Ja 4” vanne halkaisijaan lisää onko jotain ongelmaa tiedossa ? Mahtuu kyllä eikä ketjuille ole tarvetta. Miten isompi ilmatilavuuksinen käyttäytyy tieajossa ? Pehmeämmässä maastossa ei niin uppoaisi on myös toiveena. Ei ole kokemusta pahemmin traktoreista mutta käyttää pitäisi nyt eteenpäin vuosittain harvakseltaan.
Renkaat suuremmiksi 16.9- 18,4
12
77
Vastaukset
- Anonyymi
Enemmän on etuja, kuin haittoja. Joskus 16,9 oli alimitoitettu joissakin rattoreissa...olisi pitänyt olla vähintään 18,4...
- Anonyymi
No jos ei metsään mennä, niin ei haittaa isoompi rengas. Kaponen metsässä parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ei metsään mennä, niin ei haittaa isoompi rengas. Kaponen metsässä parempi.
Varmaan siksi että leveys kasvaa ja ei mahdu niin kapeista väleistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan siksi että leveys kasvaa ja ei mahdu niin kapeista väleistä?
No niistä väleistä nyt viis, kapeammalla rengastuksella kannot tulee paremmin väistetyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niistä väleistä nyt viis, kapeammalla rengastuksella kannot tulee paremmin väistetyksi.
Tietenkin tuo on aivan totta, jotta leveämpi rengas on vaurio altiimpi...mm pistoille !
Mutta itse tuolla tuuma koon suurentamisella haen kantavuutta ja korkeampaa maavaraa !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niistä väleistä nyt viis, kapeammalla rengastuksella kannot tulee paremmin väistetyksi.
Entä kankaiden lukumäärä 14 eikö se estä pistot? Onko joku senttimetrimäärä mikä puhkaisee varmuudella renkaan? Jos on tasainen esim 5-6cm kuiva puu raivausahalla katkaistu niin miten käy? Kysyn kun en tiedä jos jotain huvittaa näin joillekkin selvät kysymykset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä kankaiden lukumäärä 14 eikö se estä pistot? Onko joku senttimetrimäärä mikä puhkaisee varmuudella renkaan? Jos on tasainen esim 5-6cm kuiva puu raivausahalla katkaistu niin miten käy? Kysyn kun en tiedä jos jotain huvittaa näin joillekkin selvät kysymykset.
Kyllä 14 ply rating jo estää ja kestää pistoja, mutta on sitten peltotouhuissa heikompi pito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 14 ply rating jo estää ja kestää pistoja, mutta on sitten peltotouhuissa heikompi pito.
Jotenka, meneekin jo sitten formulamiesten tapaan varikkokäynneille tämä rengaskikkailu. Eli metsään forest-tyyppiset ristikudos renkaat ja pellolle vyörenkaat. Näin se menee. Ja onhan autollekin kesä- ja talvirenkaat. Ja suunnitelmissa kai on vielä välikelin rengassatsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenka, meneekin jo sitten formulamiesten tapaan varikkokäynneille tämä rengaskikkailu. Eli metsään forest-tyyppiset ristikudos renkaat ja pellolle vyörenkaat. Näin se menee. Ja onhan autollekin kesä- ja talvirenkaat. Ja suunnitelmissa kai on vielä välikelin rengassatsi.
Ei taida mennä, sillä metsärenkailla on tietty hinta...eikä aivan vähäinen.
Sellaiset renkaat voi hyvinkin olla polttopuu yrittäjän traktorissa, joka kerää kuidut harvennuksilta. Tietenkin metsäyrittäjän traktorissa on sellaiset, joka on erikoistunut harvennuksille...traktorin ollen paljon kevyempi, kuin kevyinkään ajokone.
- Anonyymi
Jos kyseessä neliveto, etusetkin menee uusiksi!
- Anonyymi
Ei ole mikään pakko, mutta jos tahtoo edelleen vetävästä etuakselista etua...niin on viisainta päivittää eturenkaatkin.
Eturenkaat on vaihdettu korkeampiin, vaikka takarenkaat vain vetävät.
- Anonyymi
Jos on neliveto voit joutua vaihtamaan kaikki pyörät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732855
- 642733
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201580
- 161434
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239