Irtisanoutuminen ja paskaa niskaan

Anonyymi

Täytyykö työnantajan maksaa minulle loma-ajan palkka kertyneistä lomista ja irtisanomisajan palkka, jos sanoudun irti työstäni? Irtisanomisaika on 14vrk kolmen vuoden jälkeen.
Saako työnantaja huudella minun asioitani lähdön jälkeen tai ennen yrityksen sisällä tai ulkopuolisille, mustamaalata minua tai kertoa omaa versiota lähdöstäni, joka ei pidä paikkaansa? Oikeus lienee kertoa, että lähden, mutta ovatko kaikki muut tiedot minusta luottamuksellisia? Mietin, että uusi tietosuojalaki antaa aika tiukat raamit kaikelle tiedolle. Toki laissa on muutenkin määritelty salassapitovelvollisuudet. Minusta on puhuttu jo asioita ja ei niin positiivisia ainakin yrityksen sisällä.
Miten mustamaalaaminen? Sitten itse asiaan. Työnantaja sai tietää kiertotietä, että minulle on tarjottu töitä muualta ja oli jo ehtinyt haukkua minut sille yritykselle ainakin suullisesti, mutta käsittääkseni jopa s.postilla. Täytyykö minun erikseen kieltää paskanpuhuminen? Eihän edes minun s.postia saa lukea ilman lupaa ja tiedän, että varmasti ovat lukeneet ihan kaikki vaikken sitä voi todistaa. Tosin eipä siellä ole muuta kuin työasiaa. Aikoivat myös pitää huolta ettei minulla ole uraa uudessa työssäni, josta kerroin. Sanoivat laittavansa niin paljon paskaa tuulettimeen ja kapuloita rattaisiin etten tule ikinä pystymään työntekoon siellä. Aikoivat mustamaalata minua ihan jokapuolelle, jos menen tuonne töihin. Jopa minun ”siviilikavereilleni”, jotka tietävät. Muutakin uhkailua tuli päin näköä. Eivät tule hyväksymään työpaikan vaihtoa sinne suunniteltuun. Minulla ei ole minkäänlaista kilpailukieltoa työsopimuksessa.
Kertoivat jopa nauhottaneensa minun puheluita ja yhden tapaamisenkin salaa. Saattoi toki olla paskapuhettakin, mutta en yllättyisi enää mistään.
Lähden suosiolla, sillä eihän tuolla työskenteleminen enää onnistu, mutta minulle lain mukaan kuuluvat korvaukset haluaisin lähtiessäni saada asiallisesti. Itselläni ei ole mitään motivaatiota vihoitella tai haukkua työnantajaa, koska se on kuitenkin minulle palkan maksanut. Nyt vaan kaikki meni todella omituiseksi kerrottuani suunnitelmistani, joista olivat kuulleet sitten kiertotietä. Minut haukuttiin todella törkeästi ja pyydettiin poistumaan saman tien työpaikalta.
Minua ei siis irtisanottu enkä ole vielä irtisanoutunut, mutta selvää on etten tuonne takaisin mene...

2

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lomakorvaus pitää maksaa. Muissa asioissa ota yhteyttä ammattiliittoosi, jos koet sen tarpeelliseksi. Jos et kuulu liittoon, niin työsuojelu on oikea osoite.

• Anonyymi

Järkevät javiisaat inmiset kuuluu 100%:ti liittoon. YTK kuulu ne jotka ei ajattele tulevaisuutta, vaan elävät tässä ja nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe