Olen kokematon Mercuryn omistaja ja pari asiaa askarruttaa. Onko niin, että kyseisen mallin kippi toimii vain vaihteen ollessa kytkettynä eteen? Hankaloittaa rantautumista mataliin rantoihin. Entä onko moottorissa ollenkaan matalan veden asentoa? Asiantuntijat kertokaa, kiitos.
Mercury 20hp -91 kippi
3
685
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmeisesti vanhempaa vuosikertaa kone ja siinä kone nousee ainoastaan vaihde eteen kytkettynä. Matalan veden asentoa ei ole. Systeemi on hyvä, kun ajetaan tukin ym. yli täydellä vauhdilla. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon.
- Anonyymi
Oli näköjään 91 mulla15hv 08 siinä sama juttu.
- Anonyymi
Minulla oli -88 mallinen Mariner 20, Mercuryn sisarkone. Ainoa ero jonka löysin Merkkuriin nähden oli vaihteen käyttö joka Merkkurissa oli ohjausvarressa kierrettävän kaasun yhteydessä. Marinerissa vaihde oli edestä katsottuna vasemmalla sivulla. Itseäni miellytti Marinerin ratkaisu enemmän, ehkä syystä että edellisissä koneissani oli myös vastaava ratkaisu.
Kyllä siitä Merkkurissa pitäisi olla matalanveden asento, ainakin Marinerin käsiohjausversiossa oli. Löytyy edestä katsottuna vasemmalt sivulta, alhaalta kiinnitystelineestä.
Mikäli kone on alkuperäinen kaukosäätöversio, ( ei siis ollenkaan käsiohjausvartta) voi hyvinkin olla ettei matalan veden tukea ole asennettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096