Hei,
tietääkö kukaan edes yhtä painettua käsityöopasta, joka olisi suunnattu vasenkätisille, eli myötäpäivään neuloville. Netistä jotain löytyy, mutta ei mitään kokoavaa, yhtenäistä ohjeistoa. Itse olen täydellinen vasuri. Pieniä käsitöitä toki olen tehnyt, mutta aina se neuleohjeen "kääntäminen" itselle sopivaksi on työlästä. Vasenkätiset ovat kuitenkin melko suuri vähemmistö. Luulisi, että jotain löytyisi kirjoissa ja kansissa. Jos joku mahdollisesti omistaa tarpeettomana ohjeita, olen valmis maksamaan.
Vasenkätisen neulonta
2
540
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tarkoitat myötäpäivään neulomisella?
Olen oikeakätinen ja neulon ihan "tavallisesti", mutta kyllä minun työni etenee myötäpäivään. Neulomattomat silmukat ovat vasemmalla ja neulotut oikealla ja oikealle menee koko ajan uutta ja työ etenee myötäpäivään.
Neulominen on aika lailla molempikätinen tekniikka ja siksi siitä (toisin kuin virkkauksesta) ei yleensä opeteta peilikuvaversiota vaan kaikki oppivat saman tekniikan. Suomessa me vielä neulomme mannermaisesti, jolloin oikea ja vasen joutuvat molemmat töihin ja tämä on ilmeisesti vasenkätiselle helpompi tekniikka kuin englantilainen neulonta, jossa oikea käsi tekee suurimman osan työstä. Kaiken tämän vuoksi voi olla, että etsimääsi kirjaa ei ole olemassakaan. :-( Löysin Googlella pari Left-handed knitting -kirjaa, mutta ne olivat kalliita ja niissä opetetaan hyvin mahdollisesti englantilainen neuletekniikka, jota tuskin haluat opetella.
Jos tosiaan neulot peilikuvana eli niin, että neulotut ovat vasemmalla ja neulomattomat oikealla, etsi sellaisia neuleohjeita, joissa on kaaviokuva mallineuleesta, silloin näet heti, mitä pitää tehdä ja voit lukea kaaviota vasemmalta oikealle. Esimerkiksi monet pitsineule- ja palmikkomallit ovat tällaisia.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Myötäpäivään neulomisella tarkoitan, että neulon kellon viisareiden etenemisen suuntaisesti, eli ymmärtääkseni oikeakätiset neulovat ns. vastapäivään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682650
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096