Jos joskus alkaa tuo polttoaineiden hinnat nousta järjettömiin, niin minä kyllä rupean rakentamaan höyrymoottorin. Ja keräilen polttopuut mehtäteiden varsilta.
Purkaamoilta löytyisi kampiakselit ja kiertokanget, ja suihkutustekniikalla tupsuttelisi vesisumua tulistimeen, ja siitä suoraan männän päälle.
Niillehän kehittyisi kohta kilpa-ajot, ja tekniikka ja viritykset kehittyisi huippuunsa.
Ne olisi vieläpä äärimmäisen luotettavia, kun höyrystäminen tapahtuisi hyvin pieninä annoksina, eikä tarvittaisi isoja, painavia ja räjähdysalttiiitta pannuja ja helppoja korjata, kun on putket ja liittimet ja työkalut mukana.
Parhailla konsteilla saattaisi vene nousta jopa liukuun.
Mitäs luulette, olisikko tässä sopivalle pajalle jopa mualiman markkinarako.
Asiasta toiseen
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lisään vielä, että Tekniikka ja talouslehdessä on juttua, kun Sgania on ruvennut tutkimaan "höyry Saabin" kehittämää höyrymoottoria, hyödyntääkseen sitä kuorma-autojen voiman lähteenä.
Kuulemma on korkea hyötysuhde osakuormalla. Vesi höyrystetään polttomoottorin pakokaasuilla. - Anonyymi
Siitä vaan keksimään höyrykone uudelleen. Sähkölläkö kuumennat ?
- Anonyymi
Ydinvoima ois hyvä.
- Anonyymi
Tunnen erään, joka on suunnitellut ufon rakennuspiirustukset. Olisi kuulemma aika helppo rakentaa, puuttuu vain materiaalit ja rahoittaja. Tama on tosi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen erään, joka on suunnitellut ufon rakennuspiirustukset. Olisi kuulemma aika helppo rakentaa, puuttuu vain materiaalit ja rahoittaja. Tama on tosi !
Meinaatko, että ufo olisi hyvä venemoottoriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että ufo olisi hyvä venemoottoriksi.
Koko veneeksi hyvä. Ei pohjan hoitamista kun liitelisi siinä pinnan tuntumassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen erään, joka on suunnitellut ufon rakennuspiirustukset. Olisi kuulemma aika helppo rakentaa, puuttuu vain materiaalit ja rahoittaja. Tama on tosi !
Olen rakentanut ja lennättänyt monta ufoa mutta ennemmin tai myöhemmin niistä on kaikista tullut ifoja.
- Anonyymi
ETEC trolli on taas riehumassa palstalla. .valitettavasti. . taas meni taso mt trollaukseksi. Ihme kone Johnson 25 pitäis saada vauhtia lisää kovagromaamalla potkuri. . hih hih ym spammeillä mitä museo intendentti palstalle postaa ihme kone Johnson 25. .viritetty niin et kulkeee suvi 410 veneellä n 50kn ja bensa vaan lisääntyy tankissa. .Kauheasti viettää aikaa vesillä. .n 5h vuodessa ja kauhia asian tuntia. .Miksi harraste palstalla pitää trollata. . Pitäsikö pysyä asiallisena eikä spammätä tuhansia 4t mielikuvitus vika spammii. .Katsokaa haku historia ETEC ja 30v vanha Johnson 25. . siinäpä ihmettelemistä. Itku potku raivarii seuraavaks. .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ETEC trolli on taas riehumassa palstalla. .valitettavasti. . taas meni taso mt trollaukseksi. Ihme kone Johnson 25 pitäis saada vauhtia lisää kovagromaamalla potkuri. . hih hih ym spammeillä mitä museo intendentti palstalle postaa ihme kone Johnson 25. .viritetty niin et kulkeee suvi 410 veneellä n 50kn ja bensa vaan lisääntyy tankissa. .Kauheasti viettää aikaa vesillä. .n 5h vuodessa ja kauhia asian tuntia. .Miksi harraste palstalla pitää trollata. . Pitäsikö pysyä asiallisena eikä spammätä tuhansia 4t mielikuvitus vika spammii. .Katsokaa haku historia ETEC ja 30v vanha Johnson 25. . siinäpä ihmettelemistä. Itku potku raivarii seuraavaks. .
Näin on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ETEC trolli on taas riehumassa palstalla. .valitettavasti. . taas meni taso mt trollaukseksi. Ihme kone Johnson 25 pitäis saada vauhtia lisää kovagromaamalla potkuri. . hih hih ym spammeillä mitä museo intendentti palstalle postaa ihme kone Johnson 25. .viritetty niin et kulkeee suvi 410 veneellä n 50kn ja bensa vaan lisääntyy tankissa. .Kauheasti viettää aikaa vesillä. .n 5h vuodessa ja kauhia asian tuntia. .Miksi harraste palstalla pitää trollata. . Pitäsikö pysyä asiallisena eikä spammätä tuhansia 4t mielikuvitus vika spammii. .Katsokaa haku historia ETEC ja 30v vanha Johnson 25. . siinäpä ihmettelemistä. Itku potku raivarii seuraavaks. .
Näin on!
- Anonyymi
Puu kaasu moottori voisi olla tur allisempi, sillä höyrykonettaei saa käyttää jollei ole TRAFI papereita taskussaan, on nimittäin vaarallinen, koska paineistettu.
- Anonyymi
Aloittajahan sanoi, että ei tarvi painekattilaa. Ei siis tarvi papereita.
- Anonyymi
Nyt kipin kapin patentoimaan keksintösi tai me muut ehdimme ensin. Siis vesisuihkua tulistimeen?
- Anonyymi
Juu, kampiakselissa oleva nokka antaa esim, diisselin suuttimella vesisumua mukin kokoiseen-räjähtämättömään, mutta keltahehkuiseen -tulistimeen, jossa puunpoltolla ja "pakohöyryllä" esikuumennettu sumu kuumenee välittömästi 800 asteeseen, ja säätöventtiilin kautta männän päälle.
Uisteluun varmaan riittää mopon männän kokoinen, ja hyvin pieni höyryannos, vaikka nikkelistä tehty mäntä, kun alumiini sulaa jo 650 asteessa, ja nikkeli sulaa 1450 asteessa.
Tuleehan siihen osia, ja hienoa tekniikkaa, mutta hyvin pieneen tilaan. Ainoa riesa olisi pellettimäärän vaatima pöntön koko. Senkin voisi ratkaista veneen kylkiin asennetuilla pitkillä, pari kuutiota vetävillä ponttooneilla. Pellettien syöttöautomaatti on sitten oma juttunsa, ettei tartteisi käsin äyskärillä lapioida.
Hitto että olisi mielenkiintoinen operatsuuni:)
- Anonyymi
Nestekaasua moottoriin eiks ole halpaa, ai niin ei toimi 2T:ssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622552
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076