Ilmeisesti aika useissa, ainakin moottoriveneissä, perän rakenne on seuraava: lasikuitukerros, vaneri ja taas lasikuitukerros. Mikähän järki, ainakin osalla, venevalmistajista on uloittaa tuo vaneri pohjan tasalle ja jossa on myös tyhjennystulppa. Ja kun tyhjennystulppa ei ole holkillinen niin tarkoittaa tämä, että vaneri on käytännössä aina, vähintään kondenssivedestä kostea. Kosteus kun tuonne pääsee niin se ei hevillä kuivu vaan vaneri pehmentyy helposti ja on mahdollinen riski että kosteus nousee perämoottorien kiinnityksien tasalle. Onko tässä jokin ideakin ollut venevalmistajilla ja jota en vain ymmärrä?
Perän perälevy ja sen kostuminen
Anonyymi
1
241
Vastaukset
- Anonyymi
Ideana on helppo toteutus, halpa ja vahva rakenne.
Läpiviennit huonosti toteutettuna tietysti lahoaa aikanaan mutta normaalisti kestää kymmeniä vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249