Joku väitti palstalla , että akkuun pystyy varastoimaan vain tasavirtaa Joten se toimii kait tasavirralla.
Jis akkuun ei pysty varstoimaan vaihtovirtaa.
Jos t oimii vaihtovirralla toimiiko suomessa eri taajudela kuin usassa
Maissahan eri taajuus ja eri pääjännite ja vaihe jännitekkin.
Kulutaja verkossa.
Toimiiko tesla vaihto vai tasavirralla
40
217
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki akut !!!!!!!!!!! toimii vain tasavirralla !!!!!!!!!!!!!
Akuista toki tulee tasavirtaa, mutta moottori toimii vaihtovirralla.
- Anonyymi
Vaihtovirtaiset akut toimivat vain vaihtovirralla. Tasavirta syövyttää ne puhki.
- Anonyymi
Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa
- Anonyymi
Tietenkin vaihtovirralla!
Teslan suuri oivallus oli vaihtovirran käyttö. Edison ja pari muutakin sähkötekniikan pioneeriä konttasi samaan aikaan tasavirran kanssa. Tasavirtageneraattori on paljon monimutkaisempi ja siinä on kuluvia osia. Tasavirran kanssa pelattaessa jännitettä ei niin vaan nosteta, millä saisi pitkillä matkoilla siirtohäviöt pienemmiksi. Tasavirta on myös vaihtovirtaa vaikeampi hallita ja vaarallisempaa, kun puhutaan korkeista jännitetasoista.- Anonyymi
Kyllä vaihtovirta on vaarallisempaa. Turvallinen taso vaihtovirralla on n. 30-50 V, kun tasavirralla se on 120 V.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaihtovirta on vaarallisempaa. Turvallinen taso vaihtovirralla on n. 30-50 V, kun tasavirralla se on 120 V.
> Kyllä vaihtovirta on vaarallisempaa. Turvallinen taso vaihtovirralla on n. 30-50 V, kun tasavirralla se on 120 V.Kyllä vaihtovirta on vaarallisempaa. Turvallinen taso vaihtovirralla on n. 30-50 V, kun tasavirralla se on 120 V.
Korkeilla jännitetasoilla tasavirta on vaihtovirtaa vaarallisempaa.
Eikä muuten tasavirrallakaan 120 V ole turvallinen. Jopa 9 V tasajännitteellä on yksi sankari kyennyt itsensä tappamaan. Kuivan ihon "läpilyöntilujuus" on aika hyvä, mutta tilanne muuttuu ihon ollessa märkä tai vahingoittunut. Ao sankari oli kokeillut mitata omaa resistanssiaan siten, että painoi yleismittarin mittauspiikit peukaloiden ihosta läpi. Veri johtaa sähköä suht hyvin ja sattuneesta syystä virta ohjattiin kulkemaan suoraan sydämen läpi. Tällöin ei kammiovärinän laukaisuun kovin monen mA virtaa tarvittu ja sehän syntyi jopa 9 voltilla (virtalähteenä neppariparisto).
- Anonyymi
Tietenkin vaihtovirralla!
Teslan suuri oivallus oli vaihtovirran käyttö. Edison ja pari muutakin sähkötekniikan pioneeriä konttasi samaan aikaan tasavirran kanssa. Tasavirtageneraattori on paljon monimutkaisempi ja siinä on kuluvia osia. Tasavirran kanssa pelattaessa jännitettä ei niin vaan nosteta, millä saisi pitkillä matkoilla siirtohäviöt pienemmiksi. Tasavirta on myös vaihtovirtaa vaikeampi hallita ja vaarallisempaa, kun puhutaan korkeista jännitetasoista. - Anonyymi
Teslan keksimä vaihtovirtainen akku on maailman mullistava juttu.
Tuommoiseen ei moni pysty.- Anonyymi
Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa Huu haa .....................................................................................................................................................................................
- Anonyymi
Teslaa ladaan pistokkeesta vaitovirralla joko kolmivaihe tai myrmöessä parkkipailåkala lömpötolpasta.
Tesla kulkee kolmivaihe vaihtovirta moottorilla kuten kaikki muukin maailmassa.
Liukuportaat vesipumput hissit.
Teollisuus., sirkkelit. - Anonyymi
Miksi sitten jotkut viitsiiväittää et t ä tasavirralla kun akut toimii tasavirralla
- Anonyymi
lueppa uudelleen.. ja mieti?!
- Anonyymi
Akusto koostuu 18650 akuista, siis hieman sormiparistoa suuremmasta, joita käytetään tehokkaimmissa valaisimissa, esimerkiksi. Niitä on vaan teslan akussa melko monta. selvittikö tämä mitään?
- Anonyymi
Jos kytketään nuo akut sarjaan vuorotellen eripäin niin sitten varmaan voidaan varastoida vaihtovirtaakin.
- Anonyymi
Mistä tiedät märän noin tarkaan.
Teslaa saa erilaisella kapasiteetilla.
Lulis silloin va i htovirta akkujen määränkin olevan mutuva. - Anonyymi
Mistä tiedät märän noin tarkaan.
Teslaa saa erilaisella kapasiteetilla.
Lulis silloin va i htovirta akkujen määränkin olevan mutuva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät märän noin tarkaan.
Teslaa saa erilaisella kapasiteetilla.
Lulis silloin va i htovirta akkujen määränkin olevan mutuva.Pesusoikossako olet tänne tullut? 18650 on nykyään tehokkaissa taskulampuissa yms. yleisesti käytettävän Li-Ion akun tyyppikoodi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pesusoikossako olet tänne tullut? 18650 on nykyään tehokkaissa taskulampuissa yms. yleisesti käytettävän Li-Ion akun tyyppikoodi.
Käytetäänkö taskulampuissakin vaihtosähköakkuja??
Anonyymi kirjoitti:
Jos kytketään nuo akut sarjaan vuorotellen eripäin niin sitten varmaan voidaan varastoida vaihtovirtaakin.
Ei tuo varmaan noin toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetäänkö taskulampuissakin vaihtosähköakkuja??
Ei tietenkään, koska taskulamput usein ladataan USB-liittimestä saatavalla tasavirralla ja taskulampuissa on vain 1 akku. Autoissa niitä on monta, navat vastakkain, jolloin syntyy vaihtovirta-akusto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetäänkö taskulampuissakin vaihtosähköakkuja??
Vitsinikkaritkin heräilee
- Anonyymi
Romumies vie dieselkäyttöisellä kuorma-autollaan aloittajan tarkoittamat vihepiiperrysteslat tienposkesta suoraan paaliin.
- Anonyymi
Jos romuun on joku joskus varastoinut akkuja, niin ne täytyy erikseen toimittaa jatkokäsittelyyn.
- Anonyymi
Tasavirralla Tesla pelaa. Eli tolpasta tulee vaihtovirtaa joka tasasuunnataan ja muunnetaan akun jännitetasolle sopivaksi. Moottorit taas käyttävät sykkivää tasavirtaa.
- Anonyymi
Siikö telan kolmivaihe moottorit toimivat akkujen tasavirralla
Oliko t aadin se niin vaikeaa todeta- Anonyymi
No eihän kolmivaihemoottori voi tasavirralla toimia, pahvi! Siksi Teslassa on vaihtovirta-akku.
- Anonyymi
No eihän kolmivaihemoottori voi tasavirralla toimia, pahvi! Siksi Teslassa on vaihtovirta-akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän kolmivaihemoottori voi tasavirralla toimia, pahvi! Siksi Teslassa on vaihtovirta-akku.
Terveisiä kemmolan perälle!
- Anonyymi
Tesla toimii Aurinkosähköllä eikä millään tasa- tai vaihtovirralla.
- Anonyymi
Aurinkosähkön taajuus on suunnilleen 500 THz, mikä on tärkeää Teslan moottorin suorituskyvyn kannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aurinkosähkön taajuus on suunnilleen 500 THz, mikä on tärkeää Teslan moottorin suorituskyvyn kannalta.
Huijjaat.
Aurinko pukkaa hirveyksistä hirveämpiä huiukkasia itsetänsä poispäin. Ei vonHertzenit kykene mittamaan hertseitä. Aurinkosähkön tajuus on muuten sitten 500, 000 000 1vaihtoehtoista taajuussaähköä.
Teslan akut eivät kestä tuollaista lopunajan alun perikadonlähentymisienehdollastamiseintarkkuukiinpäteviätäsmällisiätodidtettujahaittojailmanpersuja.
- Anonyymi
Akkuun ei varastoida tasavirtaa vaan energiaa joka on mitattaessa todistettu Coloumbeiksi.
Tietävätkö nykyajan huumejantterit ja einarit mikä fysikaalinen todistettu persutotuus on Coluimbi.
Okaro tietää vaan hän ollen persu aloittaa huijjaamisen. - Anonyymi
Alkuperäinen kysymys
Toimiiko tesla tasa vai vaihtovirralla?
Kuka aloittaa?- Anonyymi
Tietäähän tuon jokainen, teslassa virtaa kumpiakin sähkölajeja. Riippuu ihan mistä kohtaa tarkastellaan ja minä hetkenä. Sähköreitin alkupäässä kulkee ihan tavallista 230/400 V 50 Hz verkkosähköä.
- Anonyymi
Teslan moottori toimii vaihtoviralla kolmivaihe. Teslan keksimällä kolmivaihe moottorilla.
Akut ladataan vaihtovirralla, mutta niihin varastoidaan tasavirtaa.
Muunnokset tehdäänaina tasasuuntaajilla , inverttereillä ja vaihtosuuntaajilla.
Ip68 kaikenties.- Anonyymi
"Akut ladataan vaihtovirralla, mutta niihin varastoidaan tasavirtaa."
Näinhän se todellakin on. Joka toinen kenno saa plussaa ja joka toinen kenno miinusta kun ladataan. Kun sähkö kytketään moottoriin niin otetaan sähköä vuorotellen plus ja miinuskennoista ja sitten välillä ei mitään niin saadaan kolmivaiheista käyttösähkövirtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Akut ladataan vaihtovirralla, mutta niihin varastoidaan tasavirtaa."
Näinhän se todellakin on. Joka toinen kenno saa plussaa ja joka toinen kenno miinusta kun ladataan. Kun sähkö kytketään moottoriin niin otetaan sähköä vuorotellen plus ja miinuskennoista ja sitten välillä ei mitään niin saadaan kolmivaiheista käyttösähkövirtaa.Terveisiä myös sinne takahikiän miehelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Akut ladataan vaihtovirralla, mutta niihin varastoidaan tasavirtaa."
Näinhän se todellakin on. Joka toinen kenno saa plussaa ja joka toinen kenno miinusta kun ladataan. Kun sähkö kytketään moottoriin niin otetaan sähköä vuorotellen plus ja miinuskennoista ja sitten välillä ei mitään niin saadaan kolmivaiheista käyttösähkövirtaa.Et kuvannut kuin plus ja miinussähkön tuottamisen. Mistä se kolmas vaihe saadaan?
- Anonyymi
Vastaaja on automyyjä eikä tiedä mitään todellista.
Luulee vaan.
Ei se ole kolmivaihe b irtaa k os otetaan vaan plussa ja minusta.
Pitää ottaa siitä välistäkin kokoajan jännitteen muuttuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164