Olen joskus käynyt keittäjän koulutuksen ja laitan edelleen ruoat 60-70-luvun resepteillä. Joskus keksin jotain uutta. Tänään laitoin lanttulaatikkoon lantun raasteena, kaikki muut aineet kuten lanttulaatikkoon kuuluukin laittaa ja paistoin 175 asteessa pari tuntia. Eihän se pahan makuista ole ja tulee syödyksi mutta ei se lanttulaatikolta maistu.
Miksihän. Miten voi olla eroa jos lantun keittää. muussaa ja paistaa tai lantun raastaa ja paistaa pitkään miedolla lämmöllä. Ei käy järkeen. MInusta siitä pitäisi tulla just saman makuinen molemmilla tavoilla, kun ainesten suhteet ovat samat molemmissa laatikoissa.
Lanttulaatikosta ei tullutkaan lanttulaatikko
Anonyymi
2
427
Vastaukset
- Anonyymi
Heh, kokeilin joskus nuorena tehdä itse laatikoita enkä ole toiste yrittänyt. Veikkaan että pitkä kypsennysaika uunissa parantaa makua, tulee tiiviimpää ja tummepaa. Kaupan laatikot kelpaa, voisihan niitäkin tuunata.
- Anonyymi
Raastelaatikot on vanha keksintö. Ne on olleet iät ajat erilaisia suutuntumaltaan ja maultaan verrattuna soselaatikoihin. Kun laatikkoruokia valmistettiin iso-äitien aikaan leipomispäivinä kerra viikossa, niin raastelaatikoilla saatiin hiukan vaihtelua laatikkoruokiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041811
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441569
- 1021513
- 801427
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2771206- 691071
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241070- 381012