Ja alkaaa noudattamaan terveydenhuollon viranomaisten ja maan toimivaltaisen hallituksen ohjeita viruksen toisen aallon kitkemiseksi
Nimimerkit Arska,. Kapi, Pysty, MPP ymmärtävät tämän. Toivon myös persujen, haapaloiden ja majureiden ymmärtävän tämän.
On aika terästäytyä
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sosialistit osaa, tarkoitat, jopa punakapinan.
- Anonyymi
Punakapina julistettu OikeistoSosDem sen teki. Sosialistien vallankaappaus kuten 1918.
Arska,. Kapi, Pysty, MPP..nyt aseita hakemaan, ken saa pistoolin toimii johtajana.Majuri paljasti heti kuuluvansa viidenteen kolonnaan.
Sota-aikana majuri olisi jumittunut sensuurin.OikeistoSosDem kirjoitti:
Majuri paljasti heti kuuluvansa viidenteen kolonnaan.
Sota-aikana majuri olisi jumittunut sensuurin.Majuripa...majuri. Voisi tulla vallankimouksenne johtajaksi, kun olette muuten aliupseeri ja miehistö tasolla, osa sivareita.
- Anonyymi
Hella_Vuolijoku kirjoitti:
Majuripa...majuri. Voisi tulla vallankimouksenne johtajaksi, kun olette muuten aliupseeri ja miehistö tasolla, osa sivareita.
Taidat olla se majuri. Oikeammin "majuri". Päätellen vallankimouksesta ja muusta pankkolängvitsistä. "aliupseeri ja miehistö tasolla" olisi suomeksi aliupseeri- ja miehistötasolla.
Hella_Vuolijoku kirjoitti:
Majuripa...majuri. Voisi tulla vallankimouksenne johtajaksi, kun olette muuten aliupseeri ja miehistö tasolla, osa sivareita.
Joo itse olen leikkkimajurin sijasta reservin luutnantti.
Uskon, että useimmat käsittävät asian vakavuuden. Tilanne on kuitenkin mutkikas. Tauti pitäisi saada pysymään aisoissa, mutta tärkeää olisi myös pitää talouden pyörät pyörimässä ja lapset sekä nuoret opetuksen piirissä.
Rajoituksia pitäisi asettaa sellaiseen, mikä ei ole erityisen tarpeellista. Ensimmäisenä tulee mieleen huvimatkustelu ulkomaille sekä yöaikainen ravintolaelämä. Kaikenlaiset joukkotapahtumat jouduttaneen myös kieltämään, jos muu ei auta. Se on tietty valitettavaa eikä monikaan sellaisesta pidä. Etätyötä on järkevä jatkaa. Työnteon kannalta ei ehkä ole kriittisintä itse työpaikalla oleminen vaan työmatkat joukkoliikenteessä. Rajanylityspaikoissa tulisi varautua testaamaan kaikki rajanylittäjät. Tauti nimittäin levinnee Suomeen ulkomailta, kun se on kotimaassa onnistuttu aika hyvin tukahduttamaan. Tautimaista tulevat pitää asettaa kahden viikon karanteenin ja testata heitä pari kertaa karanteenin kestäessä. Tarpeettoman huvimatkustelun hinta on syytä nyt tehdä kalliiksi, jotta ihmiset miettisivät toisenkin kerran, onko tosiaan tarpeen lähteä ulkomaille hakemaan tartuntaa. Työmatkoistakin osa voitaneen korvata nettiyhteyksillä.
Jos etäopetusta joudutaan jatkamaan, siinä voisi toimia niinkin, että osan aikaa oppilaat saisivat koulussa yksilö- ja pienryhmäkohtaista opetutsta, jolloin oppimista olisi mahdollista kontrolloida. Oppivelvollisuudesta lipeämään pyrkivät voitaisiin ottaa tehostetun lähiopetuksen kohteiksi. Hyvin menestyvät opiskelijat kyllä menestyvät vanhempiensakin tukemina etäopetuksessa. Mielikuvitus uusien käytänteiden soveltamiseen pitää ottaa nyt käyttöön.
Tartuttavuusluku pitää saada pysymään alle yhdessä. Siten taudin leviäminen on kontrollissa kuten se on ollut Suomessa kesä- ja heinäkuun ajan. Nyt taas alkaa näyttämään huonommalta.- Anonyymi
Asia on Kapi niin ettei taudin leviämistä pysty maskeilla yms estämään vaan jokaisella pitäisi olla oma "umpio", jossa elelisi.
Turhaa paniikin lietsontaa medialta koko ajan.
SOTILAS Anonyymi kirjoitti:
Asia on Kapi niin ettei taudin leviämistä pysty maskeilla yms estämään vaan jokaisella pitäisi olla oma "umpio", jossa elelisi.
Turhaa paniikin lietsontaa medialta koko ajan.
SOTILASMPP:n kommentti oli täyttä asiaa sinun taas normaalia viidennen kolonnan persutrollausta.
Sulla MPP oli tosi hyviä pointteja.
Eli jo voimassa oleva laki yleisvaarallisista taetuntataudeista antaa sairaaanhoitopiireille valtuudet mihin ei mitään nyrkkejä tarvita.
t
Toinen aalto 😹😹😹
Ensimmäinen ole edes vielä alkanut todenteolla😹- Anonyymi
Rajoitukset ja suositukset tulee asettaa tällä kertaa sairaanhoitopiireittäin, koska jo keväällä koronaan sairastuminen vaihteli maan sisällä suuresti. Käytännössä rajoituksista päättäisi valtioneuvosto, koska ne vaativat taakseen lain. Suosituksia voisi antaa sairaanhoitopiirikin. Kun asetukset ovat alueellisia, säästytään turhilta kansantaloudellisilta vahingoilta.
Yllä olevan kirjoitin minä. Kirjautuminen meni taas kirjoittamisen aikana pois päältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942