Saako lykkäystä jos yliopisto-opinnot on kesken?

Anonyymi

Aloitin nyt syksyllä yliopiston. Minulla oli vuonna 2018 marraskuussa kutsunnat, mutta sain 2 vuotta lykkäystä terveyssyistä. Olen nyt terve, ja kutsunnat olisivat tämän vuoden marraskuussa, mutta saanko lykkäystä nyt kun minulla on opinnot kesken? Valmistuisin vuonna 2025 jolloin olen 25-vuotias, ja silloin olisi suunnitelmissa mennä armeijaan/sivariin.

Ei kyllä yhtään vaikuta järkevältä hommalta keskeyttää enää siinä vaiheessa opintoja puoleksi vuodeksi/vuodeksi. Kaikki asiat unohtuu

6

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toivottavasti laittavat sinut vässykän johonkin kurikomppaniaan kun et osaa asioita selvittää muualta kuin suoli24 palstalta.

• Anonyymi

Jäikö peruskoulutukset kesken?

• Anonyymi

Asiaakin: saat lykkäystä tarpeeseen aina 29-vuotispäivääsi asti, ota yhteys asuinalueesi puolustusvoimien aluetoimistoon, löytyy netistä mil.fi- portaalista.

• Anonyymi

Hanki vaan C-paperit. Muuten joudut piccoloksi tai marjanpoimijaksi 5 euron päiväpalkalla.

• Anonyymi

Varmasti saa.

Monesti intissä on tietysti helpompaa nuorempana. Tuskin täysikäisenä on helpompaa heittää aivot narikkaan yhdessä samanikäisten poikasten ja joskus henkisesti jopa nuorempien henkilökunnan jäsenten kanssa. Hehhee.

Mutta jotkut ehkä onnekkaat selviävät tuosta rääkistä vähän varttuneempinakin.

Sivari on tietysti hyvä vaihtoehto, varsinkin jos löytää mielekkään paikan.

• Anonyymi

...Onhan niitäkin tapauksia paljon, jotka ovat aloittaneet yo-opinnot ja käyneet sitten välillä armeijaa vaikka sen puoli vuotta. Ei siinä ajassa ainakaan välttämättä niin pahasti vielä opintosisällöt unohtumaan pääse, kyllä niistä uudestaankin saa taas kiinni. Riippuu tietty myös vähän alasta. Jos on oikein ahkera ja aloitteellinen, niin armeijankin lähes määrättömiä tyhjiä luppoaikoja voi ehkä käyttää jotenkin opintojen miettimiseen.

Opiskelun sosiaaliset kuviot saattavat myös ainakin tilapäisesti kärsiä, kun niistä ja vuosiryhmistä jää pois. Toki eivät ne niin pysyviä ole aina muutenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe