Kaksitahtisten moottoreiden kampikammioihin pitäisi porata ja ruuvata asiaan sopivat, vähän kuin rasvanippaa muistuttavat liittimet, joista pystyisi puristuspainemittarilla mittaamaan kampikammiopaineet. Näkyisi helposti, vuotaako stefat, vaiko eikö.
Tasaiset kampikammiopaineethan on yhtä tärkeitä, kuin puristuspaineetkin, eikä tartteisi turhaan purkaa jos stefat onkin kunnossa.
Moottoreiden kampikammioihin
4
57
Vastaukset
- Anonyymi
Imu selviää, kun laittaa käden kaasarin eteen ja pyörittää konetta hiljaa. Jos ei ole imua, on jossakin vuoto, eli imukansi tai stefat. Joskus myös kaasarin tiiviste vuotaa, mutta se on helppo korjata. Oikein vanhat pikkukoneet ovat liukulaakereilla ja ne alkaa kuivuttuaan vuotaa, eli öljyä vähän enemmän sekaan.
- Anonyymi
Olisi se mielenkiintoista nähdä, onko kampikammioissa tasaiset paineet, ja paljonko ne yleensä ovat. Ne voisi mitata käynnissä ollen ihan hyvin.
Nelitahtisista voi öljyn roiskiminen haitata. - Anonyymi
Kannattaa huomata, että tasaista painetta siellä ei ole, vaan siellä on imu eli alipaine ja puhallus sylinteriin, eli ylipaine. Sellaista mittaria ei taida olla, jolla saisi jotakin selvää asiasta. Bensapumppukin toimii näillä paine-eroilla.
Ts. ei kannata tehdä reikiä mihinkään.- Anonyymi
Sähköinen paineanturi kyllä ehtii hyvin tuohon painevaihteluun mukaan.
Mutta näyttölaitteeksi pitäisi olla oskilloskooppi josta näkisi ali- ja ylipaine maksimit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096