Olen googlannut kaks tuntia - puhelimella. Silmät kipeät, sormet kovettuneet. Joskus ei vaan löydy. Kuinka paljon 1.serkut, siis sisarusten lapset jakavat dna:ta keskimäärin? Prosentteina tai centtiMorganeina tai molempina, kiitos.
Serkkujen yhteinen DNA
4
2230
Vastaukset
- Anonyymi
Kansainvälisen standardin mukaan noin 400-1400 cm, keskimäärin 870 centimorgania, mutta eri firmat ilmoittavat tämän luvun eri lailla, MH:lla luvut ovat liki puolta pienemmät kuin esim FTDNAlla, joka laskee pientä silppua ties kuinka kaukaa yhteen.
Suomessa ollaan sukua montaa eri kautta, kun esivanhemmat ovat samoilta kyliltä; luku on usein suurempi ja tulokset näyttävät läheisempää sukulaisuutta mitä todellisuusssa ollaan ; usein kaksin-kolminkertaisesti. Jälkimmäinen luku, suurin segmentti tai pisin blokki, mittaa paremmin sukulaisuutta.
Laitoin äsken vastaukseksi suoran linkin yhteen taulukkoon , mutta tekstissä oli ilmeisesti liikaa englanninkieltä, jote robotti oli poistanut vastauksen. - Anonyymi
Sivuston humogen.net/node/93 laskurilla Arvio jaetuksi cM-arvoksi on 850 cM.
Vaihteluväli noin 650 ... 1 295 cM.- Anonyymi
Kiitos paljon. Omat vanhempani sattuvat olemaan eri puolilta Suomea eikä tunnettua yhteyttä ole, vaikka sukututkimusta on tehty pari kolme sataa vuotta taaksepäin. Sama tilanne serkullani eivätkä ne meidän ei-sisaruksia olevat vanhempamme myöskään ole keskenään kotoisin samasta osasta Suomea. Minun ja serkkuni cM oli yli tuhat, mutta mahtuu tuohon vaihteluväliin.
- Anonyymi
Ihan eri puoleltakin Suomes voi löytyä sukua. Tiedän kaksi työkaveria, jotka ovat mielestään alkuperäisiä alueeltaan; Joensuusta ja Kauhavalta. Hetken jutustelun jälkeen olivat 3 serkut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742952
- 682827
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 201600
- 251582
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259