Venlafaxin, mirtazapin ja promazin

Anonyymi

Kertokaa kokemuksianne; kauanko olette käyttänyt ja aiotteko lopettaa. Onko lääkäri ehdottanut lopettamista vai itsekö sitä haluat? Tuoko alasajo pahat vieroitusoireet? Oletko uudelleen sairastunut lopettamisen jälkeen? Onko kokemuksia maltillisesta annoksen pienentämisestä ilman sivuoireita? Onko painosi noussut lääkityksestä? Jos lopetit käytön niin lähtikö "liikakilosi"?
En haluaisi loppuelämääni syödä ainakaan samalla annostuksella kun paino noussut ja ikäisilläni alkaa olemaan muihin vaivoihin lääkitystä.

14

682

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oon syöny promazinia 50mg reilu pari vuotta. Minäkin oon miettinyt alasajoa mutta pelkään että vieroitusoireiden tultua annan heti periksi. Verisuonet kasvoista laajentuneet, silmät valonarat, aamuisin ja iltaisin silmissä kuivunutta väritöntä rähmää ym. ovat haittavaikutuksia joita mulla on. Pariin vuoteen en oo lääkärissä käyny, reseptit uusin netissä ja verikoe kerran vuodessa. Minustakin olisi mukavaa kuulla vertaistukena muiden käyttäjien alasajosta ja myös käytön haittavaikutuksista kun netistä löysin vain vähän tän lääkkeen käyttäjiä.
      T. Bentso pois?

• Anonyymi

https://madinfinland.org/psyykenlaakevieroitusryhmat/

Moni kokee, että hoitotaho ei ota psyykenlääkkeistä koituvia haittavaikutuksia ja lopettamisyrityksistä koituvia vieroitusoireita tosissaan. Psyykenlääkevieroituksen tukiryhmässä voit saada vertaistukea sekä jakaa kokemuksia ja vinkkejä psyykenlääkkeiden vähentämiseen sekä lopettamiseen liittyen. Ryhmässämme on hyvä ilmapiiri ja mukaan voi tulla mukaan matalalla kynnyksellä yksin tai vaikkapa kaverin kanssa.

Ryhmässä suositellaan lähtökohtaisesti maltillista 10%:n kuukausittaista lääkevähennystä kuukausittain, eli edellisen kuukauden annoksen kertomista luvulla 0,9, mutta jotkut kestävät nopeampaakin pudotusta. Vieroituksen eteneminen on varsin yksilöllinen prosessi.

https://madinfinland.org/kirjoitukset/minun-tarinani/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni kokee, että hoitotaho ei ota psyykenlääkkeistä koituvia haittavaikutuksia ja lopettamisyrityksistä koituvia vieroitusoireita tosissaan. Psyykenlääkevieroituksen tukiryhmässä voit saada vertaistukea sekä jakaa kokemuksia ja vinkkejä psyykenlääkkeiden vähentämiseen sekä lopettamiseen liittyen. Ryhmässämme on hyvä ilmapiiri ja mukaan voi tulla mukaan matalalla kynnyksellä yksin tai vaikkapa kaverin kanssa.

Ryhmässä suositellaan lähtökohtaisesti maltillista 10%:n kuukausittaista lääkevähennystä kuukausittain, eli edellisen kuukauden annoksen kertomista luvulla 0,9, mutta jotkut kestävät nopeampaakin pudotusta. Vieroituksen eteneminen on varsin yksilöllinen prosessi.

Kiitos ja oikein hyvää kesää myös ryhmälle! 🌹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten 10% saadaan pois tabletista? Ainoa keinoko on että tabletti murskataan? Mutu tuntumalla 10% pois murskasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko liettää kraanaveteen? Paljonko vettä pitää pitää laittaa?
        T. tabletin vieroitus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten 10% saadaan pois tabletista? Ainoa keinoko on että tabletti murskataan? Mutu tuntumalla 10% pois murskasta?

Ymmärtääkseni näin, lääkkeitä löytyy myös eri vahvuuksina 1mg, 2mg yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko liettää kraanaveteen? Paljonko vettä pitää pitää laittaa?
        T. tabletin vieroitus

Voit mainiosti liettää tabletit kraanaveteen. Riittävän hyvin kun ovat lionneet, anna sakan laskeutua pohjalle, sen jälkeen imet filltterin läpi kirkkaan osan ruiskuun ja näin voit kätevästi annostella itsellesi sopivat millilitrat .

• Anonyymi

Tät tekee myrkky koko äke tämän yliopistojen konilaprat valmistaa myrkkyä koko promazin paskaa myrkky ihminen sairastuu

• Anonyymi

Mä oon syöny n. 3 v. Mirtazapinia 30mg ja venlafaxinia 225mg. Mirtasta mul on kaikki käyttöohjeen hyvin yleiset haittavaikutukset sekä ortostaattinen hypotensio ja edeema. Venlasta on lihasjäykkyys, levottomuuden tunne, pistely, näköhäiriöitä, kutina. Painoa tullu lisää, en halu ihmisten ilmoilla liikkua ku tuntuu että oon kauheen näkönen, puol vuot sitte huonon kolesterolin arvo noussu.
      Totta on että enemmän haittaa kun hyötyä pitkäaikases käytössä. Sain lääkkeet pitkäaikaseen vakavaan masennustilaan. Aemmin oon syöny citalopramia joka siihen aikaan auttoi. Sen käytön lopetus sujui vaivatta. Olin vuoden ilman lääkitystä ja sit masennus uusiutu ku tuli paljo elämässä surullisia tapahtumia. Mäki haluisin tulla normaaliks.

• Anonyymi

Mulla Venlafaxin ollut ainoa apua ahdistuneisuushäiriöön. Annos vaatimaton 300mg ,eikä kyllä oo tietoakaan mistään tunteista jne. Välillä menee viisikin päivää sängyssä, kun ei kiinnosta telsu, ystävät, kotityöt.., ei sitten mitkään.
        Ikää 45 vuotta ja alistunut tietoon että loppuelämä menee ilman parisuhdetta, ilman suurempaa iloa ja surua.
        -ei nyt niin nappaa

• Anonyymi

En ole käyttänyt noita kyseisiä lääkkeitä paria Mirtazapin kokeilua lukuunottamatta, mutta kun joskus keskustelin terveysasemalla depressiohoitajan kanssa, niin sanoi minulle, että niihin ei tule minkäänlaista riippuvuutta ja annostakin voisin ihan huoletta nostaa. Oliko kyse suorasta valehtelemisesta vai ehkä vain uskomattomasta tietämättömyydestä?!

• Anonyymi

Ihan puppua

• Anonyymi

Kyllä, sanoisin että kyse on tietämättömyydestä ja terveydenhuollon henkilökuntahan on sidottu siihen viralliseen tietoon mitä terveyskirjastosta löytyy.

• Anonyymi

Omakohtaisesti en tiedä mutta ystävättäreni söi monta vuotta ja lopetti ilman mitään lopetus häiriöitä , ja on ollut jo 10 vuotta ilman lääkettä . Hän sanoi että tottakai ihmiset saavat vieroitusoireita kun niiden päähän on jo hakattu se toisten potilaitten taholta .
      Mutta kun lopettaa oikealla tavalla eikä lian äkkiä niin ei tule mitään oireita.
      Ja kun ei usko niihin. Kauhu juttuihin mitä netissä levitetään työkseen niin ei tauti uusi liioin . Jos on jo asennoitunut siihen että saa oireita, niin tulee niitä myös saamaan

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3634
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3554
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2034
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1439
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      389
      1252
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1179
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe