Ylimieliset asiakkaat?

Anonyymi

Miten käyttäydytte?

Siivoan toimistokohdetta. Siellä on pitkät rivit toimistokoppeja. Kopit siivotaan silloin, kun ihmiset työskentelevät niissä. Meille on annettu ohjeistus, että kaikkia asiakkaita tervehditään, ollaan kohteliaita jne.

Suurin osa on ystävällisiä ja useammat jopa siirtyvät kokonaan pois (!) toimistosta, että sen saa siivottua. Siinä menee kuitenkin vaan pari minuuttia.

Sitten on näitä naamannyrpistelijöitä. Menen huoneeseen ja tervehdin, niin istutaan vaan hiljaa ja möllötetään suu auki. Yhtään ei väistetä ja istutaan naama nyrpeänä.
Yleensä nämä möllöttäjät ovat noin 50-vuotiaita miehiä. Ilmapiiri huoneessa on todella jäätävä ja vaivaantunut.

Itse olen siivonnut kohdetta noin puoli vuotta ja olen oppinut, ketkä ihmiset ovat sellaisia, joille tervehditään ja jutellaan. Sitten on ne ihmiset, joita ei saa (!) tervehtiä.

Miten itse käyttäydytte tällaisiä ihmisiä kohtaan?

5

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Issillä taas epätoivoinen haku päällä.

• Anonyymi

Issin kannattaisi kaikki turhat ja epätoivoiset lahjus-ja tiedustelurahat käyttää suoraan työntekijöiden palkkoihin. Kuinka alas voi työnantaja vajota?

• Anonyymi

Minulla oli omassa kohteessani 200 toimistokoppia, joista piti ottaa joka päivä roskat ja kerran viikossa parempi siivous. Todella ahdistavaa ja noloa tunkea joka päivä niihin koppeihin. Ratkaisin asian niin, että aloitin työpäiväni jo tuntia normaalia aikaisemmin, jotta ehdin juosta roskat läpi ennen varsinaisia aamuhommia. Viikkosiivoukset pyrin ajoittamaan lounasaikaan ja pahimpien nyrpistelijöiden kopit otin nekin aamuisin sitten aina joskus kun ehdin.

Tuollaisessa isossa toimistokohteessa pitäisi siivoojan olla topakka ja äänekäs, että olisi säännöt selvät kaikille - tai sitten jää siivoamatta. Sitten taas jos on tällainen sosiaalisia kontakteja välttelevä hiljainen autisti-ahdistuja, niin vaikeaa on. Nykyään teen töitä yksin ilta-yöaikaan, sopii mulle paremmin.

• Anonyymi

Siivoustyö on mielestäni ihan mukavaa, Mutta se, mikä tekee juurikin raskaaksi työn on asiakkaat. Itsekin olen kokenut, että parhaimpia kohteita on sellaiset, missä ei tarvitse tavata yhtään ihmistä. Myös työt saa tehtyä paljon nopeammin ja siistimmin.

• Anonyymi

Tuollaisessa kohteessa on järkevää aloittaa työpäivä niin, että ehtii toimistokopit ottaa ennen kuin työntekijät tulevat, tai tehdä kun työläiset lähtevät kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2845
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe