En enää ikinä luota verottajan laskelmiin. Olen kuluneen vuoden aikana saanut verohallinnolta toistuvasti virheellisiä päätöksiä, vaikka olen toimittanut sille kaikki tarvittavat tiedot ja osa tiedoista on mennyt sille muiden viranomaisten kautta.
Vaikuttaa siltä, että tiedot eivät kulje eteenpäin verohallinnon sisällä, valtakirjoja ja muita asiakirjoja häviää jne. Räikein tapaus oli se, että kun sisarusteni kanssa myimme yhteisen kiinteistön, meille jokaiselle lätkäistiin väärän laskutoimituksen seurauksena puolitoistatonnia perusteetonta veroa.
Ne hyväuskoiset, toimintarajoitteiset, vanhat, sairaat ja muut, jotka eivät ymmärrä, osaa tai jaksa tarkistuttaa verottajan päätöksiä, ovat todella heikoilla näinä aikoina, kun verohallinnon ratkaisutoiminta on mennyt juosten kusemiseksi. Enemmänhän sitä näyttävät kiinnostavan verokuiskaajavideot somessa ja muut lässytyskampanjat kuin verovelvollisten oikeusturva.
Verohalinto suoltaa virheellisiä päätöksiä
Anonyymi
2
145
Vastaukset
- Anonyymi
Käsittääkseni verohallinto uusii parhaillaan tietohallintoaan. Se on varmasti suuri ponnistus, joka ei ihan heti toimi.
Itse olen myös huomannut omissa verotiedoissani selviä virheitä parin viimevuoden aikana. Ovathan he toki korjanneet, kun olen huomauttanut. - Anonyymi
Kuka tahansa voi tehdä virheitä. Kirotusvihreet ovat aika yleisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743052
- 712921
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191772- 271681
- 241667
- 201640
- 481317
- 381293
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289