Sähköautojen myynti ei lisääntynyt tammikuussa

Anonyymi

Eikös 2020 pitänyt olla se kun sähköautoja myydään kamalan paljon? Nyt on kulunut 1/12 osa vuodesta 2020 eikä ole myyty juuri mitään taaskaan! Miksi sähköautot ei ihmisiä kiinosta? Itsekkin hankkimassa dieselin tilalle V8 bensaa ihan fiiliksen ja äänen vuoksi, kulutuksella ei ole väliä minulle kun ajan vain sen 2500km suunnilleen/KK

41

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hinnat suhteessa ominaisuuksiin ei oikein kannusta niitä hankkimaan.

    • Anonyymi

      Ne jotka sellaisen halusivat, alkaa olla jo saaneet sen. Normaalit kansalaiset ei sitä ota ilmankaan, koska sillä ei tee mitään. Myös oma henki on senverran arvokas.

    • Anonyymi

      Syksyn myyntipiikki johtui työsuhdeautojen rekisteröimisestä. Omalla rahalla ostavat eivät vielä ole innostuneet töpselituroilusta.

    • Anonyymi

      " Eikös 2020 pitänyt olla se kun sähköautoja myydään kamalan paljon? Nyt on kulunut 1/12 osa vuodesta 2020 eikä ole myyty juuri mitään taaskaan! Miksi sähköautot ei ihmisiä kiinosta? Itsekkin hankkimassa dieselin tilalle V8 bensaa ihan fiiliksen ja äänen vuoksi, kulutuksella ei ole väliä minulle kun ajan vain sen 2500km suunnilleen/KK "

      Vihreästä imagostaan kiinnostuneet työnantajat ostivat loppuvuotena paljon ladattavia hybridiautoja työsuhdeautoiksi ns. paremmalle väelle köyhien veronmaksajien piikkiin, mutta nyt alkuvuodesta on sitten hiljaisempaa. Tässä vaiheessa ei sähköautoja vielä yksikään yksityishenkilö osta omalla rahallaan, vaan sähköautoelvistelijätovat erilaisia yrittäjiä, jotka voivat suorittaa sähköautoista sopivat poistot.

      Omilla aivoillaan ajatteleva köyhä kansa on toiminut paljon maltillisemmin autohankinnoissaan. Omilla rahoillaan auton ostaneet ilmastotietoiset ihmiset ovat pääsääntöisesti valinneet autokseen hybridi-Tojotan, joka edustaa vieläkin automaailman terävintä kärkeä. Hybridi-Tojota soveltuu hyvin sekä kaupunki- että maantieajoon, joten se on ollut viisas valinta.

      • Anonyymi

        Tollolootan ostajat nimenomaan eivät käytä aivojaan, vaan nojautuvat essonbaarin ja tojouskovaisten lahkon oppeihin. Ei kukaan omilla avoilla ajatteleva törsää rahojaan vanhanaikaisiin vaparimopokoneisiin, autoihin joiden ainoa energianlähde on fossiilinen polttoaine, pokemon/japsihorror muotoiluun, autoon, joka sopii vain terveisten kuljettamiseen (kantavuus ei riitä 5 hengelle matkatavaroille).


    • Anonyymi

      Vielä ei ole edes tilastoja julkaistu, ja profeetta tietää jo, ettei sähköautoja muka ole myyty.

    • Anonyymi

      Pieni bensaturbo voi ajella 700-800km ja laittaa kuomukärryn peräänkin.

      • Anonyymi

        Jos sulla on tuollaisia tarpeita niin voit ajaa jatkossakin fossiilipolttimella. Monella ei ole mitään tarvetta kuomukärrylle tai 800km päivätaipaleille. Se että sähköauto ei sovi sulle ei tarkoita oikeastaan yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on tuollaisia tarpeita niin voit ajaa jatkossakin fossiilipolttimella. Monella ei ole mitään tarvetta kuomukärrylle tai 800km päivätaipaleille. Se että sähköauto ei sovi sulle ei tarkoita oikeastaan yhtään mitään.

        En minulla 800km päivätaipaleille, harvoin 300km.


        Auton käytettävyys ja käytännöllinen on aivan erilainen kun starttaa ja ajat päivittäiset ajot ladataan kerran 700-800km ajojen jälkeen sen minuutti pari. Eli mahdollisesti kuukauden päästä. 30 päivää huoletonta käyttöä ja aina valmiina.

        Oli sitten vaikka eläkeläinen joka pitää autoa aina pihassa niin bensa-auto lähtee aina ja on valmiudessa .

        Siksi ei tule sähköautoa pihaan meillekään.


    • Anonyymi

      Sähköautolla ei voi vetää peräkärryä. Kylmiä talvella. Ei voi hinaten käynnistää. Talvella ajaa vain reilut 100km. Maksavat ihan hirveästi. Akkujen materiaalia kaivavat orjatyövoimana pikkulapset. Tässä muutama syy miksei järkikansa sähköhuijauksesta kiinnostu.

      • Anonyymi

        Kirjoituksessasi on vain yksi virhe, mikään ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksessasi on vain yksi virhe, mikään ei pidä paikkaansa.

        Lataamiseen tarvittava sähkö hiilivoimaloista. Palavat herkästi ja sammuttaminen lähes mahdotonta. Käytetyt akut valtava ympäristöriski. Akut vievät paljon uusiutumattomia luonnonvaroja ja louhiminen saastuttaa maailman meret. Itse asiassa sähköautot pitäisi kieltää.


      • "Ei voi hinaten käynnistää", sähkömoottorihan käynnistyy aina jos akussa virtaa . Automaattivaihteista polttista et voi hinaten käynnistää.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        "Ei voi hinaten käynnistää", sähkömoottorihan käynnistyy aina jos akussa virtaa . Automaattivaihteista polttista et voi hinaten käynnistää.

        Mutta jos kysymyksessä on itsesaastuttava hybridi. Voiko sen käynnistää hinaamalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos kysymyksessä on itsesaastuttava hybridi. Voiko sen käynnistää hinaamalla?

        Taitavat olla automaatteja, joten ei voi hinaten käynnistää.


      • Anonyymi

        Sähköauton käytettävyys on aivan ala-arvoinen, 2000eur 15 vuotta vanha käytetty bensa-autokin on miellyttävämpi pitää, lataat sen kerran 30 päivässä.

        Ajaa pienituloiset joilla on kelan 500eur peruspäiväraha tai miljonääri jolla on 400ha metsää ja muuta tuloa joka haluaa ajaa taloudellisella autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos kysymyksessä on itsesaastuttava hybridi. Voiko sen käynnistää hinaamalla?

        > Mutta jos kysymyksessä on itsesaastuttava hybridi. Voiko sen käynnistää hinaamalla?

        Itsesaastuttavan hypetyksen käynnistys ei onnistu, jos 12 V akku on päässyt liian tyhjäksi. Moinen on useampaankin kertaan tullut autolehtien testeissä esiin, kun ovi tai takaluukku oli kesämäkin pihalla unohtunut raolleen ja sisävalo oli tyhjentänyt 12 V akun.


    • Anonyymi

      "Ei voi hinaten käynnistää."

      Nyt on taas järjen jättiläinen asialla. Onhan se aivan hirveä ongelma kun sähköautoa ei voi hinaamalla käynnistää.

    • Anonyymi

      > Miksi sähköautot ei ihmisiä kiinosta?

      Hintaa on ihan liikaa. Esim. pösö e-208 halvin versio maksaa 35 tonnia, kun halvimman karvalakki-manuaalivaihteisto -bensakoneen saa reilulla 16 tonnilla. Sähköauto on melkein 20 tonnia kalliimpi. Hintaerolla mm. ostaa bensat koko auton eliniän ajaksi. Mikä käytännössä tarkoittaa, ettei patteriauto tässä tapauksessa ikinä tienaa hintaansa takaisin.

      208 automaattivaihteisena, isommallakoneella ja korkeimmalla varustetasolla maksaa 27,5 tonnia. Vastaava patteriauto maksaa 40 tonnia. Nyt lisähintaa on "vain" 12,5 tonnia, mutta aika monella tamän luokan auton ostajalla tämäkin kirpaisee liikaa. Eikä kulu tähän lopu, tod näk. pitää se latauspistekin järjestää.

      Vaikka tässä kalliimmassa vaihtoehdossa patteriauto saattaa lopulta tulla kokoinaiskuluiltaan vähän halvemmaksi, niin hyödyn käärii vasta auton 2. tai 3. omistaja. Ensimmäiselle omistajalle tulee vain persnettoa reilusti korkeamman hankintahinnan vuoksi. Sen kuolettaminen kun ottaa jokun 7 vuotta tjsp, mitä pidempään harva uuden auton ostaja autoaan pitää.

      • Anonyymi

        Auto johon ei saa edes laittaa vetokoukkua ei todellakaan ole auto vaan lasten lelu. Tosin 2 kertaa oikeaa autoa kalliimpi lelu. Sähkölelun ostaja olisi viisainta laittaa holhouksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto johon ei saa edes laittaa vetokoukkua ei todellakaan ole auto vaan lasten lelu. Tosin 2 kertaa oikeaa autoa kalliimpi lelu. Sähkölelun ostaja olisi viisainta laittaa holhouksen.

        Aika harvassa polttiksessakaan on vetokoukkua vaikka sellaisen voisi asentaa. Aika marginaalitouhua on vetää autolla peräkärryä tai asuntovaunua.
        tuskin mitenkään tärkeä asia muille kuin marginaaliporukalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto johon ei saa edes laittaa vetokoukkua ei todellakaan ole auto vaan lasten lelu. Tosin 2 kertaa oikeaa autoa kalliimpi lelu. Sähkölelun ostaja olisi viisainta laittaa holhouksen.

        Vetokoukun ja kärryn hinnalla vuokraa pakuja aika monta vuotta. Autoa vaihtaessa tarvitaan aina uusi koukku väyläsähköineen. Tavaroiden kotiintoimituskaan ei paljon maksa. Ostin viime kuussa 65 tuuman telkkarin, kuljetus kotiin maksoi huimat 10 euroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvassa polttiksessakaan on vetokoukkua vaikka sellaisen voisi asentaa. Aika marginaalitouhua on vetää autolla peräkärryä tai asuntovaunua.
        tuskin mitenkään tärkeä asia muille kuin marginaaliporukalle.

        Suurimmassa osassa käytetyistä polttiksista on peräkoukku, peräkärryjäkin on satoja tuhansia ja asuntovaunuja, venetrailereita, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvassa polttiksessakaan on vetokoukkua vaikka sellaisen voisi asentaa. Aika marginaalitouhua on vetää autolla peräkärryä tai asuntovaunua.
        tuskin mitenkään tärkeä asia muille kuin marginaaliporukalle.

        Otos Nettiautosta: yli kolmanneksessa autoista on vetokoukku. Todellisuudessa vielä useammassakin, koska kaikissa tapauksessa sitä ei ole ruksattu varusteisiin vaan mainittu teksteissä.

        Kolmasosa ei ole kovin marginaaliporukka.


      • Anonyymi

        "Hintaa on ihan liikaa. Esim. pösö e-208 halvin versio maksaa 35 tonnia, kun halvimman karvalakki-manuaalivaihteisto -bensakoneen saa reilulla 16 tonnilla. Sähköauto on melkein 20 tonnia kalliimpi. Hintaerolla mm. ostaa bensat koko auton eliniän ajaksi."
        Ei onnistu tuokaan kovin pitkään, ilmastopäästöjen vähentämisen tarpeen vuoksi fossiilisten polttoaineitten hinnat kohoaa pilviin, saadaan ihmiset ohjattua käyttökelvottomien lataushybridien/täyssähköautojen hankkimiseen, jos niihin ei ole varaa, loppuu ajelut polttiksilla väkisin, elikkäs ei ole varaa kumpaankaan.
        No mutta suami pelastaa maailman päästöiltä ja esim. saksassa hiilivoimalat jauhaa sähköä kaikesta huolimatta, aika ekologinen teko ajaa sähkö/lataushybridillä.
        Juu, ei koske suomea, mutta vaan esimerkkinä muitten tekemisistä, mutta täällä ollaan het ekana mallioppilaina.


    • Anonyymi

      Kotoa on vaalimaalle on 150km käymme tankkaamassa autot nykyisin rajan toisella puolella venäjällä. Ostin auton jossa 90 litran bensa-tankki. 0.60-0.70€ litralta tuntuu kun tyhjän tankin laskee täyteen. Joskus olen käynyt 2 kertaa viikossa, kannustaa ajamaan. Ja 150km menee nopeasti, oikeastaa mukavaa.

      Ihmettelen jos lähempää asuvat eivät ala käymään koska asema on lähellä rajaa.

      Elämiseen suomeen jää rahaa niin kuin pitää.

      • Anonyymi

        Eli tankkausreissu 300 km edestakaisin. Jos bensaa kuluu 7 l/100 km, niin reilu 20 litraa kuluu edestakaiseen matkaan. Eikä sinne ihan tyhjällä tankilla uskalla mennä, joten kotiintuomisia ehkä 70 litraa per reissu.

        No, ajatellaan vaikka, että näitä reissuja tulee vuoden mittaan 30. Bensaa ostellaan kyllä hienosti 30x70 = 2100 litraa, hintaa 0,65 €/l = 1365 €.

        Tosin ylimääräisiä kilometrejä tulee 9000 km ja näihin kuluu 630 l polttoainetta. Lisäksi tulee rengaskuluja, huoltoja pitää tehdä useammin ja auton arvo laskee nopeammin. Jos rengassatsi maksaa vaikka 600 € ja kestää normaalisti 50 tkm, niin 9 tkm ylimääräisen ajon rengaskulut ovat 108 €. Tiheämmät huollot, kusipojan nesteet, kaikki kun lasketaan, niin ainakin 200 € uppoaa.

        Joten polttoainehankinnan kulut ovatkin 1565 € ja kätee jää 1470 litraa bensaa. Noin 640 € säästö vuodessa = 21,33 € per hakureissu. Tuntipalkka vitosen luokkaa... toki työttömyyskorvauksen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tankkausreissu 300 km edestakaisin. Jos bensaa kuluu 7 l/100 km, niin reilu 20 litraa kuluu edestakaiseen matkaan. Eikä sinne ihan tyhjällä tankilla uskalla mennä, joten kotiintuomisia ehkä 70 litraa per reissu.

        No, ajatellaan vaikka, että näitä reissuja tulee vuoden mittaan 30. Bensaa ostellaan kyllä hienosti 30x70 = 2100 litraa, hintaa 0,65 €/l = 1365 €.

        Tosin ylimääräisiä kilometrejä tulee 9000 km ja näihin kuluu 630 l polttoainetta. Lisäksi tulee rengaskuluja, huoltoja pitää tehdä useammin ja auton arvo laskee nopeammin. Jos rengassatsi maksaa vaikka 600 € ja kestää normaalisti 50 tkm, niin 9 tkm ylimääräisen ajon rengaskulut ovat 108 €. Tiheämmät huollot, kusipojan nesteet, kaikki kun lasketaan, niin ainakin 200 € uppoaa.

        Joten polttoainehankinnan kulut ovatkin 1565 € ja kätee jää 1470 litraa bensaa. Noin 640 € säästö vuodessa = 21,33 € per hakureissu. Tuntipalkka vitosen luokkaa... toki työttömyyskorvauksen päälle.

        Kanisteri aina mukana ja täynnä.

        Tulee paljon halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanisteri aina mukana ja täynnä.

        Tulee paljon halvemmaksi.

        Joskus ollut 2 kanisteria...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ollut 2 kanisteria...

        Voi ajaa aivan tyhjällä tankilla rajan yli sen ensimmäisen kerran kerran jälkeen.


      • Anonyymi

        Ihmettelen, että millä ajalla siellä rajan takana oikein ehditään käymään? Kaksikin kertaa viikossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tankkausreissu 300 km edestakaisin. Jos bensaa kuluu 7 l/100 km, niin reilu 20 litraa kuluu edestakaiseen matkaan. Eikä sinne ihan tyhjällä tankilla uskalla mennä, joten kotiintuomisia ehkä 70 litraa per reissu.

        No, ajatellaan vaikka, että näitä reissuja tulee vuoden mittaan 30. Bensaa ostellaan kyllä hienosti 30x70 = 2100 litraa, hintaa 0,65 €/l = 1365 €.

        Tosin ylimääräisiä kilometrejä tulee 9000 km ja näihin kuluu 630 l polttoainetta. Lisäksi tulee rengaskuluja, huoltoja pitää tehdä useammin ja auton arvo laskee nopeammin. Jos rengassatsi maksaa vaikka 600 € ja kestää normaalisti 50 tkm, niin 9 tkm ylimääräisen ajon rengaskulut ovat 108 €. Tiheämmät huollot, kusipojan nesteet, kaikki kun lasketaan, niin ainakin 200 € uppoaa.

        Joten polttoainehankinnan kulut ovatkin 1565 € ja kätee jää 1470 litraa bensaa. Noin 640 € säästö vuodessa = 21,33 € per hakureissu. Tuntipalkka vitosen luokkaa... toki työttömyyskorvauksen päälle.

        Matkailu avartaa, sieltä saa muutakin halvemmalla kuin kotosuomesta, kyllä kannattaa, mutta pelkän polttoaineen takia, vähän niin ja näin.
        Takakontti täynnä suomalaisia tuotteita -30% - 50% hintaan.


    • Anonyymi

      Lähempänäkin asuu niin paljon ihmisiä että ihmettelen miten harva käy siellä tankilla.

      Etelä-karjalan maakunnan alueella joka on tosi lähellä rajaa vajaa 100 000 ihmistä Kuinka monella on auto käytössä ?

      • Anonyymi

        Johtuu juuri siitä, ettei tankkausreissulla tuntipalkoille pääse, jos ei työtön ja tekemistä vailla.

        Normaalilla ihmisellä olisi muutakin tekemistä kuin käyttää kerran viikossa 4-5 tuntia auton tankkaamiseen. Myös ne kustannussäästöt jäävät ohuiksi, jos osaa laskea myös renkaiden kulumisen yms. Omista autoilun kuluistani polttoaine on ollut vain 15 %... arvonalenema on uudella autolla suurin menoerä ja sehän kasvaa, jos kilometrejä tahkoaa paljon.

        Tonnin ritsalla tietyst iasia toisin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu juuri siitä, ettei tankkausreissulla tuntipalkoille pääse, jos ei työtön ja tekemistä vailla.

        Normaalilla ihmisellä olisi muutakin tekemistä kuin käyttää kerran viikossa 4-5 tuntia auton tankkaamiseen. Myös ne kustannussäästöt jäävät ohuiksi, jos osaa laskea myös renkaiden kulumisen yms. Omista autoilun kuluistani polttoaine on ollut vain 15 %... arvonalenema on uudella autolla suurin menoerä ja sehän kasvaa, jos kilometrejä tahkoaa paljon.

        Tonnin ritsalla tietyst iasia toisin...

        "Normaalilla ihmisellä olisi muutakin tekemistä kuin käyttää kerran viikossa 4-5 tuntia auton tankkaamiseen."

        Mulla paras oli 10,5h jonossa, ja vieläpä kaksi kertaa sinä aikana, kun siellä aikoinaan kävin. Nopein oli taas 40min. suomen tullista suomen tulliin. Loput sitten sillä välillä. Laskin kerran kaiken yhteen, ja tulin siihen lopputulokseen, että ei kannata ainakaan näillä kilsoilla, joita kertyy 15000km/v. Ja töissäkin käydään vielä. Rajallekin matkaa se 37km....


    • Anonyymi

      Ei ole montaakaan taloyhtiötä joissa lataus olisi mahdollista, eikä kaikilla (useimmilla) ole varaa ostaa omakotitaloa johon sen latauspisteen voisi mahdollisesti laittaa, lisäksi kaupungeissa ei latauspisteitä ole asuinkatujen varsilla, joissa voi ladata "missä vaan".

    • Anonyymi

      Jenkkilästä kajahtaa, Vuoden 2019 satoa.
      1 Ford F-series 896526
      2 Ram Pickup 633694
      3 Chevrolet Silverado 57603

      • Anonyymi

        Korjaus
        3 Chevrolet Silverado 575603


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8202
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5191
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5186
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe