Nordealta saamani Mastercard lakkasi toimimasta lähimaksukorttina parisen kuukautta sitten. Eipä tuo isommin haitannut. Kun olin kokeillut lähimaksua useissa kaupoissa huonolla menestyksellä, lakkasin yrittämästä ja naputtelin aina suosiolla tunnusluvun.
Pari päivää sitten olin ostamassa vain parin euron arvosta tavaraa ja koska perässäni oli toinenkin asiakas, päätin kokeilla lähimaksua vaikuttaakseni siltä, että halusin nopeasti tieltä pois. Hämmästyksekseni lähimaksu toimikin!
Miten tämä on mahdollista? Epäilin, että korttiin oli tullut jokin toimintahäiriö siksi, että se oli lompakossani ehkä kärsinyt sitä vasten painuneista kolikoista, joita oli joskus runsaanlaisesti. Mutta mikä sai kortin taas toimimaan? Olen nyt käyttänyt lähimaksua neljä kertaa. Saapa nähdä kauanko se toimii.
Joskus toimii, joskus ei
Anonyymi
1
252
Vastaukset
- Anonyymi
Ettei nyt vaan olisi kyseessä ihan kortin normaali toiminta? Kuten Nordea itsekin kertoo https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/maksu-luottokortit/lahimaksaminen.html : "Turvallisuussyistä maksupääte ohjaa ajoittain asettamaan kortin maksupäätteeseen ja näppäilemään tunnusluvun, jotta varmistutaan oikeasta kortinhaltijasta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279