Kysyin että mikä on valon nopeus kun musta ukko taittaa tai imaisee valon sisuksiinsa. silloinhan sen täytyy olla valoa nopeampi prosessi.
Miksi asiallinen viestini katoaa?
3
<50
Vastaukset
Valo kulkee silloinkin suoraa reittiä valonnopeutta.
- Anonyymi
Pakonopeus mustan aukon tapahtumahorisontin kohdalla on juuri valon nopeus. Kun mennään yhtään lähemmäksi mustaa aukkoa niin mikään nopeus ei riitä pakenemiseen josta syystä johtuen tapahtumahorisontin kohdalla kaikki liikenne on vain yhteen suuntaan. Jos valon nopeuden voisi ylittää niin musta aukko ei enää olisi musta vaan sieltä pääsisi ulos tuota valoa nopeampaa säteilyä.
Hawkingin säteilyssä virtuaalihiukkasparin toinen osapuoli putoaa tapahtumahorisontin läpi jolloin toinen voi yrittää ulospäin jos siis rahkeet riittävät pakenemiseen erittäin voimakkaasti punasiirtyneenä.
Tästä aiheesta oli juuri äsken keskustelu fysiikkapalstalla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16218524/paasevatko-gravitaatioaallot-pakoon-mustanaukon-tapahtumahorisontin-sisalta-ulos - Anonyymi
Valonnopeus on vakio.
Mustanaukon läheisyydessä aika hidastuu aikaansaaden tapahtumahorisontin. Ei musta-aukko valoa imaise. Tuollainen väite on Raamaattuun uskovien valehtelua jolla yrittävät väittää tieteen olevan vain mielipidekysymyksen ja Jahve on Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889