Vanha 40 2t evinrude nyt käytän 2prosentista bensa seosta ilman vro pumppua.uistelussa tuntuu että on liian rikas seos.sammuu välillä.riittäisikö 1 prosentinseos uisteluun.ois helppo ottaa toinen tankki käyttöön.
mikä prosentti öljyä uisteluun
12
83
Vastaukset
- Anonyymi
Ei riitä. 2% täyssynteettistä pitää olla. Sammuminen ei todellakaan johdu öljyn määrästä, mutta laadusta kylläkin, sekä bensasta eli jos on 95 viinatavaraa, niin eipä ihme jos pätkii. Seos kannattaa säätää, että ei ole liian laiha, eikä rikaskaan. Rikkaalla yleensä pukkaa savua ja hajua. Todennäköinen syy voi olla myös kampiakselin alapään stefa joka saattaa myös noeta peräpeilin mustaksi.
- Anonyymi
Oon aina ajanu 98 ja käyttänyt teboilin 2t venemoottoriin suositeltua öljyä.Joskus ostin shellin 99 okt bensaa.No ei tuo ole niin häiritsevä ominaisuus mutta hyvä tietää etten siirry siihen 1 prosentin seokseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon aina ajanu 98 ja käyttänyt teboilin 2t venemoottoriin suositeltua öljyä.Joskus ostin shellin 99 okt bensaa.No ei tuo ole niin häiritsevä ominaisuus mutta hyvä tietää etten siirry siihen 1 prosentin seokseen
Uisteluun riittää aivan varmasti 1,5%, merkkikohtaista öljyä. Kun öljystähän osa meinaa jäädä kampikammioihin, ja kaasua sitten lisätessä savuaa hetken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uisteluun riittää aivan varmasti 1,5%, merkkikohtaista öljyä. Kun öljystähän osa meinaa jäädä kampikammioihin, ja kaasua sitten lisätessä savuaa hetken.
Olen paljon uistellut vanhalla evarilla 1,5%:n seoksella ja huomannut, että koneesta alkaa ajanmittaan kuulua mekaanista kilkatusta, mutta 2% lla katoaa. Alkuperäinen suosituhan oli 4 % vanhaa laadultaan huonompaa öljyä. Täyssynteettistä kannattaa laittaa.
- Anonyymi
Nesteen 2-tahtiöljy on parasta. Nokeaa vähiten.
Joskus käytin vanhassa Monarkissa kahta tankkia. Uistellessa ajoin laimeammalla öljyseoksella.- Anonyymi
Pitää myös huomata, että esim. kelkkaöljy ei käy tuuppariin, vaan siinä pitää lukea, että se on tarkoitettu perämoottoriin. Väärä öljy karstoittaa ja jumittaa männänrenkaat ym haitallista ja ajanmittaan hajoittaa koneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää myös huomata, että esim. kelkkaöljy ei käy tuuppariin, vaan siinä pitää lukea, että se on tarkoitettu perämoottoriin. Väärä öljy karstoittaa ja jumittaa männänrenkaat ym haitallista ja ajanmittaan hajoittaa koneen.
Aloittaja kysyy,mikä 2t öljy ois sitten parasta,kun oon käyttänyt teboilin öljyä.Kai ne kaikki on ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kysyy,mikä 2t öljy ois sitten parasta,kun oon käyttänyt teboilin öljyä.Kai ne kaikki on ok.
Mulla savutti Johnsson teboilin öljyllä turhan paljon, ja piti välillä uistellessa ulvauttaa savut ulos . Oon nyt käyttäny parivuotta synteettistä öljyä 1,5%, eikä mitään ongelmaa, ei edes savuta yhtään, vaikka vetää päivän uistinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla savutti Johnsson teboilin öljyllä turhan paljon, ja piti välillä uistellessa ulvauttaa savut ulos . Oon nyt käyttäny parivuotta synteettistä öljyä 1,5%, eikä mitään ongelmaa, ei edes savuta yhtään, vaikka vetää päivän uistinta.
No niin,just noin mullakin tekee.Täytyy vaihtaa merkkiä ja siirtyä synteettisiin.Kiitos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin,just noin mullakin tekee.Täytyy vaihtaa merkkiä ja siirtyä synteettisiin.Kiitos
Laitappa sen koneen tankkiin Motonetissa myytävää RVS-nimistä ainetta. Tekee todella hyvää vanhalle koneelle. Pristuspaineet tasoittuu uuden koneen arvoihin, ja sylintereissä kitka pienenee. Myös laakerit paranee sileämmäksi. Oon testannut, ja suosittelen.
Tee vaan ohjeitten mukaan. Kato netistä. RVS moottoriteknologia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitappa sen koneen tankkiin Motonetissa myytävää RVS-nimistä ainetta. Tekee todella hyvää vanhalle koneelle. Pristuspaineet tasoittuu uuden koneen arvoihin, ja sylintereissä kitka pienenee. Myös laakerit paranee sileämmäksi. Oon testannut, ja suosittelen.
Tee vaan ohjeitten mukaan. Kato netistä. RVS moottoriteknologia.Onko täällä muita jotka ovat kokeillu kyseistä käsittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitappa sen koneen tankkiin Motonetissa myytävää RVS-nimistä ainetta. Tekee todella hyvää vanhalle koneelle. Pristuspaineet tasoittuu uuden koneen arvoihin, ja sylintereissä kitka pienenee. Myös laakerit paranee sileämmäksi. Oon testannut, ja suosittelen.
Tee vaan ohjeitten mukaan. Kato netistä. RVS moottoriteknologia.Olen rempannut vanhan 20hv evikan, eli purkanut auki kannen, kampiakselin alapään stefan (ihan väljä), niin sylinterit oli uudenvaroiset eli hoonausjäljet näkyvissä ja männät tiukat, sekä karstaa ei missään. Syy siihen se, että aina ajettu synteettisellä laatuöljyillä. Koneella ajettu todella paljon ja uistelua aamusta iltaan kaiket kesät. Peräpeili alkoi menna mustaksi ja käynti laiskaksi, niin oli pakko vaihtaa se stefa. Koneesta tuli yhtä hyvä, kuin uutena. Samalla avarsin imukannenkin, eli potkua tuli reippaasti lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076