Kun sijoitat funktion .bash_aliases tai .profile -tiedostoon, sitä ei ole käytettävissä grafiikkatilasta käsin, mutta jos teet siitä oman Bash Shell scriptin se on suoritettavissa. Onko näin.
.bash_aliases tiedoston funktiot on tavoitettavissa, kun erikseen käynnistät Bash Shell istunnon. Tässä komentoja joita olen yrittänyt tämän ("findf") funktion kanssa;
Paina Win näppäin
xfce4-terminal -e 'findf / "hello" > testi.txt'
bash -c 'findf / "hello" > testi.txt'
.bash_aliases ja .profile tiedoston funktiot ei toimi
2
58
Vastaukset
Riippuu jakelusta ja kuinka polut on määritely. Periaatteessa kaikki mikä skulaa komentorivillä, skulaa myös guin puolella. Monessa jakelussa on vaan rajoitettu oletuksena guin puolella tiettyjä asioita, kun niillä saa koneen niin helposti tokkuraan.
- Anonyymi
Kun suoritat GUI liittymästä terminaalin ympäristömuuttujaan sijoitetun funktion, ei varsinaista vuorovaikutteista terminaalin kuorta käynnistetä, eikä silloin myöskään .profile, .bash_aliases eikä .bashrc tiedostoissa määritellyt ympäristömuuttujat ole käytettävissä. Tämän vuoksi et myöskään näihin tiedostoihin sijoittamiasi funktioita tavoita, vaikka ne normaalisti terminaalissa toimisikin.
Yksi tapa korjata asia on:
Tee funktioista omat tiedostot, joilla on suoritusoikeudet.
T. Urpo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358