Evinrude 20 -92

Anonyymi

Mikä mahtaa olla vikana kun ei käy tyhjäkäyntiä pitkään vaan alkaa "yskiä" ja sammuu. Nopeammalla eli ns. uistelu tyhjäkäynnillä käy premmin ja pitempään, silläkin välillä "yskii". Ylemmän sylinterin tulpan kastelee.
Kierrroksilla käy ja kulkee hyvin.
Boxi uusittu (magneeton sisällä).
Laakeroitu ja vika ilmennyt sen jälkeen. Stefat uusittu ja tuplattu, niissä ei vikaa.
Kaasuttimessa ei vikaa, tutkittu ja huollettu.

Omat neuvot loppuu. Olisko jollain jotain mahdollista "diagnoosia". Edes arvelua.

Kiitos

9

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siinähän on säätösuutin tyhjäkäynti puolella, sellaisen messinkiputken sisällä kaasuttimen peräpäässä. Ootko koittanu sitä säätää, Tyhjäkäynnillä yskähtely viittaisi liian laihaan seokseen.

• Anonyymi

Se ylimmän tulpan kastelu vaikuttaa kipinävialta, Koeta ensimmäiseksi toista tulppaa, jos ei auta, mittaa puristukset. Motonetista saa puristuspaine mittarin 15 eurolla. Minun Johnssonissa oli puristukset kummassakin pytyssä tasan 8kg.

• Anonyymi

tässä ei o sitä sähkösuutinta.
      Puristukset on mitattu. melko tasan molemmissa yli 9

• Anonyymi

Säätösuutin, ei siis sähkösuutin.

• Anonyymi

Ihan parhainta.
      Paalattuna.

• Anonyymi

Meillä on niin kovakuntoiset moottorit, että sinun paalikone purskauttaa suolensa ulos.
        Onko sitten mukavaa.

• Anonyymi

Ei kai edellinen omistaja oo vaihtanu siihen kaasaria, jos se tyhjäkäynnin säätösuutin puuttuu. Mulla on 90-vm, ja siinä on.
      Ootko tarkastanu bensaletkun liittimet tankilta asti, kun yhestä koneesta löytyi samanlainen häiriö muovitankin liittimestä. Päästi hieman ilmaa letkuun. Lutkuttimesta pumppaamisen jälkeen lähti käyntiin, ja kun kaasarissa alkoi bensapinta laskea tyhjäkäynnillä alkoi sammuilla. Kato myös tankin sissä oleva letkunpätkä, nekin pykii , jos halkeama on bensapinnan yläpuolella, ryystää siitä ilmaa.

• Anonyymi

Kyllä sieltä löytyy tyhjäkäynnin säätösuutin kaasarin yläosasta!
      Kannattaa varmistaa myös polttoaineen puhtaus, lisäainetta tankkiin veden varalta.

(http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=4c69892e-5b81-4411-bb92-eceaedd454ef)
      Omassa Johnsonissa yläsylinterin tulpan kastuminen johtui kampiakselin ylästefan vuodosta. Vuoto sotki sytytyksen, koska öljyä pääsi vauhtipyörän alla olevaan sytytysyksikköön.

• Anonyymi

Hyvä tieto. Poweri irti ja samantien myös alastefa, niin tulee uudenveroinen kone.Olen tehnyt vastaavaan koneeseen saman ja samalla avarsin imukannen aukon oikeankokoiseksi, eli palautin tehot kuristuksen poistamalla. 20 XP koneessa oli valmiiksi isokurkkuinen kaasari eli muistaakseni 32 mm. Sama suutin riitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe