https://www.youtube.com/watch?v=ebt35DUz7CU
Lopulta testiauto vietiin Göteborgiin valmistajan omaan testauslaitokseen jatkotutkimuksia varten, jossa myös ongelman laajuus varmistui. Volvon mukaan kyseessä on ohjelmisto-ongelma, joka ratkeaa järjestelmäpäivityksen avulla.
– Autonominen hätäjarrutus on uusien autojen kohdalla erityisen tärkeä ominaisuus turvallisuuden kannalta ja sen tulisi toimia virheettömästi. Olemme erittäin tyytyväisiä kuultuamme, että Volvo takaisinkutsuu kaikki ongelma-ajoneuvot, varsinkin kun kyseessä on tämän kokoluokan vika. Auto ei tunnista, eikä siten myöskään pysähdy, kun edessä on toinen auto, jalankulkija tai pyöräilijä, kertoo FDM:n tekninen asiantuntija Lone Otto.
Reagointinopeudessa petrattavaa
Volvo sai tiedon ongelmasta loppuvuodesta 2019.
– Emme odota jokaisen auton olevan virheetön, mutta odotamme virheiden korjausta, jos sellaisia löytyy, erityisesti silloin kun ne vaikuttavat ajoneuvon turvallisuuteen. Vaikka Volvo otti havaintomme vakavissaan, olemme joutuneet muistuttamaan heitä huolestamme. Kuluttajajärjestönä olemme olleet ymmällämme, että näin vakavan turvallisuusvian kanssa toimitaan tällä tavoin. Volvon tulee petrata tästä.
FDM kertoo tiedottaneensa havainnoista eurooppalaisia sisarjärjestöjään, Euro NCAP -organisaatiota ja kansainvälistä autoliitto FIA:aa.
Lähes 750 000 Volvoa ohjelmistopäivitykseen JARRUT EI TOIMI
11
59
Vastaukset
- Anonyymi
Voi polvet olla paskana tolaisen tällin jälkeen ei kovin luotettavaa laatua turvaton
- Anonyymi
Hölöpoika laittaa taas ikivanhaa juttua jostain 0-sarjan mainosautosta.
Eikö sulla ole parempaa tekemistä? - Anonyymi
Nokka menee lyttyyn automyyjällä kun pää kopsahtaa lasiin
- Anonyymi
Melkein 10 vuoden kokemuksella Volvon automaattisen hätäjarrutuksen toiminnasta ja edellä menevän liikenteen mukaan liikkumisesta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Ainoastaan kerran olen jarruttanut itse kaupunkiliikenteen 40 kmh rajoituksella kun näytti siltä, ettei auto aio pysähtyä edellä liikennevaloissa seisovan taakse.
Saksalaislehti testasi viime vuonna eri merkkisten maasturien vastaavia ominaisuuksia ja 100-prosenttisin suorituksin selvisivät Volvo, Mitsubishi ja Toyota. Saksalaisten suoritus oli vaihteleva ja BMW tappoi estenuken joka kerta lainkaan jarruttamatta.- Anonyymi
Jihuu, mitä skeidaa. Sulla ei ole 10 vuoden aikana ollut anturit ja kamerat koskaan jäässä tai kurassa, etkä itse jarruttele kaupungissa???
- Anonyymi
Reagointinopeudessa petrattavaa
Volvo sai tiedon ongelmasta loppuvuodesta 2019.
– Emme odota jokaisen auton olevan virheetön, mutta odotamme virheiden korjausta, jos sellaisia löytyy, erityisesti silloin kun ne vaikuttavat ajoneuvon turvallisuuteen. Vaikka Volvo otti havaintomme vakavissaan, olemme joutuneet muistuttamaan heitä huolestamme. Kuluttajajärjestönä olemme olleet ymmällämme, että näin vakavan turvallisuusvian kanssa toimitaan tällä tavoin. Volvon tulee petrata tästä.
FDM kertoo tiedottaneensa havainnoista eurooppalaisia sisarjärjestöjään, Euro NCAP -organisaatiota ja kansainvälistä autoliitto FIA:aa.- Anonyymi
Onko vielä jotain ongelmaa, ei käsittääkseni.
Nuo avustimet on vain auttamassa kuljettajaa, ei muuta.
- Anonyymi
Myyty ajat sitten rikkinäisiä toimimattomia joita pitäis korjata jälkeenpäin, vaikut
taa asiakaan lompakkoon turha yrittää vakuutus yhtiön maksettaviksi laittaa ropposii mitkä ei edes toimi kun on noin laaja takaisin kutsu kampanja kyseessä.- Anonyymi
Miten vakuutusyhtiöt liittyy asiaan??
- Anonyymi
Taas nää pösilöt testaamassa traktoria, tehtaan takapihalla!😭😭🤣🤣😂
- Anonyymi
Kiitos älykkäästä panoksestasi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106