Miten pääsee Asperger testeihin

Anonyymi

Hei

Voisiko joku neuvoa miten asperger testeihin pääsee? Pitääkö mennä yksityisen kautta, vai onko mahdollisuus päästä kunnalisesta? Olen ollut niissä joskus lapsena, mutta tulos jäi epäselväksi ja sitten kaikki laitettiinkin hahmotushäiriöksi. Olen lukenut siitä paljon, että tytöillä on tyypillistä se, että diagnoosin saa vasta myöhemmällä iällä, koska tyttöjen asperger jää usein tunnistamatta .
Olen lukenut paljon oireyhtymästä ja tunnistan lähes kaiken itsestäni, myös äitini epäilee että minulla saattaisi olla asperger.

8

1619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi vaikea päästä testeihin. Eihän niitä edes aikuisille ole. Hoitopuolella niin vähän tietoa asiasta että eivät edes usko tai ymmärrä miten aiheellista olisi saada oikeanlaista tukea.

• Anonyymi

Minä pääsin testeihin psykiatrian poliklinikan kautta. Olin siellä jo asiakkaana, mutta psykiatristen häiriöiden (sos. fobia, paniikkihäiriö) takia. Asiaa itse tutkittuani otin ensin epäilyni puheeksi terapeuttini kanssa ja hän kirjoitti lääkärille perusteluja sille, miksi asia kannattaisi tutkia - ja itse puhuin myös lääkärille asiasta. Pääsin sitten testeihin, enkä joutunut maksamaan mitään. Diagnoosi tuli, asperger. Olen 41-vuotias nainen.

• Anonyymi

Sulle kävi hyvä tuuri. Ne ei mulle tee tutkimuksia vaikka piirteitä huomaavatkin mutta kuulemma pitää olla autistisen näköinen että saa diagnoosin ja toiseksi kun siihen ei ole lääkettä.. näin meillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulle kävi hyvä tuuri. Ne ei mulle tee tutkimuksia vaikka piirteitä huomaavatkin mutta kuulemma pitää olla autistisen näköinen että saa diagnoosin ja toiseksi kun siihen ei ole lääkettä.. näin meillä

Normaalia. Suojatyöpaikasta käsin helppo huudella että nyt tuli kahvitauko vaikka sulla oli varattu aika.

• Anonyymi

Testit tehty lapselle ja toinen lääkäri diagnosoi ei asperger, toinen lääkäri diagnosoi saattaa olla lievää aspergrenia. Ja nyt uusioperhe vaatii lääkitystä koska heistä on lapsen syy ettei perhe voi viettää rauhallista perhe-elämää kun lapsi on heillä 2 vk/kk. Haukkuvat, kiusaavat lasta ja sossu vaan hymistelee. Ei pillerit auta jos perhedynamiikka ei ole kunnossa ja tämän uusioperheen riitojen syy on aikuisissa ei lapsessa.

• Anonyymi

Perus. Ei monet vanhemmat välitä. Huostaan tuollaiset. Tarvitsevat molemmat osapuolet kasvurauhan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe