Oveni taakse tuli Jt-kaksikkö, ihan ystävällisiä rouvia. Kysyivät onko minulla Raamattua. Käskivät lukea millaisia tämänajan ihmiset ovat . 2 Tim. 3:1-5
1. Mutta tiedä se että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Jatkoin tästä eteenpäin.
6. Sillä niitä ovat ne jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja moninaisten himojen heiteltäviä naisparkoja.
7. jotka ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8. ja niinkuin Jannes ja Jampres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9. Mutta he eivät pidemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys tuli ilmi.
Syyllistyinkö vihapuheeseen?
10
75
Vastaukset
- Anonyymi
2 Tim. 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja
Toisin sanoen, kun en näe kyseisen laisia ihmisiä kuin lahkossa, on se merkki siitä että ei ole viimeisiä päiviä vielä. - Anonyymi
Siinäpä olikin "tarkka" kuvaus lopun ajoista. Löytyisikö ajankohtaa jolloin nämä eivät pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Et sitten kutsunut kyseisiä rouvia kaffeelle?
- Anonyymi
Luopio valehtelee taas, ei sun ovellani ketään ole käynyt, haaveissa kylläkin. Sun luo ei tulis kuin omahyväisiä vanhimpia.
- Anonyymi
Kiitä onneasi että itsekin olet jo lopettanut ovilla ramppaamisen.
Voisi käydä tyylin Obelix ja roomalaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitä onneasi että itsekin olet jo lopettanut ovilla ramppaamisen.
Voisi käydä tyylin Obelix ja roomalaiset.Ottiko nuppiin kun valheesi tuli taas ilmi, sun pölinä juttujesi taso laskee laskemistaan. Kannattaisiko harkita uskonnon kotiin paluuta ennen kuin olet luhistumista täysin mitättömyyteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottiko nuppiin kun valheesi tuli taas ilmi, sun pölinä juttujesi taso laskee laskemistaan. Kannattaisiko harkita uskonnon kotiin paluuta ennen kuin olet luhistumista täysin mitättömyyteensä.
Jossa sinä jo olet.
Onhan tuossa Raamatun paikassa useita tuntomerkkejä jotka viittaavat Jehovan todistajiin. kotikäyntityö, nais enemmistö, armolahjojen kieltäminen ja jotain muutakin. Joku voi osata kertoa lisää.
- Anonyymi
Taitaa poistua? Tuo 2. tim luku 3. teokrattisen palveluskoulun opetusohjelmasta.
- Anonyymi
Aamen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421