Fakta-tietoa halutaan, jos vuokraa hevosille laidunmaata kuka saa ja miten tuet menevät.
Eli onko aivan teoreettinen kysymys maanomistajalle jos hän vuokraisi maata laitumeksi, miten ja kuinka kovaksi vuokra nousee mahdollisesti (varsinais-suomessa)
hevoslaidun ja tuet+vuokraaja
4
2545
Vastaukset
kysymässä sieltä saat varmimmin oikeaa tietoa
ja nuo tukisaiat on muuttumassa ensi vuonna aika
rajusti juuri vuokrapeltojen osalta.
Vuokrahinnoista en osaa sanoa vaihtelee aika paljon.- maaton tietämätön
Täytyypä siellä käydä mutta ajattelin jos joku tietäisi edes sinnepäin niin ei ainakaan tulisi järkytystä vuokranhinnassa ja kun työajat eivät oikein sovi viraston aikoihin mutta kaippa se on auki joku päivä pidempään.
Tiedän että ovat muuttumassa (kuten joka vuosi) ja kun itse en ole edes "jyväjemmari" kuten tuossa nyt joku asiaton vielä mainitsi niin ei nämä asiat ole aivan hallussa (entinen maataloustyöntekijä kuitenkin, joten asiat eivät ole uusia) mutta kun kaikki muuttuu koko ajan.
- maija
Se joka hallitsee peltoa hakee tuet, jos pellot eivät ole aiemmin olleet tukien (lfa, ymp) piirissä niin tänä vuonna ei siihen saakkaan ja se 2/3 koko tukímäärästä. Mutta jos nuo asiat on kunnossa niin nurmen tuki laitumena on 300-350 €/ha riippuen vaihtoehdoista.
Vuokrataso on taas paikkakuntakohtainen asia, meillä päin "saa vuokralle" noin 100 €/ha laitumeksi kelpaavaa peltoa- käy
Jos tuet saa haltija niin miten käy tonttujen ja menninkäisten HÄH. Ei osotoita mieltä näitten puolesta MTK ei.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235