"Statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuljettajia, kertoo Helsingin yliopiston keskiviikkona julkaisema tutkimus.
Sen mukaan itsekeskeiset miehet, jotka ovat riidanhaluisia, omapäisiä, epäsympaattisia ja epäempaattisia, omistavat huomattavasti muita useammin Audin, BMW:n tai Mercedes-Benzin kaltaisen statusauton."
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006387992.html
Tutkittu: Audi, Bemari ja Mersu muIkkujen valinta
86
195
Vastaukset
"Olin pannut merkille , että tietyt automerkit ajavat päin punaista" Kyllä tuokaltaisen tutkijan olisi aika hakeutua hoitoon. ihan tosissaan. Hän on jollakin tavalla poliittisesti vinksahtanut, äärimmäisen katkera ja kateellinen Ensinnäkin jos yliopistosta jotain tutkimustietoa tänäpäivänä tulee, on se edellä nähtyä sontaa, tämänkaltaiset juuri ovat yliopistot valloittaneet, Päteekö sama saksassa Virossa vai missä.Asialliset ihmiset yliopistoista valmistuttuaan hakeutuvat ASIALLISIIN TÖIHIN, Tuon kaltaisen sonnan levittäjä joutaisi kävelemään pellolle ja puhumaan paskaa kävellessään, tulisi peltokin lannoitettua . Onhan tämä "tutkimus" ja yliopistonkin kannallta enemmän kuin nolo.
- Anonyymi
Sattuipa se kovasti.
- Anonyymi
Osui ja upposi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osui ja upposi.
Bemari kuskiin uppoaa helposti
- Anonyymi
Mitä yhteistä on liikenteessä olevassa bemarissa ja käytössä olevassa kortsussa?
Kummankin sisällä on yleensä yksi mulkku.- Anonyymi
Sanoo tojotakuski, joka ei käyttänyt kortsua, nyt 5 nappulaa huutaa takapenkillä ja apukuskin paikalla nalkutetaan.
Perhe lähtee....Norjaan ajelulle... - Anonyymi
Miksi bemukuski näyttää aina virtahevon perseen näköiseltä??
- Anonyymi
Bemari miehet on vaan pellejä joilla 2cm MAX se housussa joten pitää yrittää kasvattaa sitä autollaan kuten ennen jenkeillä tehtiin.
- Anonyymi
Vaikea ajaa hiljaa kun kone antaa vetää 300km, olkaa corolla miehet hiljaa.
- Anonyymi
...ja sit se on paskana.
- Anonyymi
Ai vaan 300 km? Sitten kone on paskana? Onhan sitä sitte aika vaikee ajaa edes hiljaa.
- Anonyymi
... sanoo kateellinen Toyota-kuski... Jotkut ajavat millä haluavat, jotkut taas mihin on juuri ja juuri varaa..
- Anonyymi
Moniko valitsee Toyotan, jos vierestä sais vapaasti ottaa Bemarin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko valitsee Toyotan, jos vierestä sais vapaasti ottaa Bemarin?
No juu, voisin ottaa toyotan :) Bemari kun on saksalainen, niin tuskin kestää vuotta pidemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko valitsee Toyotan, jos vierestä sais vapaasti ottaa Bemarin?
Eikös bemarikuskit ole kaikki ruskeanreijän nuolioita??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko valitsee Toyotan, jos vierestä sais vapaasti ottaa Bemarin?
Ei kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko valitsee Toyotan, jos vierestä sais vapaasti ottaa Bemarin?
"vapaasti ottaa bemarin" kysyy munankarvan kasvamista odottava teini.
Otan syvästi osaa, että isäsi on bemarilla ajava mulkku. En syytä, että homoutesi ja köyhät kotiolosi johtuisivat sinusta, vaan isäsi lapsilisäsi käyttämisestä leasing-bemarin käyttöön isäsi poikaystävän vuotispäivänä.
- Anonyymi
Vilkkukin harvemmin näyttää toimivan näissä premiumeissa, varsinkin kiertoliittymissä.
- Anonyymi
Joo bemareissa ei vilkku toimi, se on varmaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo bemareissa ei vilkku toimi, se on varmaa
Ei ollut varaa ostaa sitä vilkkua bemariin!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut varaa ostaa sitä vilkkua bemariin!!!
Miksi ihmeessä käyttäisin vilkkua bemarissani?
Ei se teille muille kuulu mihin oon menossa.
- Anonyymi
Tutkimus osoitti yös sen, että kyseisillä autoilla ajaa tunnolliset, hyvää palkkaa ansaitsevat ja laatua arvostavat ihmiset.
Näin ei taas ole Skodan kohdalla, koska pelkkä hyvä palkka pudottaa jo pois.- Anonyymi
Sitten on niitä, jotka väittävät, että Audi ja Skoda on sama asia. Tulevat samalta tehtaalta. Sama alusta.
- Anonyymi
jännää, mutta silti eri rahoitusyhtiöt omistavat nuo kaikki autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on niitä, jotka väittävät, että Audi ja Skoda on sama asia. Tulevat samalta tehtaalta. Sama alusta.
skodal ajaa skeidat
- Anonyymi
Onneksi näihin autoihin myös varkaat iskee eniten jolloin vakuutukset nousee3 näissä ajokeissa.Katalysaattorit ja turvatyynyt ja ajotietokoneet häipyy nopeasti kuten vähän aikaa sitten taas Tampereella ja sitä ennen Espoossa.Hieno juttu lisää samaa.
- Anonyymi
Tutkimusvinkki professori Lönqvistille: Polkupyöräilijät ne vasta raivokkaita ovatkin. Tutkippas vaikka sitä että minkä merkkisillä pyörillä ajava on pahin Mulqvisti.
Aiheuttaako Nishiki sarvien takana oloon ärhäkämpiä agressioita kuin Helkaman.
Siis ihan puhtaan tieteen nimissä, eihän suinkaan motiivisi sosialipsygologin korkeassa oppituolissa mitenkään ole autoiluvastaisuus?- Anonyymi
Pitäisiköhän yliopiston tutkimusmetodeja tutkia? Tutkimuksen pitää perustua tieteelliseen faktaan, ei mutu-tuntumaan? Tällaisilla yliopiston lausunnoilla pitää olla vankka tutkimustausta. Lausunnoilla voi olla vaikutusta vakuutusmaksuihin ja muihin kuluttajan kustannuksia lisääviin seikkoihin.
- Anonyymi
Entäs Lada? Millainen ihminen ajaa Ladalla?
Onko mulkvisti vai vittvisti?- Anonyymi
Porsche Panamera ja valkoinen on ihana, mutta ihmiset jäävät kaduilla ja valoissa tollottamaan, miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porsche Panamera ja valkoinen on ihana, mutta ihmiset jäävät kaduilla ja valoissa tollottamaan, miksi?
se on suomessa varmaan kallein auto. Verojen takia täällä ajellaan vanhoilla rutkuilla. Siksi jäävät töllöttämään
- Anonyymi
Köyhä.
- Anonyymi
Kyllä jalkulkijan ja pyöräilijän näkökulmasta vähän kalliimmat ja paremmat autot ja autoilijat huomioi paremmin. Antaa tietä.
Kohteliaita kuskeja löytyy Bemareista ja Audeista. Mersut on jo huonompi käytöksisiä.
Törkeimmät kuskit löytyy Volvoista.- Anonyymi
Se johtuu vain siitä että nämä kuskit haluavat että heidän autoa katsellaan ja ihaillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se johtuu vain siitä että nämä kuskit haluavat että heidän autoa katsellaan ja ihaillaan.
On Audissa ja Bemrissa jotain katsottavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se johtuu vain siitä että nämä kuskit haluavat että heidän autoa katsellaan ja ihaillaan.
komeet autot. kuljettajat itse ovatkin, kuin notre damen kellon soittaja.
- Anonyymi
Kumma juttu.. Monta kertaa kun vastaan tulee valoton auto se on Mersu. Niihin ei ole keksitty vielä valojakaan.
- Anonyymi
Jos joku tekee törky ohituksen, se on Volvo.
- Anonyymi
Jos joku kiilaa eteen, se on Volvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku kiilaa eteen, se on Volvo.
Jos joku jää jalkoihin se on toyota...
- Anonyymi
Specksejä bemari-isin nulikalle:
https://www.toyota.fi/autot/gr-yaris/varusteet.json#/box-selector/selector=#engine-container-1/styleClass=free-layout engine-selector
Eli kolmella sylinterillä 261hp ja nollasta sataan 5.5sec.
Joko näkyy munankarvan kasvusta edes häivää?
- Anonyymi
Höpöhöpö tutkimus.
Ihmiset tunnistaa ja huomioi automerkeistä Bemarin, Audin. Hyvät autot. Eivät erora muita toisistaan. Autoista kysyttäessä ei tule muuta mieleen kuin Bemari ja Audi ja ne muut.- Anonyymi
Unohdit Mersun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit Mersun.
Mersu on vähän aikansa elänyt. Venyy ja paukkuu. Muinaisjäänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersu on vähän aikansa elänyt. Venyy ja paukkuu. Muinaisjäänne.
Ehkä entisaikojen lavetit olivat sellaisia kuten sanoit. En usko että nykymersut ovat sellaisia.
- Anonyymi
Minulla on mersu, ja koitan yhäkin kehittyä ajajana liikenteessä, vaikka suunnillen 35 vuotta olen ajanut. Valtatiellä riisikupit ohittavat minut mutta antaa ohittaa. Haluan ajaa arvokkaasti.
- Anonyymi
Ajoin lähes koko ajan pösöllä, mutta siinä merkissä ei jalkojen tilat ole mairittelevat, ja vaihdoin mersuun toissa kesänä. Nyt on jaloille tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin lähes koko ajan pösöllä, mutta siinä merkissä ei jalkojen tilat ole mairittelevat, ja vaihdoin mersuun toissa kesänä. Nyt on jaloille tilaa.
Tosin kun tämä uusi c-mersuni on takaveto, lumihangessa se on älyttömän surkea. Moottorin painostakaan ei ole takana apua kun moottori edessä. Pösö meni puolet korkeammassa lumessa kun on etuveto. Tätä en mersussa tajua, että mikä idea on takaveto. Kai sillä tavoitellaan jotain sporttisuutta tms. Tämän takia en vaihda takaisin pösöön kuitenkaan, on se mersu niin hyvä ajettava vaikka pösön ajettavuuskaan ei ole ihan huonoimmasta päästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin kun tämä uusi c-mersuni on takaveto, lumihangessa se on älyttömän surkea. Moottorin painostakaan ei ole takana apua kun moottori edessä. Pösö meni puolet korkeammassa lumessa kun on etuveto. Tätä en mersussa tajua, että mikä idea on takaveto. Kai sillä tavoitellaan jotain sporttisuutta tms. Tämän takia en vaihda takaisin pösöön kuitenkaan, on se mersu niin hyvä ajettava vaikka pösön ajettavuuskaan ei ole ihan huonoimmasta päästä
Sitten tuon metsun kanssa saa olla erittäin varovainen jäisellä tiellä, kun vähänkin painaa kaasua, perä irtoaa välittömästi. Pösö meni kuin juna pääkallokelillä eikä perse heittänyt. Tämänkään takia en vaihda kuitenkaan takaisin. Ajettavuus normaalioloissa ja jalkatilat ovat ne ratkaisevat jutut mulla. Iso rohjo kun olen, niin neljäysit jalat vaatii tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tuon metsun kanssa saa olla erittäin varovainen jäisellä tiellä, kun vähänkin painaa kaasua, perä irtoaa välittömästi. Pösö meni kuin juna pääkallokelillä eikä perse heittänyt. Tämänkään takia en vaihda kuitenkaan takaisin. Ajettavuus normaalioloissa ja jalkatilat ovat ne ratkaisevat jutut mulla. Iso rohjo kun olen, niin neljäysit jalat vaatii tilaa.
Mersun siis.
- Anonyymi
Volvo on kiinalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tuon metsun kanssa saa olla erittäin varovainen jäisellä tiellä, kun vähänkin painaa kaasua, perä irtoaa välittömästi. Pösö meni kuin juna pääkallokelillä eikä perse heittänyt. Tämänkään takia en vaihda kuitenkaan takaisin. Ajettavuus normaalioloissa ja jalkatilat ovat ne ratkaisevat jutut mulla. Iso rohjo kun olen, niin neljäysit jalat vaatii tilaa.
Sitä varten autossa on ratti, että saa oikaistua, jos perä irtoaa.
Perän irrotuksella saa just kokeiltua, onko oikeasti liukasta, mikä on hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tuon metsun kanssa saa olla erittäin varovainen jäisellä tiellä, kun vähänkin painaa kaasua, perä irtoaa välittömästi. Pösö meni kuin juna pääkallokelillä eikä perse heittänyt. Tämänkään takia en vaihda kuitenkaan takaisin. Ajettavuus normaalioloissa ja jalkatilat ovat ne ratkaisevat jutut mulla. Iso rohjo kun olen, niin neljäysit jalat vaatii tilaa.
Hitsi kun tuo pösö ei tee kunnolllisia jalkatiloja autoonsa. Tämän takia viihdyn mersussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tuon metsun kanssa saa olla erittäin varovainen jäisellä tiellä, kun vähänkin painaa kaasua, perä irtoaa välittömästi. Pösö meni kuin juna pääkallokelillä eikä perse heittänyt. Tämänkään takia en vaihda kuitenkaan takaisin. Ajettavuus normaalioloissa ja jalkatilat ovat ne ratkaisevat jutut mulla. Iso rohjo kun olen, niin neljäysit jalat vaatii tilaa.
Ai kyllä norsun jalat ei pösöön mahtiusikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tuon metsun kanssa saa olla erittäin varovainen jäisellä tiellä, kun vähänkin painaa kaasua, perä irtoaa välittömästi. Pösö meni kuin juna pääkallokelillä eikä perse heittänyt. Tämänkään takia en vaihda kuitenkaan takaisin. Ajettavuus normaalioloissa ja jalkatilat ovat ne ratkaisevat jutut mulla. Iso rohjo kun olen, niin neljäysit jalat vaatii tilaa.
esp ollu vakiona mersuissa jo parikymmentävuotta ja vielä toimiva sellainen (toisin kuin riisikupeissa)
- Anonyymi
Kokoomuslaiset ne vain tuppaa olemaan mulkkuja.
- Anonyymi
Eilen viimeksi näin, kun ns. laatuautoilijoita ei STOP merkki koskenut juuri ollenkaan. Olisi tuottoisa sakkorysä...valtiolle.
- Anonyymi
Ei niitä merkkejä päin olekaan tarkoitus ajaa.
- Anonyymi
Niin, kysymys kuulu? Ajaako tutkija itse autoa liikenteessä ensinkään? Silti kovia olettamuksia julkaistaan? Valtion ja veronmaksajien rahoilla tehdään erikoisia tutkimuksia? Mikähän on tämän tutkimuksen tieteellinen taso ylipäänsä?
- Anonyymi
Miksi se auto pistää tölväilemään ,me otetaan tiellä omatila eli,turvaväli,ajetaan rajotusten mukaan vaikka autohan kulkis väläyksessä..Auto on kulkuväline ei mikää mulkunjatke.Tärkeintä selvitä asioille eikä mitää turhaa kuolemaa,ajakoon joku aivoton ohi pääseehän siitä toinen kaista vapaa.Ajellaan arvokkaasti eikä kuin mikäkin idiootti.Sama pätee kaikkiin autoihin merkistä ja koulutustasosta huolimatta,olipa insinööri puku päällä ajaa jotain iki vanhaa autoosa,Duunari kiihdyttää vanhaa bemuaan.Audi pojat musta savu jälkeen jää se on sitä ilmastopolitiikkaa.Nauraaaaa**"""
- Anonyymi
Mopoautoilijoilla sentään on liikenne ja -säännöt hallussa.
Ohitetaan vaikka pyörätien kautta. - Anonyymi
Voisiko joku vielä todistaa, että tutkimus on ylipäänsä tehty? Mistä tutkimuksen voi lukea? Niinpä niin..????
- Anonyymi
Oikeinko vertaisarvioitu tutkimus?
- Anonyymi
Otan ennemmin Bemarimihen kuin Toyota jannun.
- Anonyymi
Eikös bemareita yleensä aja homot ja lesbot??
- Anonyymi
Tutkimushan leimaa koko ihmisryhmän sekoiksi. Voiko näin tehdä ?
- Anonyymi
tutkimuksen tulos toi , myös tulokseksi että parhaat ja luotettavimmat kuskit ajelevat, myös audeilla ym status autoilla. . niin kuin hamilton, bottas jne.
- Anonyymi
Noi Bemari, Audi ja Mersu on aika lailla keskikastin kamaa, kun katsotaan ylinopeustilastoja. Ei nuo kolme siellä mitenkään kovin hyvin pärjää. Kärjesssä on jo monta vuotta peräkkäin ollut Volkswagen.
Sellainen ihan tavallinen perheen ja businessmiehen arkiauto kuin Volkkari, mutta sillä kuitenkin ajetaan keikkein kovimpaa Suomessa. - Anonyymi
Taas mersuheimoa pilkataan rasistisesti.
- Anonyymi
Suuren , luotettavan ja laajan brittitutkimuksen mukaan nämä ns. premium
merkit olivat kaikkein vikaisimpia.
Pohjimmaisena BMW jonka jälkeen Fiat, sitten Audi. Luotettavin oli Peugeot
ja myös Citroen jätti jälkeensä mersun ja toyotan.
Kaiken lisäksi nämä ovat mukavampia ja parempia ajettavia, tilankäyttö on
kautta historian ollut näissä parasta.
Jossain keskustelussa kyseli joku että mikä Bmw on paras talvella, - no, ei
tietysti mikään mutta jos siinä on riittävän luja kattoteline ja siinä sukset
leveällä kärjet maata päin niin se helpottaa sen vetämistä takaisin tielle talvikelissä.- Anonyymi
No mulle niillä vioilla ei oo juuri väliä, rahalla ne saa kuntoon.
Kun taas riisikippoihin tai ranskalaisiin ei edes rahalla saa premium-autojen ominaisuuksia.
Tunnustakaa vain itsellenne tosiasia, että jos reilusti rahaa olisi niin ette millään Mazdoilla ym ajelisi kukaan. - Anonyymi
Mersu on aina mersu vaikka olisi puolimiljoonaa ajettu ja ikääkin parikymmentävuotta. Pienet pintaruosteet ei mitenkään vähennä ajomukavuutta.
- Anonyymi
Kuka ajaa jollain etuvedolla kun voi ajaa quttrolla kuten oikeat miehet?
- Anonyymi
Bemarin sähköinen mallisto on nykyään suositumpi kuin muut voimalinjavaihtoehdot yheensä. Ja tämä siis Suomessa. Niin ne vaan muuttuu bemarikuskitkin.
is.fi/autot - Anonyymi
Kokkareita, persuja ja kepuleita.
- Anonyymi
Kateus on ehtymätön luonnonvara. Jos et aja yli 15 vuotiaalla Tojolla ja alle muiden nopeutta olet aina mulkku.
- Anonyymi
Juoppo bemarikuski ajoi ihmisen päälle ja karkasi onnettomuuspaikalta ja sitten ajoi kolarin.
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4850666/Jalankulkija jai auton alle Turun Paaskyvuoressa kuljettajan epaillaan ajaneen paihtyneena ylinopeutta - Anonyymi
Jep, jep, eiköhän ne ole juuri samat merkit joita käydään käytettyinä ostamassa Ruotsista, kun ei ole varaa Suomesta ostaa autoja?
Olisikohan kyse enemmänkin, että haetaan Ruotsista halvalla autot, jotka kestää?
Mutta voihan asian noinkin kääntää...negatiiviseksi. Maalittaa ja luoda vihaa jo tietyillä autoilla ajaviin? Eiköhän Suomessa ole ihmisellä vielä oikeus ajaa millä autolla on varaa? Vai onko stalinismi jo niin pitkällä, että pitää puuttua jo automerkkeihin?- Anonyymi
Veikkaan että hyvin monella ihmisellä on varaa ostaa joku bemmu, audi jne. Mutta sitten taas auto on kumminkin vain auto ja rahoille löytyy monta parempaa käyttökohdetta. Joten uskoisin että moni ei vain halua ostaa kyseisiä autoja ja varallisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Meillä mulkuilla on rahaa, ei tarvitse tyytyä 3000 euron harmaaseen Corollaan.
- Anonyymi
Just nii, ennemmin ajan kolmentonnin mersulla kuin kolmentonnin toyotalla
- Anonyymi
Tutkimukset on kyllä hyviä. Bemmu- ja audikuskeilla on kyllä yhteyksiä kriminologiaan. Tietynlaiset ihmiset hakeutuvat juurikin tiettyjen autojen käyttäjiksi. Ja kaahaamalla sekä ajamalla toisten autojen takapuskurissa kiinni ei näy heille moraalisesti vääränä vaan oikeutena. Samalla tavalla kuin toisille voi olla moraalisesti oikeutettua lasten väkivaltainen kurittaminen, mikä taas voi kaaharin silmissä olla moraalisesti väärin. Meillä kaikilla on omat moraaliset koodimme, joiden mukaan uskomme olevamme oikeassa ja niiden mukaan elämme. Ja kun kaahari onnistuu tappamaan tai vahingoittamaan toista, tuskin vika löytyy kaahaajan oman moraalin liikennekäyttäytymisestä.
- Anonyymi
Ajetaan bemarilla josta vilkut puuttuu kelpaa ohitella
- Anonyymi
No äskettäin ostin uuden auton, Audi A3 oli yksi vaihtoehto, mutta näköjään onneksi päädyin VW-golfiin. Teknisesti auto on sama kuin Audi A3, mutta vähän edullisempi, eri logo keulalla ja mikä parasta: Nyt en sitten olekaan mulkku!
- Anonyymi
Onko Audissa, Bemarissa ja Mersussa mustaa energiaa, kun negatiivisten käytössä.
- Anonyymi
Olet oikeassa, hkin yliopistossa on hyvin paljon täysiä narsisteja, jotka eivät tee muuta kuin valehtelevat saadakseen lisää valtaa itselleen...
hyihelevettimitäpskaloisia...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481