Poijuhaka käyttö

Anonyymi

4

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1. Mitään ei lukita mihinkään, kiinnittäminen on eri asia
      2. Veneessä ei ole naruja, vaan köysiä tai liinaa
      3. Kaikesta päätellen kannattaa hieman käyttää omaa energiaa sivistääkseen itseään, ennen kuin sattuu jotain itselle tai muille

Halpa lainaraha ja uusi kiva ratinpyörityslaji näemmä ruokkii urpojen esiinmarssia. Älä lähde vesille, kiitos!

• Anonyymi

Olipa kovin tylyä tekstiä aivan viattomaan kysymykseen.

Aloittajalle tiedoksi että se kiinnitysköysi laitetaan siihen kevyempään päähän kiinni - mielellään paalusolmulla, ettei aukea itsekseen.

Kun tulet hiljaa lipuen poijun kohdalle loksautat (lukitset) sen toisen pään poijun silmään.
        Sitten säädät veneen oikealle etäisyydelle laiturista tai missä sitten oletkin.

Tämä poijuhaka ei kuitenkaan ole paras mahdollinen kiinnitystapa, sillä huonolla tuurilla kovalla tuulella se saattaa jäädä poijusilmään kanittamaan ja mekanismi vääntyy niin pahasti ettei sitä saa käsivoimilla auki.

Paras poijuhaka on avokoukku, joka on helppo kiinnittää ja sen kanssa on myös vaivatonta lähteä pois.

Älä välitä tuosta äkäisestä vastauksesta. Jokainen meistä on ollut joskus noviisi.
        Toisilla meistä on ollut se etu että olemme saaneet nämä venetaidot ja opit jo kehtoikäisinä, joka saattaa herättää joissakin outoja reaktioita kun kohdataan aloittelijoita.
        Bootmann

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa kovin tylyä tekstiä aivan viattomaan kysymykseen.

Aloittajalle tiedoksi että se kiinnitysköysi laitetaan siihen kevyempään päähän kiinni - mielellään paalusolmulla, ettei aukea itsekseen.

Kun tulet hiljaa lipuen poijun kohdalle loksautat (lukitset) sen toisen pään poijun silmään.
        Sitten säädät veneen oikealle etäisyydelle laiturista tai missä sitten oletkin.

Tämä poijuhaka ei kuitenkaan ole paras mahdollinen kiinnitystapa, sillä huonolla tuurilla kovalla tuulella se saattaa jäädä poijusilmään kanittamaan ja mekanismi vääntyy niin pahasti ettei sitä saa käsivoimilla auki.

Paras poijuhaka on avokoukku, joka on helppo kiinnittää ja sen kanssa on myös vaivatonta lähteä pois.

Älä välitä tuosta äkäisestä vastauksesta. Jokainen meistä on ollut joskus noviisi.
        Toisilla meistä on ollut se etu että olemme saaneet nämä venetaidot ja opit jo kehtoikäisinä, joka saattaa herättää joissakin outoja reaktioita kun kohdataan aloittelijoita.
        Bootmann

"Aloittajalle tiedoksi että se kiinnitysköysi laitetaan siihen kevyempään päähän kiinni - mielellään paalusolmulla, ettei aukea itsekseen."

Siis ei todellakaan laiteta. Kahvapäässä on kaksi lenkkiä, toinen pitkulainen on kahva, josta haka avataan vetämällä. Toinen poikittainen silmukka on sitä varten, että köysi vedetään siitä läpi, pitkin haan vartta (teippi tai nippuside keskelle), ja pleissataan tuhdissa koukussa olevaan tuplalenkkiin. Silloin veto tulee pelkästään itse koukkuun muutaman sentin päähän poijusta, ei minnekään muualle.

Pitäisi sen terveen järjenkin sanoa, että kahvapään tulitikun paksuiset lenkit ei ole suunniteltu minkäänlaiselle kuormalle. Silti olen jopa alan lehdessä nähnyt kuvan a.o. poijuhaasta jossa köysi oli kiinni siinä hennossa ohjaulenkurassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Aloittajalle tiedoksi että se kiinnitysköysi laitetaan siihen kevyempään päähän kiinni - mielellään paalusolmulla, ettei aukea itsekseen."

Siis ei todellakaan laiteta. Kahvapäässä on kaksi lenkkiä, toinen pitkulainen on kahva, josta haka avataan vetämällä. Toinen poikittainen silmukka on sitä varten, että köysi vedetään siitä läpi, pitkin haan vartta (teippi tai nippuside keskelle), ja pleissataan tuhdissa koukussa olevaan tuplalenkkiin. Silloin veto tulee pelkästään itse koukkuun muutaman sentin päähän poijusta, ei minnekään muualle.

Pitäisi sen terveen järjenkin sanoa, että kahvapään tulitikun paksuiset lenkit ei ole suunniteltu minkäänlaiselle kuormalle. Silti olen jopa alan lehdessä nähnyt kuvan a.o. poijuhaasta jossa köysi oli kiinni siinä hennossa ohjaulenkurassa.

Olet oikeassa. En keskittynyt tuohon kuvaan kunnolla, sillä en käytä tuota systeemiä itse
        Toivottavasti aloittajan tervejärki kertoo sen kuinka köysi pujotetaan kun hän saa tuon haan käteensä.
        Anteeksi että tulin tuosta tylytyksestä valittamaan ja sitten siihen vielä itse päälle töpeksimään.
        Toivottavasti kukaan ei mene tuota nyt väärin käyttämään.
        Häpeävä Bootmann

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2952
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2827
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      25
      1582
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe