Kuulin tossa naapurilta hyvän jutun, kun tässä kylällä nyt asuu kaiken sortin ihmisiä.. Ja kuinka ollakkaan kyse on yhdestä sossusta joka on aina ollut kateellinen maajusseille ja metsänomistajille.
Noo tää kaveri peri muutaman hehtaarin vanhaa kuusitukki mettää. Ja kehuskeli, että nyt löydään rahoiksi. Tilas moton ja mettä vedettiin sileeksi ja jäi odottelemaan rahoja. Jonkin aikaa kului ja metsäyhtiöltä tuli erittely että kuinka paljon puuta oli ja mitä siitä maksetaan.
No summa oli kaverin mielestä aika pieni kunnes ajatteli että tämän täytyy olla 20% käsiraha että rahaa tulee jonkin ajan päästä paljon enemmän... No kyllä huvitti kun kaveri ihmetteli ja kävi naapurilta kysymässä että mikä on kun rahoja ei kuulu.. Näytti lappua ja naapurini sanoi: tässähän on se loppusumma.. ei sieltä mitään lisää enää tule. No ukko jäi suu auki eikä tietenkään uskonut vaan soitti metsäyhtiöön että tässä täytyy olla jokin vika..
Noo kaveri tuli uudestaan juttelemaan napurilleni ja sanoi, tuottaako tuo metsä todellakin noin vähän...
Ei se ole mikään ihme jos on paljon kateellisia maanomistajia kohtaan jos ajattelutapa on tämä.. Mutta minkäs näille sossuille voi kun ei ole minkään sortin käytännön kokemusta..
Hoh hoh!
4
863
Vastaukset
- kartsa
se naama venähtää entistäkin pitemmäksi vielä,ennenkuin aukko on taimi vaiheessa.Nimittäin laikutus,taimet ja taimikon hoito tulee vielä maksamaan mukavan summan.
- Isäntä
kawasaki250 kirjoitti:
"ehkä" sitä alviakin vielä tilittämään.
Edessä jos ei ole ilmoittautunut Alv. velvollisekti mutta yhtiöhän sitä ei enää maksa.
- Sama kylä ?
Eihän tuon "sossun" kuinkaan käynyt, mutta tiedän lukemattomia isäntämiehiä, jotka ovat erehtyneet lähtemään metsäkoneurakoitsijoiksi. Ne ovat oikein kultamunia firmoille. Viihtyvät hydrauliletkun jatkona pelkästä ajamisen ilosta. Taitoa todelliseen yrittämiseen ei ole, koska ei ole koskaan toiminut varsinaisena yrittäjänä. Kyllä siinä kuulkaa vuoden parin kuluttua metsä kaatuu. Nimittäin koneita hankkineen maajussin metsä ja taas parin vuoden kuluttua takuumiesten metsät. Sitten velkajärjestelyyn koko remmi ja lasku yhteiskunnalle.
Kylläpä tuli halpaa puunkorjuuta firmalle ja lisäsi puukauppaakin.
Sosialisointikin toteutui siltä osin, että se teidän kylän "sossukin" sai maksettavakseen osan niitä velkoja. Niin tietenkin me kaikki. Maaseutuyrittäjyys kunniaan, puukauppa käyntiin ja velat sosialisoitavaksi ! HOH HOH !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235