Mikä mahtaa olla vikana kun ei käy tyhjäkäyntiä pitkään vaan alkaa "yskiä" ja sammuu. Nopeammalla eli ns. uistelu tyhjäkäynnillä käy premmin ja pitempään, silläkin välillä "yskii". Ylemmän sylinterin tulpan kastelee.
Kierrroksilla käy ja kulkee hyvin.
Boxi uusittu (magneeton sisällä).
Laakeroitu ja vika ilmennyt sen jälkeen. Stefat uusittu ja tuplattu, niissä ei vikaa.
Kaasuttimessa ei vikaa, tutkittu ja huollettu.
Omat neuvot loppuu. Olisko jollain jotain mahdollista "diagnoosia". Edes arvelua.
Kiitos
Evinrude 20 -92
9
121
Vastaukset
- Anonyymi
Siinähän on säätösuutin tyhjäkäynti puolella, sellaisen messinkiputken sisällä kaasuttimen peräpäässä. Ootko koittanu sitä säätää, Tyhjäkäynnillä yskähtely viittaisi liian laihaan seokseen.
- Anonyymi
Se ylimmän tulpan kastelu vaikuttaa kipinävialta, Koeta ensimmäiseksi toista tulppaa, jos ei auta, mittaa puristukset. Motonetista saa puristuspaine mittarin 15 eurolla. Minun Johnssonissa oli puristukset kummassakin pytyssä tasan 8kg.
- Anonyymi
tässä ei o sitä sähkösuutinta.
Puristukset on mitattu. melko tasan molemmissa yli 9- Anonyymi
Säätösuutin, ei siis sähkösuutin.
- Anonyymi
Ihan parhainta.
Paalattuna.- Anonyymi
Meillä on niin kovakuntoiset moottorit, että sinun paalikone purskauttaa suolensa ulos.
Onko sitten mukavaa.
- Anonyymi
Ei kai edellinen omistaja oo vaihtanu siihen kaasaria, jos se tyhjäkäynnin säätösuutin puuttuu. Mulla on 90-vm, ja siinä on.
Ootko tarkastanu bensaletkun liittimet tankilta asti, kun yhestä koneesta löytyi samanlainen häiriö muovitankin liittimestä. Päästi hieman ilmaa letkuun. Lutkuttimesta pumppaamisen jälkeen lähti käyntiin, ja kun kaasarissa alkoi bensapinta laskea tyhjäkäynnillä alkoi sammuilla. Kato myös tankin sissä oleva letkunpätkä, nekin pykii , jos halkeama on bensapinnan yläpuolella, ryystää siitä ilmaa. - Anonyymi
Kyllä sieltä löytyy tyhjäkäynnin säätösuutin kaasarin yläosasta!
Kannattaa varmistaa myös polttoaineen puhtaus, lisäainetta tankkiin veden varalta.
(http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=4c69892e-5b81-4411-bb92-eceaedd454ef)
Omassa Johnsonissa yläsylinterin tulpan kastuminen johtui kampiakselin ylästefan vuodosta. Vuoto sotki sytytyksen, koska öljyä pääsi vauhtipyörän alla olevaan sytytysyksikköön.- Anonyymi
Hyvä tieto. Poweri irti ja samantien myös alastefa, niin tulee uudenveroinen kone.Olen tehnyt vastaavaan koneeseen saman ja samalla avarsin imukannen aukon oikeankokoiseksi, eli palautin tehot kuristuksen poistamalla. 20 XP koneessa oli valmiiksi isokurkkuinen kaasari eli muistaakseni 32 mm. Sama suutin riitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096