kun saa olla osana ryhmässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748