Miksi silmälasien saaminen on niin kamalaa?

Anonyymi

Nimittäin muiden mielestä. Kun joku saa lasit niin kaikki kauhistelee sitä. Kuitenkin 70 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä tarvitsee lasit.
Miksei se näy katukuvassa?
Jos pitäisi sanoa joku luku kuinka monella on lasit niin sanoisin 30 prosenttia.
Miksi se on niin kauheaa pitää laseja. Itse en malta odottaa että saan lasit. Valitettavasti näköni on täydellinen.

6

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se että silmälaseja ei näy niin paljoa katukuvassa voi johtua siitäkin että monella on piilolasit. Minullakin on, sankalasien lisäksi.
      Voi olla että nuorelle ihmiselle silmälasien käyttö on ongelma ja niitä ei haluta pitää. Kyllä yleensä aikuinen joka laseja tarvitsee myös käyttää niitä.
      Minun mielestäni silmälaseissa ei ole mitään kamalaa. On niin hienoja kehyksiäkin nykyään ja voi valita juuri itselleen sopivat.

• Anonyymi

Minulle on kyllä aivan uusi asia, että jossain kauhistellaan silmälaseja. Minä en ole sellaista havainnut.
      Kun nyt asiaa tarkemmin ajattelen, niin silmälasien kauheus voi olla silmälääkärien luoma kuva laserleikkausten markkinoimiseksi. Sama koskee piilolinssejä.
      Sitten on tietysti harrastuksia, joissa silmälasit olisi huomattava haitta.

Itselleni silmälasit on osa identiteettiä, kun ne on ollut lapsuudesta alkaen. Kukaan ei ole tilannetta kauhistellut, mutta piilolinssejä on markkinoitu useaan otteeseen.

Onneksi on silmälaseja, joilla minäkin näen.

• Anonyymi

Näkee tuolla liikkuessa monilla silmälaseja.
      Nuorilla saattaa olla syynä osin se että eivät halua käyttää kun kuvittelevat että se jotenkin huonontaa ulkonäköä.
      Nykyään on laajat valikoimat laseja ja ovat aika muodikkaitakin.
      Itsellänikin on lasit ja jotenkin tuntuu että ne tekevät ulkonäköä hieman paremmaksikin jopa.
      Nuorempana en laseja käyttänyt vaikka olisin tarvinnut, olin aina humalassa ja sekaisin niin olisin varmaan monet lasit hukannut tai hajottanut.
      Onhan se kivempi että näkee paremmin, ei ole kiva kulkea jos ei kunnolla näe.

• Anonyymi

Likinäköisiä ei ole kuin 10-20%. Opiskelijakavereista melko harva tarvitsee laseja.
        Valtaosa silmälasien tarvitsijoista on ikänäköisiä joille riittää lukulasit.

• Anonyymi

70%:iin lasketaan mukaan kaikki yli 40-vuotiaat, oli simälaseja tai ei. 40 vuotta täytettyään alkaa tulla ikänäköä ja tarvitsee lukulasit, vaikka kaukonäössä ei ole mitään vikaa.

4-kymppisillä ei välttämättä lukulasejakaan ole vaikka sellaiset tarvitsevat. Sen huomaa esim. bussissa kun jotkut keski-ikäiset näpläävät kännykkää polvelta, eivätkä näe tekstejä lähempää mutta silti eivät käytä mitään silmälaseja tai lukulaseja.

• Anonyymi

Nuorena olisin halunnut silmälasit, koska ne näyttivät minun mielestäni tyylikkäiltä. Sain sellaiset vasta yli nelikymppisenä. Tasan ei käy onnen lahjat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      69
      2223
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1911
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1671
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      105
      1622
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1377
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      20
      1220
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1170
    Aihe