Mystinen Skif-leffa

tiedustelija

Hojo! Joskus vuosia sitten tuli mystinen venäläinen skifileffa telkkarista. Muistaakseni se oli mustavalkoinen,ja se taisi sijoittua ydinsodan jälkeiseen aikaan. Kolme miestä hortoili kaatopaikalla. Leffa kesti lähes kolme tuntia.

Nyt on herännyt kiinostus, mikä leffa oli kyseessä, mitä siinä tapahtui ja onko sitä edes mahdollista saada mistään?

14

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisiko olla
    • tiedustelija

Sen on pakko olla tuo! Ja näköjään on DVD:llä. Ei muuta kun metsästämään...

• Antipodi

Elokuvakin oli katsottava, mutta suosittelen lukemaan myös kirjan. Kirja on vielä monta kertaa parempi, ja aivan eri henkinen kuin elokuva.
        Molemmat oikeastaan toimivat omina teoksinaan.

• isay

Kolme miestä, kolme tuntia, kaatopaikka. Aivan päivänselvää, että kyse on Stalkerista :D
      (loistoleffa)

Kirjastoista saattais löytyä.

• kokonaan?

Stalkerissa on minun muistaakseni myös värillisiä jaksoja.

• SynkMaster

Värillistäkin osaa. "Hortoilua kaatopaikalla", joku pelasti päiväni. Ja Tarkovski uskoni elokuvaan. Jo kauan sitten.

• Susanne

Ensimmäisenä tulee mieleen Stalker. Loistava kirjana, surkea leffana.

• hehheh...

Hehhehheh. Surkeata Tarkovskia. Toista on nykymeno :-)

• Susanne
        hehheh... kirjoitti:

Hehhehheh. Surkeata Tarkovskia. Toista on nykymeno :-)

No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.

• Tarkovski rulettaa kybällä
        Susanne kirjoitti:

No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.

Tarkovskin katseleminen voi aluksi vaikuttaa pitkästyttävältä, mutta se palkitsee katsojansa moninkertaisesti. Sitäpaitsi hän on tehnyt jopa kaksi skifi-elokuvan todellista klassikkoa: jo mainitun Stalkerin lisäksi Solaris lähentelee täydellisyyttä. 2001 ym. huumesekoiluilla ei ole mitään tekemistä TODELLISEN syvällisyyden kanssa.

• Susanne
        Tarkovski rulettaa kybällä kirjoitti:

Tarkovskin katseleminen voi aluksi vaikuttaa pitkästyttävältä, mutta se palkitsee katsojansa moninkertaisesti. Sitäpaitsi hän on tehnyt jopa kaksi skifi-elokuvan todellista klassikkoa: jo mainitun Stalkerin lisäksi Solaris lähentelee täydellisyyttä. 2001 ym. huumesekoiluilla ei ole mitään tekemistä TODELLISEN syvällisyyden kanssa.

Kiitos kovasti yrityksestäsi sivistää minua.

Pidän monenlaisista elokuvista laidasta laitaan, myös niistä aivottomista äksöneistä ja toisaalta myös ajatuksella tehdyistä elokuvista. Joten ei, ei pidä "olla vaan aivotonta äksöniä".

En tiennytkään että jos ilmoittaa ettei pidä Tarkovskista leimautu välittömästi "aivottomaksi".

Mielenkiintoista. =D

Makuasioista voi aina kiistellä, mutta taitaa kuitenkin olla aika turhaa touhua. Esitinpä vain oman mielipiteeni.

Solaris on minulle tuttu ja minulle kirja aukeaa paremmin kuin elokuva. Löysin kirjasta sen syvällisen sanoman, en elokuvasta. :)

Toi viitaus huumesekoiluihin jäi minulle hämäräksi, en oikein käsittänyt mitä tarkoitit.

• jokke
        Susanne kirjoitti:

Kiitos kovasti yrityksestäsi sivistää minua.

Pidän monenlaisista elokuvista laidasta laitaan, myös niistä aivottomista äksöneistä ja toisaalta myös ajatuksella tehdyistä elokuvista. Joten ei, ei pidä "olla vaan aivotonta äksöniä".

En tiennytkään että jos ilmoittaa ettei pidä Tarkovskista leimautu välittömästi "aivottomaksi".

Mielenkiintoista. =D

Makuasioista voi aina kiistellä, mutta taitaa kuitenkin olla aika turhaa touhua. Esitinpä vain oman mielipiteeni.

Solaris on minulle tuttu ja minulle kirja aukeaa paremmin kuin elokuva. Löysin kirjasta sen syvällisen sanoman, en elokuvasta. :)

Toi viitaus huumesekoiluihin jäi minulle hämäräksi, en oikein käsittänyt mitä tarkoitit.

sitähän pidetään psykedeliahuumeiden inspiroimana elokuvana.

• hehheh2
        Susanne kirjoitti:

>anteeksi nyt kauhiasti

Saat, tottakai, tylsäähän se olisi jos kaikki olisivat aina samaa mieltä.

>Liian pohdiskelevaa

:-) Se kuulostaa minun arvotuksissani melkeinpä samalta kuin "liian hyvää". Kirjan ja elokuvan vertaaminen on aina tietysti kohtuutonta, miten jälkimmäinen voisikaan pärjätä (edes) sisäisen apparaattimme visualisointikyvyille. Eihän Lemkään - käsittääkseni - Solariksen elokuvaversiosta pitänyt. Ja T oli kyllä itsekin ensimmäisenä tunnustamassa elokuviensa puutteita, elokuvien jotka kuitenkin minulle ehdottomasti edustavat elokuvataiteen aivan kirkkainta huippua. Jotakin mistä olla kiitollinen. Oma suosikkini on pitkään ollut Peili.

• pellaaja

Siitä on tekeillä näköjään myös uusi PC-peli.
      www.stalker-game.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3394
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1867
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe