..naispappeihinsa kohdistuvaa syrjintää ja vihapuhetta?
Naispappeja on ollut jo yli kolmekymmentä vuotta ja silti kirkko suostuu katsomaan sormien läpi heihin kohdistuvaa syrjintää ja vihapuhetta. Esimerkkeinä vaikka Lavian ja Utsjoen tapaukset viime vuosilta.
Kirkon tulisi omalla esimerkillään osoittaa että sukupuoleen perustuvaa syrjintää ei hyväksytä missään muodossa eikä kenenkään taholta.
Kuinka kauan kirkko aikoo katsoa läpi sormien...
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nais-"papit" eivät koe syrjintää, vaan heitä ei hyväksytä koska Itse Raamatun Jumala ei ole heitä tuohon virkaansa kutsunut ja he itse ovat ainoastaan, seksuaalisuuttaan korostaen tuohon virkaan pyrkineet. Tehneet Jumalan pappeudesta seksuaalikysymyksen. He eivät todellisuudessa ole Raamatun JHWH-Jumalan pappeja ensinkään, vaan alusta asti halunneet toimia Häntä ja Hänen sanaansa vastaan.
Koska he eivät ole pappeja, heissä ei voikaan olla Jumalan sanaa. He ovatkin tuoneet kirkkoon maallistumisen: politiikan, ateistisen vasemmistolaisuuden, setalaisuuden, joka ei kuulu kristillisen kirkon oppeihin. Heidän tarkoitusperänsä oli jo 1980-luvulla tuhota kirkko sisältäpäin, tästä varoitettiin, mutta he vakuuttivat, että he eivät tule poliittisesti muuttamaan kirkkoa, he valehtelivat.
Nykyään he ovat alkaneet tunnustaa jopa vierasta jumalaa, muslimien saudiarabialaista kuunjumalaa, kutsuen tätä "aabrahamilaiseksi jumalaksi", eli häpäisten JHWH:n. Ruotsin lut.kirkoista poistetaan jo ristejä, eli kyseessä ei ole kirkko ensinkään vaan seksuaalipervojen ja vieraan uskonnon yhteinen rikos kristinuskoa vastaan: omaisuuden anastaminen omalle, ei kristilliselle aatteelleen, aivan kuin teki myös 1990-luvulla nk. "Helluntaikirkko" helluntailaisuudelle.
Pelkkä, valtava talousrikos. Tämä on Suomen Ev.lut.kirkoissakin naispappeuden hedelmä ja todellinen teko.- Anonyymi
Harhat ne vaan korona-aikaan lisääntyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat kaikki tosiasioita, tapahtuneita ja juuri nyt tapahtuvia.
Vai pidätkö harhana sitä, että uskon Jumalan sanaan ja tiedän mitä sana sanoo ja minkä se kieltää?
Silloinhan ei ole Jumalaa, eikä pappejakaan.
Enkö siis joka tapauksessa ole oikeassa? Naispappeuden kannattajana kiellät juuri Jumalan sanan. Et siis kannata Jumalan sanan mukaista pappeutta, piittaa Jumalan omasta tahdosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat kaikki tosiasioita, tapahtuneita ja juuri nyt tapahtuvia.
Vai pidätkö harhana sitä, että uskon Jumalan sanaan ja tiedän mitä sana sanoo ja minkä se kieltää?
Silloinhan ei ole Jumalaa, eikä pappejakaan.
Enkö siis joka tapauksessa ole oikeassa? Naispappeuden kannattajana kiellät juuri Jumalan sanan. Et siis kannata Jumalan sanan mukaista pappeutta, piittaa Jumalan omasta tahdosta.Minä olen ateisti ja haluan vain riidellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ateisti ja haluan vain riidellä.
Minä taas olen uskova ja haluan vain jankata.
Itse tyrkytät kristinuskolel täysin vierasta jahvea joka on vain Siinain tulivuorijumala ja Uuden Testamentin todistuksenkin mukaan pelkkä enkeliolento joten kaada ittelles vaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös kupan nouseminen päähän voi olla syynä.
- Anonyymi
Muslimien saudiarabialainen kuunjumala sulla on sanonko missä, eehkä muuallakin kuin sekopäisissä ajatuksissasi.
Aiheesta lisää
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16327403/pappeutta-ei-ole-kristikunnassa
Hiippakuntien ja seurakuntien johto on sallinut vihapuheen ja syrjinnän säilyttääkseen kirkon yhteyden. Erittäin moraalitonta.- Anonyymi
Todella moraalitonta. Eikä todellakaan edistä yhteyttä.
- Anonyymi
Minkä ihmeen syrjinnän? Onkohan sinulla nyt taistelu jotain mielikuvitusasioita vastaan niinkuin yleensäkin? En minä ole kuullut mistään syrjinnästä ja tuskin olet sinäkään.
- Anonyymi
"Vihapuhe" ja "syrjintä". 😾:n kontit.
Syytä Jumalaa syrjinnästä, älä kristittyjä, jotka uskovat Jumalaa ja Hänen omaa tahtoaan, mitä tulee Elävän Jumalan pappeihin, eivätkä jotain pride-arkkipiisppaa ja juoppoja pride-"piispoja".
Ehtoollisviinin kulutus muussa kuin Kristuksen Pyhän Veren merkityksessä oli kuulemma etenkin taannoin ollut Helsingin hiippakunnassa hämmästyttävän runsasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vihapuhe" ja "syrjintä". 😾:n kontit.
Syytä Jumalaa syrjinnästä, älä kristittyjä, jotka uskovat Jumalaa ja Hänen omaa tahtoaan, mitä tulee Elävän Jumalan pappeihin, eivätkä jotain pride-arkkipiisppaa ja juoppoja pride-"piispoja".
Ehtoollisviinin kulutus muussa kuin Kristuksen Pyhän Veren merkityksessä oli kuulemma etenkin taannoin ollut Helsingin hiippakunnassa hämmästyttävän runsasta.Jos jumalalla on jotain naispappeja vastaan niin tulkoon itse kertomaan häntä edustavien änkyröiden sijaan. Änkyröiden jotka mielellään esittelevät omia käsityksiään jumalan tahtona.
Anonyymi kirjoitti:
Jos jumalalla on jotain naispappeja vastaan niin tulkoon itse kertomaan häntä edustavien änkyröiden sijaan. Änkyröiden jotka mielellään esittelevät omia käsityksiään jumalan tahtona.
Laadukas kommentti! 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jumalalla on jotain naispappeja vastaan niin tulkoon itse kertomaan häntä edustavien änkyröiden sijaan. Änkyröiden jotka mielellään esittelevät omia käsityksiään jumalan tahtona.
Raamatussa se lukee. Siellä ei ole yhtään naispappia.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä autoja, ei avaruusraketteja, ei satelliitteja, eikä nettiä.
Oli autoetaiteilijan esitys 50-luvulla. Teki korkeassa nopeudessa äkkikäännöksiä ja ajettiin kahdella pyörällä. Melkein koko kaupunki oli yleisönä. Kun väki palasi vapaan suunnan kirkon ohi, saarnaaja nappasi luokkatoverini ja sanoi: "Mitä siellä opetettiin? Pirun vehkeitä nuo autoesitykset, kun niistä ei ole Raamatussakaan mitään mainittu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei lue myöskään sinusta yhtään mitään... ja kuitenkin vaadit omia tulkintojasi ja mielipiteitäsi ohjaamaan uskonnollista toimintaa Raamatun nimissä...
-sä olet hassu-
- Anonyymi
Suuri enemmistö seurakuntalaisista on heidät hyväksynyt. Nämä vanhoilliset harvenevat kaiken aikaa ja kohta loppuvat. Raamattu on kirjoitettu aikana, jolloin naisen paikka oli vain kotona. Ajat ovat muuttuneet.
Naispappeus on ok!
Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.- Anonyymi
Kiva, laitatko vielä näytille uskonnollisen viiteryhmäsi niin tiedän pysyä poissa ja iloksesi voin jakaa tietoa laajemmaltikin etteivät naiset vain tule häiritsemään teidän uskonnollisia menojanne.
Toivottavasti kaikki naiset ymmärtävät pysyä poissa häiriköimästä teidän poikaporukkanne hengellisiä kokoontumisia, onneksi suomessa on vielä Kirkko joka ei ole pakottamassa naisia tuhansia vuosia sitten vallinneeseen asemaan miehen omaisuutena. Anonyymi kirjoitti:
Kiva, laitatko vielä näytille uskonnollisen viiteryhmäsi niin tiedän pysyä poissa ja iloksesi voin jakaa tietoa laajemmaltikin etteivät naiset vain tule häiritsemään teidän uskonnollisia menojanne.
Toivottavasti kaikki naiset ymmärtävät pysyä poissa häiriköimästä teidän poikaporukkanne hengellisiä kokoontumisia, onneksi suomessa on vielä Kirkko joka ei ole pakottamassa naisia tuhansia vuosia sitten vallinneeseen asemaan miehen omaisuutena.Itse olen ateisti, kirjoitukseni oli lainaus Paavalin kirjeestä korintolaisille.
- Anonyymi
Headmasterx kirjoitti:
Itse olen ateisti, kirjoitukseni oli lainaus Paavalin kirjeestä korintolaisille.
Tarkoitatko suhtautuvasi naisiin esittämäsi lainauksen mukaisesti?
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko suhtautuvasi naisiin esittämäsi lainauksen mukaisesti?
En suhtaudu naisiin kuten Paavali, olen tasa-arvon kannattaja.
Raamattu on vain kirja muiden kirjojen joukossa, sieltä ei kannata elämänohjeita hakea. Raamatussa käyttökelpoista on Jeesuksen neuvot rakkaudesta, luultavasti Raamatun Jeesusta ei edes ole ollut olemassa, Jeesus hahmo on syntynyt tarinoista, kansanperinteestä. Raamattu on Kalevalan kaltainen, koottukin samoin kuin Raamattu mutta vaan meidän kulttuurista..
- Anonyymi
Ei se ollut käsky, vaan suositus sen ajan ihmisille. Aika oli toinen.
- Anonyymi
Naispapit puhuvat vihapuhetta ja syrjivät toisia naispappeja.
- Anonyymi
Mitä virkaa sellaisella kirkolla yleensäkään on, joka on ohittanut Raamatun suunnilleen kaikessa, ja julistaa pelkkää luterilaisuutta!?
ketä sellainen auttaa ja mihin ?- Anonyymi
Mitä se hyödyttää ketään jos istu kirkonpenkissä joka pyhä ja maksaa kirkkoveronsa, silläkö ihminen perii taivasten valtakunnan jos kumartaa kun "pilliin puhalletaan" j a istuu kun käsketään?
- Anonyymi
Millaista apua sinä kaipaat itsellesi?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se hyödyttää ketään jos istu kirkonpenkissä joka pyhä ja maksaa kirkkoveronsa, silläkö ihminen perii taivasten valtakunnan jos kumartaa kun "pilliin puhalletaan" j a istuu kun käsketään?
Ei kukaan käske sua kumartelemaan pillin tahdissa?
- Anonyymi
Ei vihapuhetta pidä katsoa läpi sormien.
Toisaalta kannattaa muistaa, että oppi seurakunnan paimenen tehtävän rajaamisesta miehille ei ole Suomen ev.lut. kirkon mukaan harhaoppi vaan ihan mahdollinen opillinen näkemys.
Eli jos joku sanoo, ettei nainen voi olla aito pastori, niin se ei ole vihapuhetta, vaan kirkon vanhan opin mukaista eikä tuota aiempaa opillista tulkintaa ole Suomen ev.lut. kirkko koskaan todennut harhaopiksi.
Jos kirkko haluaa kieltää sen sanomisen ääneen, että nainen ei voi olla pastori, niin kirkon pitää:
- rajoittaa mielipiteen ja/tai sananvapautta tuolta osin (mikä kieltämättä olisi aika tekopyhää, ettei salli validin opillisen näkökulman ilmaisua)
- julistaa kirkon vanha opillinen tulkinta harhaopiksi (mikä olisi johdonmukaista muttei tietenkään sovi nk. "liberaaleille", koska heidän mukaansa kaikilla pitää olla kivaa ja kaikkien pitää olla samaa mieltä heidän kanssaan ilman, että pitää tehdä ikäviä opillisia päätöksiä) - Anonyymi
Jos seurakuntalaisissa on perinteisen opin mukaan omatunnossaan tuntevia, niin on julmaa olla tarjoamatta heille mahdollisuutta messuun, jossa he voivat käydä.
Nykytilanne on tekopyhää Suomen ev.lut. kirkolta. Pitäisi tehdä selväksi, pitääkö Suomen ev.lut. kirkko perinteistä käsitystä pastorin tehtävästä harhaoppina vai ei. Jos ei ole harhaoppi, on julmaa olla tarjoamatta mahdollisuutta messuun traditionalisteille. Jos taas on harhaoppi, niin sitten olisi reilua ilmoittaa heille heidän olevan harhaoppisia.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että perinteisen opin mukaan naispapitar esim. liturgina on samaa kuin ottaisi kadulta tai kapakasta jonkin satunnaisen jampan tai tantan jakamaan ehtoollista. Se ei ole luterilaisen opin mukaista, koska luterilaisen opin mukaan kuka tahansa kaduntallaaja ei saa lähtökohtaisesti toimia liturgina.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047