Kesärenkaiden vaikea valinta!

Anonyymi

Kuusi vuotta vanhan saksalaisen katumaasturin ( kampanja malli ) ensiasennus renkaina olivat Brigestonet, koko 235/55R19 101W. Alusta pitäen niiden ajettavuus ei ole täyttänyt odotuksia. Esim. ko. auton kotimaisen valmistajan talvirenkaat, koko 235/65R17 108T ovat tuntuneet ajettavuudeltaan paljon paremmilta. Huomasin jo edellisissä autoissani, että tuo 65 profiili toimii suomen teillä hyvin. Onhan nuo 19 tuuman renkaat näyttävämmät, mutta siihen se sitten jää. Nyt pitäisi siis löytää toimivat renkaat noille 19 tuuman vanteille. Hyväksytyt rengas vaihtoehdot eivät salli korkeampaa profiilia. Auton sallittu kok.massa 2430 kg.
Itse olen löytänyt (hakemalla netistä) kaksi rengas vaihtoehtoa, Continental ContiSportContact 5 235/55 R19 101W AO SUV ja Michelin Latitude Sport 3 235/55 R19 101W AO, molemmat siis ko. merkin suosittelemia.
Kysymys kuuluu, onko näillä eri automerkkien suosituksilla ja ensiasennus maininnoilla mitään ratkaisevaa merkitystä? Vaikuttaako SUV merkintä ja miten auton ajettavuuteen maantie ajossa? Entä kantavuus ja nopeusluokka, jos ei mennä alle minimi vaatimusten? Auton pääasiallinen käyttö maanteillä, mökkitiekin melko hyvä kuntoinen, ei pahemmin kiviä ja kantoja. Eli normi henkilöauton renkaillakin selviäisi, jos parantaisi ajettavuutta!
Näitä rengas vaihtoehtojahan ei pääse koeajamaan niin miten sen oikean valinnan pystyisi tekemään. Löytyykö hyviä neuvoja tai kokemusta vastaavan ongelman ratkaisemiseksi!

4

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleinen ongelma. Netissä jutut menevät ristiin, ja kestäviksi kehutut renkaat eivät olekaan sitä.
      Itse ostaisin Michelin Energy Saverit. Vaimon Toyotassa ovat kestäneet hyvin, ja ovat hyvät ajettavat.
      Kestävyys on minulla kesärenkaiden ongelma. 70-luvun puolivälistä olen autoillut, enkä osaa sanoa että joku rengas on ollut huono ajettava. Hyvä ajettava oli Michelin Pilot Sport. Niillä tosin ei voinut ajaa kuin yhden kesän, muutaman tuhat kilsaa.

• Anonyymi

Miksei voinut ajaa kuin yhden kesän? Kuluivatko niin paljon muutamassa tuhannessa kilometrissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei voinut ajaa kuin yhden kesän? Kuluivatko niin paljon muutamassa tuhannessa kilometrissä?

Kuluivat niin paljon, että toisen kesän loppupuolella olisi urasyvyys ollut jo vaarallisen matala. Antoivat liikkeestä uudet renkaat alennuksella nopeaa kulumista ihmetellessään.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe