Mopedin kaasutus

Anonyymi

No nii nuoret mopomiehet ja miksei tytötkin.
Kun ajatte sillä pikkusen tuunatulla mopollanne, miksi sitä kaasua pitää koko ajan runkuttaa päälle pois päälle pois jne?
Silloin kun ite ajelin viri soliferil ni ei sitä tarvinnu runkuttaa se meni tasakaasulla 70km/ h.
Nim vanha mopojonne.

24

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No en tiiä kyllä kuka runkuttaa kaasua päälle/pois kesken kovien nopeuksien. Totta kai risteyksessä voi vähä huudattaa ja pienillä nopeuksilla jossai keskustassa. Menee ne mopot edellee sen 70kmh tasakaasulla :))

      • Anonyymi

        Miksi risteyksessä voi vähä huudattaa? Juuri siksi teitä inhotaan...


      • Anonyymi

        Hyvin toimivan moottorin kuuluu käydä tasaista tyhjäkäyntiä, ilman mitään kaasun pumppaamista. Jos tyhjäkäynti on liian matala, ja moottori alkaa ravistaa, voi tyhjäkäyntiä säätää korkeammaksi. Jatkuva kierrosten nostaminen/laskeminen paikallaan ollessa rasittaa moottoria, ja huonolla tuurilla kone voi leikata kiinni.


      • Anonyymi

        Kaasutteleeko autoilijatkin jatkuvasti risteyksissä ja pienillä nopeuksilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin toimivan moottorin kuuluu käydä tasaista tyhjäkäyntiä, ilman mitään kaasun pumppaamista. Jos tyhjäkäynti on liian matala, ja moottori alkaa ravistaa, voi tyhjäkäyntiä säätää korkeammaksi. Jatkuva kierrosten nostaminen/laskeminen paikallaan ollessa rasittaa moottoria, ja huonolla tuurilla kone voi leikata kiinni.

        Ja bensaa palaa hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasutteleeko autoilijatkin jatkuvasti risteyksissä ja pienillä nopeuksilla?

        Ei autoa tarvitse kaasutella paikoillaan ollessa. Kylmänä moottori pitää automaattisesti korkeampia kierroksia, ja lämpimänä tyhjäkäynti on jossain 850 rpm:n tuntumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei autoa tarvitse kaasutella paikoillaan ollessa. Kylmänä moottori pitää automaattisesti korkeampia kierroksia, ja lämpimänä tyhjäkäynti on jossain 850 rpm:n tuntumassa.

        Kylmeneekö mopon moottori liikennevaloissa, jos ei jatkuvasti vatkaa kaasua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmeneekö mopon moottori liikennevaloissa, jos ei jatkuvasti vatkaa kaasua?

        Miten käynnissä oleva moottori voisi kylmentyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten käynnissä oleva moottori voisi kylmentyä?

        No miksi pitää sitten kaasutella, kun seisoo liikennevaloissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi pitää sitten kaasutella, kun seisoo liikennevaloissa?

        Koska ovat sen verran yksinkertaisia, ja luulevat, että siitä kaasun veivaamisesta on jotain apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ovat sen verran yksinkertaisia, ja luulevat, että siitä kaasun veivaamisesta on jotain apua.

        Luulevatko ne pässit ihan aidosti, että niitä ihaillaan ja pidetään pelottavina prätkäjätkinä, kun mopo pärähtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulevatko ne pässit ihan aidosti, että niitä ihaillaan ja pidetään pelottavina prätkäjätkinä, kun mopo pärähtää?

        Jos et paina kaasuu liikennevalois nii sammuu moottori aina se ei käy tyhjällä jos et huudata


    • Anonyymi

      Ei ole osattu säätää tyhjäkäyntiä sopivaksi, tai sitten koneessa on niin paljon imuvuotoja, että ei ilman kierrätystä pysy käynnissä.

    • Anonyymi

      Se loppuu kummallisesti se mopon kaasukahvan remppaus, kun satun olemaan ekana liikennevaloissa. Polkasen autosta pari kertaa kaasupoljinta,ja putki sylkee liekit pihalle kovan paukkeen kera, niin takana on hiljaista. Yleeensä mopopojat vaihtaa kiltisti toiselle kaistalle.

    • Anonyymi

      ADHD ei kykene pitämään kättään paikallaan. Runkkuliike on jatkuvaa ja liikennevaloissa kun joutuu seisomaan pää pyörii kuin pöllönpoikasella.

    • Anonyymi

      TV-ohjelmassa näkyy juuri nytkin olevan joku tuosta nuorten kaahailusta, on se jännittävää kun on ensimmäinen auto ja pitää kokeilla pääseekö sillä kovaa.

      Mutta silloin loppuu se leikki kun sattuu joku paha onnettomuus ja selviää hengissä eikä kukaan toinenkaan kuole. Silloin voi oppia jotain.

    • Anonyymi

      Jees, ja sit toinenkin juttu: jotkut tekee vielä niin, että ajetaa kaasu pohjassa ja kytkintä runkutetaan samalla! Mikä vi**n järki siinä on?
      Ihan niinku tahallaan yritettäs särkeä mopoa.
      Siinä toivossa varmaan et pappa ostais uuden.
      Polkupyöräkin taitaa olla liian tekninen laite näille äidin pikku kyrpeliineille.

      • Anonyymi

        Ei tuossakaan ole järkeä. Tuossa polttaa kytkimen hyvin nopeasti. Kaikkein helpointa näille veeteille olisi antaa variaattorivetoinen skootteri, ei olisi kytkintä.
        Takavetoisella autolla driftaaminen on ainoa, missä nopeasta kytkimen polkaisusta, ilman kaasun vapautusta saa apua. Eli puhutaan clutch kick -tekniikasta, tällä on idea saada takarenkaiden pito irtoamaan, ja sitä myöten auto lähtemään luisuun. Tämäkin kikka pätee lähinnä silloin, kun autossa ei ole riittävästi vääntöä saada autoa luisuun, pelkällä kaasun käytöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossakaan ole järkeä. Tuossa polttaa kytkimen hyvin nopeasti. Kaikkein helpointa näille veeteille olisi antaa variaattorivetoinen skootteri, ei olisi kytkintä.
        Takavetoisella autolla driftaaminen on ainoa, missä nopeasta kytkimen polkaisusta, ilman kaasun vapautusta saa apua. Eli puhutaan clutch kick -tekniikasta, tällä on idea saada takarenkaiden pito irtoamaan, ja sitä myöten auto lähtemään luisuun. Tämäkin kikka pätee lähinnä silloin, kun autossa ei ole riittävästi vääntöä saada autoa luisuun, pelkällä kaasun käytöllä.

        Ei näitä auta variaattorikaan. Liikennevaloissa pidetään etujarru päällä ja runkutetaan kaasua niin, että variaattorimopo nytkii kivasti.


      • Anonyymi

        Ne kutsuvat sitä "kytkinpommiksi". Mopo nytkähtää ja kikkeli kovenee.


    • Anonyymi

      Aika monella on piikki just ilkeesti esim. 50kmh kohalla, joten nopeuden pitäminen suht tasasena vaatii runkkaamista. Kaikenlaista.
      -Ent. moboboika

    • Anonyymi

      Hirveämmin ei nykyään mopoilla voi mennä edes 70km/h. On laitonta eikä mopot sitä kestä kun monissa on vain äänekäs ja halpa ruohonleikkurin moottori.

      • Anonyymi

        Laitonta se virittäminen on ollut mopojen kohdalla aina. Tosin on todella harvinaista löytää liikenteestä mopo, mitä ei oltaisi viritetty. Itseasiassa pienet moottorit kestävät hyvin virittämistä, kunhan se vain tehdään kunnolla.


      • Anonyymi

        Kaikki eivät välttämättä tyydy alkuperäisen moottorin virittämiseen, vaan vaihtavat koko moottorin iskutilavuudeltaan isompaan. Esim. Honda Monkey -tyylisten mopojen runkoon käy 125 cm3:n kone suoraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe