miten tietämättömiä ihmiset onkaan kun palstalla jotkut kijroittelee miten longlifellä pääsee 30tkm. minä väitän että huonoimmillakin mineraaliöljyillä ellei peräti jäteöljyillä "pääsee" vaikka 50tkm. se että paljonko moottori kuluu ja paskottuu on sitten täysin eri kysymys.
minä väitän että milään öljyillä ei pidä ajaa yli 15tkm jos haluaa maksimoida moottorin keston ja puhtauden. aika pikeentyneitä on nuo longlife väleillä vaihdellut moottorit.
öljyillä pääsee 30tkm kommentit on naurettavia
5
81
Vastaukset
- Anonyymi
Ketä uuden auton lisävarusteet ostajaa kiinnostaa toisen tai kolmannen omistajan auto. LL- autoilla ajetaan 500 000 km ilman ongelmaa moottorin kulumisesta, kyllä ne auton ongelmat on tulevaisuudessa ihan jossain muussa asiassa.
- Anonyymi
Minä vaihdan viiden tonnin välein ja suodattimen joka toinen kerta. Nykyajoilla siis hintaa tulee n. 65 eur vuodessa.
- Anonyymi
OK. Jos epäilyttää LL-öljyn kestävyys niin vaihdata öljyt LL-öljyillä tai muilla sopivilla täyssynteetisilä ölyillä 15 tuhannen välein. Näitä lähes ainoastaan ölynvaihtoyrityksiä taitaa löytyä joka kaupungista ja halvempia kun merkkikorjaamot.
- Anonyymi
Mietippä vielä kerran ennenkuin aloitat tämän; valtaosa uudemmista luvun autoista kestää ajaa LL- öljyllä valmistajan ohjeen mukaan , niin se vaan menee kun enään ole mitää perusmineraali kuraa se öljy on pakkasella voin tasoa jäykkyydeltään, nyky autoon LL öljy ja piste.
Eräskin niin automies vaihdatti saabeihinsa aina öljyt 10 000 välen mutta tilasi kiinasta halpoja viritys eli jotakin huijausboxeja nostamaan tehoa mutta huijausboxin ansiosta lyhyillä matkoilla se paskotti turbon tukkoon eikä regenerointikaan oikein toiminut,,,,
Ihan turhaan vaihtoi öljynsä .- Anonyymi
otahan huomioon se että saabistit on aina oma lukunsa. kyllä 10 tonnin välein järkimies öljyt autoons avaihtaa. maksimissaan 15tkm. ei voi olla liian kallista enää tuolla vaihtovälillä. jos ajaa samoilla öljyillä vuoden niin ne voitelee loppuvuodesta enää 30% teholla vertattuna uuteen ja paskottaa ja pikeyttää moottorin. vai miksi luulet että moottori kuulostaakin paremmalle uusilla öljyillä jos se ei vaikuta mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309