Jussi Halla-Aho sanoi että "passi eli kansalaisuus tee kenestäkään suomalaista".
Mikä sitten tekee? Pitäisihän tohtorismiehen osata määritellä näinkin yksinkertainen asia.
Passi eli kansalaisuus tee kenestäkään suomalaista
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Halla-aho päästelee noita aivotuhnupieruja rasistikannattajiensa iloksi. Persujen mielestä Halla-aho tietystijyrähti.
- Anonyymi
Tohtorin tutkinto ei tee kenestäkään viisasta.
- Anonyymi
Onhan persuilla jonkin verran jälkiviisutta. Jälkiviisaan silmä on somassa paikassa, se kahtoo taaksepäin, sanoi Konsta Pylkkänen.
- Anonyymi
Eikä viisaaksi tee myöskään itse itselleen kommentointi hölmöihin ketjuihin . . . .
- Anonyymi
Voi voi, kun taas kammetaan maalia muualle.
- Anonyymi
Tämä on malliesimerkki populismista.
Kerrotaan jokin asia miten se ei ole. Tämä on helppoa kaikille.
Mutta sitten jätetään kertomatta, miten asian pitäisi olla.
Halla-Aho toimii asioiden hoitajana juuri näin. Millaistahan jälkeä siviilipalvelusmies Halla-Aho saisi aikaan ministerinä, siinä pitää kuitenkin kantaa vastuuta.- Anonyymi
Jos ulkomaalainen saa Suomen passin hänestä tulee lisenssi Suomalainen, samoin jos suomalainen ruotsissa saa ruotsin passin hänestä tulee lisenssi svensson olen kuullut.
Anonyymi kirjoitti:
Jos ulkomaalainen saa Suomen passin hänestä tulee lisenssi Suomalainen, samoin jos suomalainen ruotsissa saa ruotsin passin hänestä tulee lisenssi svensson olen kuullut.
Tuo on minusta kysymys, joka Halla-Aholle pitää esittää: kuka on suomalainen?
Hänen on tiedettävä se, jotta hän voi kertoa kuka ei ole suomalainen. Onko liikaa vaadittu?- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Hänen on tiedettävä se, jotta hän voi kertoa kuka ei ole suomalainen. Onko liikaa vaadittu?Suomalaisista vanhemmista, Suomessa syntynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisista vanhemmista, Suomessa syntynyt?
Persupuolueen kallonmittaajat, ns. roturintama yritti kertoa, kuka on persusti suomalainen, Jussi tiuskaisi heille: Olkaa hiljaa! -Ja kaikkein rehellisin persu erotettiin jopa puolueesta.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Hänen on tiedettävä se, jotta hän voi kertoa kuka ei ole suomalainen. Onko liikaa vaadittu?Ei Halla-aho voi siihen vastata, koska se veisi hänet heikoille jäille. Jos ajatellaan esimerkiksi syntyperän mukaan, niin ollaan heti suossa:
- toinen vanhemmista Ruotsista tullut, lapsi syntynyt Suomessa, onko suomalainen
- toinen vanhemmista Afrikasta tullut, lapsi syntynyt Suomessa, onko suomalainen
- jne
- jos suku on tullut Suomeen 500 vuotta sitten, ovatko jälkeläiset suomalaisia
- jos suku on tullut Suomeen ennen kantasuomalaisia, ovatko jälkeläiset suomalaisia
Tällainen pohdinta, kuka on suomalainen , on oleellista, koska Perussuomalisten sivustolla ”Arvomaailmamme-Our Values” kirjoitetaan:
Suomi on suomalaisten koti. Jokaisella suomalaisella on kotimaassaan oikeus asumiseen, terveydenhuoltoon, koulutukseen, riittävään toimeentuloon ja turvallisuuteen. Yksilön ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus vaikuttaa häntä itseään koskeviin asioihin.
Hienoja sanoja, mutta jos ei osata määritellä, kuka on suomalainen, niin koskevatko nuo kauniit sanat lainkaan heitä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748