Voi ei. Maskipakko tulossa bussissa istumiseen.
35 kilometrin aikana ollaan rupateltu aamusella kylän porukan kanssa kaikenmaailman asioista.
Etteikö puhuminen onnistu maskinkin takaa mutta on ihan hoopoa.
Kukaan ei tunne ketään koronaan sairastunutta.
Bussissa on kuuma ja vielä se suoja hiostuttaa entisestään.
Mennäänköhän nyt liian pitkälle tämän koronahysterian kanssa.
Mielestäni kyllä.
Koululaiset tulevat kohtapuoliin kulkuun.
Miten niiltä onnistuu karkkien syöminen, voimajuoman nauttiminen ja huutaminen maskin takaa.
Kuulokkeet päässä ja känny kädessä on.pakko korottaa ääntä yli penkkirivien kavereille.
Lopettaisin heti kulkemisen bussissa, jos ei olisi palvelukotiin viikottain asiaa.
On meinaan raskaita reissuja.
En kestä maskipakkoa
36
62
Vastaukset
- Anonyymi
Totta on että maski on vastenmielinen, olen käyttänyt määrätyissä paikoissa koko ajan. Naama kesän aikana hiestä märkä ja sisätiloissa. Mutta mieluummin hikinen puhku kuin korona, niin ajattelen. On vaikea saada selvää maskia käyttävän henkilön puheesta, jos se jo muutenkin on epäselvä.
- Anonyymi
On se parempi ,kuin HENGITYSKONEESSA!
- Anonyymi
Ei ole hysteriaa vaan asiallista ja järkevää. Maski ei estä puhumista.
- Anonyymi
Komppaan.
Turhamaisuus onmsuurin este.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Komppaan.
Turhamaisuus onmsuurin este.
BengBen
Ei ole mitään tekemistä turhamaisuuden kanssa.
Kun istut kuumassa bussissa maski naamalle, tulee tukehduttava tunne.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ben
Kun istut kuumassa bussissa maski naamalle, tulee tukehduttava tunne.Oletko edes käyttänyt kokeeksi? Epäilen.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Oletko edes käyttänyt kokeeksi? Epäilen.
BengBeng
Käyn jokaviikko viemässä veljeni hoivakodin ala-aulasta kanttiinin kahville.
Aina maski naamalla.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ben
Kun istut kuumassa bussissa maski naamalle, tulee tukehduttava tunne.Rauhoitu, se auttaa myös hengitystä. - Nm. Jäitä hattuun
- Anonyymi
Ei maski päällä tarvitse huutaa.
Ano
Joka toinen penkkirivi on tyhjä bussissa.
Vierekkäin ei istuta.
Jos sulla on maski ja asiaa jollekin penkkiriville, huutamiseksi se menee, ainakin lukiolaisilla.
- Anonyymi
Jos on valittavaa tyyppiä, aina valittamista löytyy. Onko ihminen niin tyhmä,
ettei kykene punnitsemaan terveyshyötyjä kun on vakavasta taudista kysymys ?- Anonyymi
Suurin osa suomalaisista on todella tyhmiä. Olin reissun päällä hiljattain ja kyllä, se pohjaton tyhmyys näkyi joka puolella missä liikuin.
Onneksi pystyin välttelemään nuo aasilaumat. Toivottavasti kakkospandemia tulee ja rajuna. Jos se opettaisi suomalaisia käyttäytymään. Niin no, emme ole ainoa tyhmäksi luokiteltava kansa. Naapuri homolandia on todella tyhmä.
Itse olen jo turvassa ja pysyn.
Pääasia, ettei tule paskispakkoa koska vessassa on käytävä lähes päivittäin. Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on todella tyhmiä. Olin reissun päällä hiljattain ja kyllä, se pohjaton tyhmyys näkyi joka puolella missä liikuin.
Onneksi pystyin välttelemään nuo aasilaumat. Toivottavasti kakkospandemia tulee ja rajuna. Jos se opettaisi suomalaisia käyttäytymään. Niin no, emme ole ainoa tyhmäksi luokiteltava kansa. Naapuri homolandia on todella tyhmä.
Itse olen jo turvassa ja pysyn.
Pääasia, ettei tule paskispakkoa koska vessassa on käytävä lähes päivittäin.Ano eilen 08.42
Onhan se tosi viisasta lähteä reissuun korona-aikaan.
Ja oikein kokemaan, kuinka taitavasti välttelee kaikki koronalinkopaikat.
Viimeistä virkettä en edes yrittänut ymmärtää.
- Anonyymi
Et ole vielä edes kokeillut maskia mutta tiedät että ihan kamalaa on:))
Ano 10.26
Täällä huomaa että porukat eivät ole käyneet ketään katsomassa sairaalassa tai hoivakodissa
Kokoajan on ollut maskipakko.
Ei mitää tiä ko ei misää käy- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 10.26
Täällä huomaa että porukat eivät ole käyneet ketään katsomassa sairaalassa tai hoivakodissa
Ei mitää tiä ko ei misää käyKuka kirjoitti eilen klo:08;00 ''Voi ei. Maskipakko tulossa bussissa istumiseen''
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kirjoitti eilen klo:08;00 ''Voi ei. Maskipakko tulossa bussissa istumiseen''
Ano 15.07
Ap- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 10.26
Ei mitää tiä ko ei misää käyEihän sairaaloihin tai laitoksiin edes päässyt ollenkaan eikä sairaaloihin vieläkään
vierailemaan. Äitini pääsi viikko sitten pois. Ei saanut käydä. Hänellä ei koronaa ollut,
ei ollut korona-osastolla.
Joissakin hoivalaitoksissa saa nyt käydä ja tapaaminen voi olla järjestetty erikseen jonnekin,
esim ulos, jos hoivattava voi tulla ulos tai hänet voi tuoda ulos. Anonyymi kirjoitti:
Eihän sairaaloihin tai laitoksiin edes päässyt ollenkaan eikä sairaaloihin vieläkään
vierailemaan. Äitini pääsi viikko sitten pois. Ei saanut käydä. Hänellä ei koronaa ollut,
ei ollut korona-osastolla.
Joissakin hoivalaitoksissa saa nyt käydä ja tapaaminen voi olla järjestetty erikseen jonnekin,
esim ulos, jos hoivattava voi tulla ulos tai hänet voi tuoda ulos.Ano 17.48
En käy katsomassa laitoksessa vankia.
Käyn Ympärivuorokautisen tehostetun palvelukodin aulassa hakemassa veljeni kaffeelle.
Hoitaja tuo hänet huoneestaan.
Minulle on annettu kankainen pestävä maski, jota käytän joka kerta kun käyn siellä.
Kerran tai kaksi viikossa.
Sairaalan osastoilta on päässyt potilaita omaisten kanssa ulos.
Omaisilla on maskipakko.
Sairaala antaa maskit.
En ole miettinyt koko maskiasiaa. Se aihe ei minua kiinnosta. Minua kiinnostavat enemmän vanhat koulumuistot, vanhat valokuvat jne.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Jälkkäri
Vaihda ketjua.Joo. Tervetuloa toiseen!
Beng
- Anonyymi
Vastuuntuntoinen kanssaihmisistään välittävä ihminen käyttää maskia paikoissa missä on väen paljouden vuoksi altistumismahdollisuus.
Valitettavasti joukossamme on heitä, joille ei pienikään epämukavuus mitenkään käy, ja sen tulemme näkemään hyvinkin pian tartutaluvuissa.
He jotka välittävät, he myös joutuvat eristäytymään entistä enemmän suojellakseen itseään ja läheisiään, ja hällävälityypit vaan porskuttaa menemään, eivät välitä etäisyyksistä, hygieniasta, suojauksesta ja reissaavat pitkin poikin.Ano Tänään 16.02
Jonkin verran tiedän eristyksestä.
Edesmennyt mieheni vietti kohortti-osastolla viimeiset aikansa.
Halusin hänet kotiin ja elimme eristyksessä.
Hoitajat kävivät auttamassa, pukeutuen suoja-asuihin kiireestä kantapäähän.
Huoltomies ei suostunut tulemaan ollenkaan.
Yhtään sukulaista ei uskaltautunut kylään.
Pelkäsivät vissiin puhelintartuntaakin, kun kukaan ei koskaan soittanut.
- Anonyymi
Oletko edes kokeillut maskia ? Nykyään on busseissa ilmastointi, ei niissä kuuma ole.
Pikemminkin viileä. Vastenmielisyys maskia kohtaan taitaa todellisuudessa olla joku muu.Ano 17.44
Kannattaa tulla kokeilemaan istumista maalaisbussiin.
Ostettu vanha erä jostain Norjasta.
Ilmastointi pelaa kun nostaa kattoluukun ylös ja auto käy.
Asfalttityömaalla oleva seisova bussi on noin 50 asteinen pätsi.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 17.44
Kannattaa tulla kokeilemaan istumista maalaisbussiin.
Ostettu vanha erä jostain Norjasta.
Ilmastointi pelaa kun nostaa kattoluukun ylös ja auto käy.
Asfalttityömaalla oleva seisova bussi on noin 50 asteinen pätsi.Itse oon maaseudulta, joten ei tätä harmia. Ei tuo tilanne hyvältä näytä.
- Anonyymi
Kokemukseni koululaisista bussissa on se, että eivät he nykyään huuda, eikä bussissa saa syödä, kyllä kolulaiset ovat kännyköitten lumoissa ja aivan hiljaa.
- Anonyymi
lähden huomenna ostaan kunnolliset kankaiset maskit, vielä muutama kerta-maski jäljellä, mutta ne on tosi huonoja pitää, muutama kankainen maski, n. 20 e, ja pesen sitten heti kotiin tullessani, niin riittää pari, kolmekin maskia. (pesin muuten käsineetkin talvella, joka käytön jälkeen . . .)
Ano 18.45
Kuljen kaksikertaa viikossa koulaisbussissa.
Koulun jälkeen kaikilla on isot irtokarkkipussit, cokista sekä kuvottavaa voimajuomaa.
He istuvat yksin omalla penkillään ja huutavat yli selkänojan kaverille.
Heillä on kuulokkeet päässä ja känny kädessä.
Vielä pitää seurustella eri penkissä istuvan kanssa.
Olen nähnyt tämän lukemattomia kertoja.
Nyt kun koulut oli suljettu, mikä ihana rauha bussissa.
Ei ole yksin minun huomioimaa.
Kuljettajat huokaavat helpotuksesta, kun koululaiset ovat lomalla.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 18.45
Kuljen kaksikertaa viikossa koulaisbussissa.
Koulun jälkeen kaikilla on isot irtokarkkipussit, cokista sekä kuvottavaa voimajuomaa.
He istuvat yksin omalla penkillään ja huutavat yli selkänojan kaverille.
Heillä on kuulokkeet päässä ja känny kädessä.
Vielä pitää seurustella eri penkissä istuvan kanssa.
Olen nähnyt tämän lukemattomia kertoja.
Nyt kun koulut oli suljettu, mikä ihana rauha bussissa.
Ei ole yksin minun huomioimaa.
Kuljettajat huokaavat helpotuksesta, kun koululaiset ovat lomalla.Miksei kuski pidä komentoa bussissa ? Bussi on hänen työpaikkansa.
Jokaisella on oikeus työrauhaan työpaikallaan.
Lapsethan huutavat ja mesoavat, jos ei kukaan mitään sano, jos ei kukaan
opeta heille tapoja. Anonyymi kirjoitti:
Miksei kuski pidä komentoa bussissa ? Bussi on hänen työpaikkansa.
Jokaisella on oikeus työrauhaan työpaikallaan.
Lapsethan huutavat ja mesoavat, jos ei kukaan mitään sano, jos ei kukaan
opeta heille tapoja.Ano 16.57
Meinaat sitten, että kotona ja koulussa ei opeteta, eikä tarvitse opettaa mitään tapoja näille janipettereille ja lottaminnoille.
Annetaan kuskin ajaa mutkaisilla ja huonoilla teillä ja samalla kouluttaa kimittäviä ja kiroilevia teinejä.
Joskus on käynyt niin, kun takapenkillä on syöty pizzaa juotu voimajuomaa, haistateltu, painittu, kuski on pysäyttänyt auton.
Sanonut muutaman valitun sanan mammojen kullanmuruille.
Ja sanonut, että jos tuo häiriökäyttäytyminen ei lopu, kaikki ulos.
Ulkona oli silloin pimeää, pakkasta ym.kivaa.
Loppumatka sujui superrauhallisesti.
Seuraava matka taas yhtä melskettä.
- Anonyymi
Meinaat varmaan, että kestät Covid19-taudin paremmin, jos se kohdalle kolahtaa. - Nm. Suhteellisuudentajua
Ano eilen 21.43
MIestäni hoitaessa altistuin bakteeritartunnalle.
Jos nyt saisin virustartunnan, joidenkin viisaiden mukaan tilanne olisi fifty-sixy.
Eli isompi tuhoaa pienemmät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565530Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551695- 1141667
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly111227Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3291208Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681205Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190